728 x 90

ایران؛ قعرنشین جدول آزادی مطبوعات در جهان

گزارشگران بدون مرز
گزارشگران بدون مرز

بنا بر گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز (۱۳ اردیبهشت) که در گزارش سالانه خود در زمینه شاخص جهانی آزادی مطبوعات ضمن بررسی وضعیت روزنامه‌نگاری در ۱۸۰کشور و منطقه جهان، در حالی که سه کشور نروژ، دانمارک، و سوئد در صدر این فهرست قرار گرفته‌اند، شرایط رسانه‌ها در ۲۸کشور جهان، از جمله ایران، «بسیار بد» توصیف شده است. قرار گرفتن ایران در جایگاه ۱۷۸ این جدول به این معنا است که تنها در دو کشور اریتره و کره شمالی وضعیت مطبوعات بدتر از ایران است.

در شرایطی که ایران در رتبه‌بندی سال۲۰۲۱ در جایگاه ۱۷۴ این جدول قرار داشت در رتبه‌بندی امسال چهار پله سقوط کرده است. امسال حتی کشور ترکمنستان که از بسته‌ترین کشورهای جهان به‌شمار می‌رود جایگاهی بهتری از ایران آخوندزده دارد.

رژیم ایران طی سال‌های اخیر همواره یکی از دولتهایی بوده که بیشترین تعداد روزنامه‌نگاران زندانی را داشته است. در حال حاضر ۲۴ روزنامه‌نگار در ایران زندانی هستند و به این ترتیب، ایران بعد از چین که ۱۲۷ روزنامه‌نگار زندانی دارد، یکی از بزرگترین زندانهای اصحاب رسانه به‌شمار می‌رود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe96ba62-8271-4bab-b17b-1db21a524932"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات