728 x 90

ایران در رتبه ۱۱۰؛ گزارش سالانه «سعادت جهانی» سازمان ملل

فقر در ایران
فقر در ایران

در گزارش امسال «سعادت جهانی» سازمان ملل متحد که ۲۷اسفند انتشار یافته از بررسی وضعیت سعادتمندی در ۱۴۶کشور جهان که پیش از تهاجم روسیه به اوکراین انجام گرفته، فنلاند برای پنجمین بار در جایگاه نخست و افغانستان در آخرین رتبه قرار گرفته و ایران اما از این نظر در رتبه ۱۱۰ جدول قرار دارد.

گزارش «سعادت جهانی» کشورهای ارو پای شمالی را در مجموع سعادتمندترین شهروندان جهان ارزیابی کرده و بعد از فنلاندی‌ها، دانمارکی‌ها، و در رتبه‌های بعدی به ترتیب ایسلندی‌ها، و نیز شهروندان سوئیس و هلند را در زمره سعادتمندترین مردم جهان دانسته است.

در بین ۱۴۶ کشوری که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته‌اند، افغانستان آسیب دیده از جنگ که سال گذشته در انتهای جدول قرار داشت، از زمان به قدرت رسیدن طالبان از مرداد ۱۴۰۰ شاهد عمیق‌تر شدن بحران انسانی بوده و هم‌چنان در قعر جدول باقی مانده است. لبنان هم با توجه به بحران اقتصادی موجود، رتبه دوم را به‌لحاظ ناشادترین کشور دنیا به خود اختصاص داده است.

لازم به یادآوری است که گزارش سعادت جهانی بر اساس ارزیابی شهروندان هر کشور از میزان خوشبختی و رضایت از زندگی خود در سه سال آخر منتهی به این نظرسنجی و نیز با جمع‌بندی از داده‌های اقتصادی و اجتماعی آن کشورها تهیه می‌شود و امتیاز سعادت را در مقیاس صفر تا ۱۰ و بر اساس میانگین داده‌های سه سال ارائه می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fee9a7b0-24a2-4db7-a779-cbd0f9cad3ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات