728 x 90

ایرلند به جمع شش کشوری پیوست که کاربرد واکسن استرازنکا را به‌طور موقت متوقف کردند

واکسن استرازنکا
واکسن استرازنکا

ایرلند به جمع کشورهایی پیوست که کاربرد واکسن ضدکووید-۱۹ شرکت داروسازی استرازنکا را به‌طور موقت متوقف کرده‌اند. دولت ایرلند این تصمیم را اقدامی احتیاطی عنوان کرده است. پیش از این هلند، دانمارک، نروژ، ایسلند و اتریش هم از توقف موقت کاربرد واکسن استرازنکا خبر داده بودند.

تصمیم دولت ایرلند پس از آن اعلام شد که دولت نروژ از بروز مشکلات انعقادی در سه نفر از کارکنان کادر درمان در این کشور پس از دریافت این واکسن خبر داد. این سه نفر پس از دریافت واکسن استرازنکا دچار خون‌ریزی داخلی، بروز لخته خون در عروق مغز و کاهش میزان پلاکت خون شده بودند.

ناحیه پیمونت، در شمال غربی ایتالیا هم یکشنبه اعلام کرد که به‌خاطر مرگ یک معلم پس از دریافت واکسن استرازنکا، تزریق این واکسن را متوقف کرده است.

شرکت بریتانیایی- سوئدی استرازنکا که واکسن ضدکرونای خود را با همکاری دانشگاه آکسفورد تولید کرده است، می‌گوید در بررسی پرونده ۱۷میلیون نفر که در اتحادیه اروپا و بریتانیا این واکسن را دریافت کرده‌اند، شواهدی درباره افزایش احتمال بروز لخته‌های خونی دیده نشده است.

آژانس دارویی اتحادیه اروپا و سازمان بهداشت جهانی هم گفته‌اند که شواهدی ندارند که نشان دهد این مشکلات به‌خاطر تزریق واکسن استرازنکا بروز کرده‌اند. به گفته سازمان بهداشت جهانی، کشورها نباید از استفاده از این واکسن در برابر ویروس کرونا خودداری کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2649fbb-47af-4869-8458-f85e24a31874"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات