728 x 90

ایران، آموزش و پرورش آخوندی، ۴۰مدرسه کانکسی در کردستان

مدارس کانکسی در کردستان
مدارس کانکسی در کردستان

حاصل حکومت ۴۰ساله ولایت فقیه در ایران چیزی نبوده است بجز غارتگری، چپاول و نابود کردن زیرساختهای کشور و صدور جهل و تروریسم به خارج کشور، گزارش حاضر روایتی است کوتاه از وضعیت آموزش و پرورش و مشکلات دانش‌آموزان در ۴۰مدرسه استان کردستان.

خبرگزاری حکومتی تسنیم ۱۲خرداد۹۷ از سنندج نوشت: "کمبود امکانات و فضای آموزشی، غیراستاندارد بودن مدارس، تحصیل دانش‌آموزان در مدارس کانکسی، فرسوده، تخریبی، خشتی و گلی و وجود مدارس دوشیفته تنها بخشی از مشکلات و سختی‌های پیش‌ِروی تحصیل دانش‌آموزان استان کردستان است".

اگر سری به مدارس و فضاهای آموزشی برخی از روستاهای کردستان بزنید، تفسیر کلمه "محرومیت" را می‌توان درک کرد و دانش‌آموزان معصومی را می‌بینید که هیچ توقعی ندارند و با کم‌ترین امکانات در "کانکس و راهرو" تحصیل می‌کنند، در این روستاها خبری از مجهز بودن کلاس‌های درسی به سیستم هوشمند آموزشی نیست، خبری از ارائه خدمات مشاوره‌ای تحصیلی و روانشناسی به دانش‌آموزان نیست اما آنها دست از تلاش برنمی‌دارند و همیشه حرف برای گفتن دارند.

تحصیل دانش‌آموزان در کردستان

تحصیل دانش‌آموزان در کردستان

 

 

تحصیل دانش‌آموزان در کردستان

تحصیل دانش‌آموزان در کردستان

 

برای اثبات برخی از موفقیت‌های دانش‌آموزان محروم کردستانی می‌توان به کسب رتبه اول در المپیاد نانو در سال ۹۶، کسب ۴رتبه برتر در جشنواره خوارزمی، کسب رتبه ۱۰علمی کنکور، کسب رتبه‌های تک‌رقمی در کنکور سراسری، کسب رتبه سوم کشوری در شورای دانش‌آموزی و کسب رتبه سوم حوزه پژوهش و تحقیق اشاره کرد.

متأسفانه با همه این تفاسیر و موفقیت‌ها، بسیاری از دانش‌آموزان کردستانی برای تحصیل باید رنج‌ها و سختی‌هایی را به‌جان بخرند، سختی‌هایی که به‌دلیل چپاولگری و ندانم‌کاری کارگزارن حکومت نصیبشان شده است.

تحصیل دانش‌آموزان در کردستان

تحصیل دانش‌آموزان در کردستان

 

این خبرگزاری حکومتی ادامه می‌دهد که استان کردستان یکی از استانهای محروم کشور است، ۳۰درصد از فضاهای آموزشی این استان، استاندارد و ایمنی لازم را ندارند و هر لحظه امکان فرو ریختن ساختمان مدرسه وجود دارد و دانش‌آموزان برخی از روستاهای این خطه از سرزمین کشور هم‌چنان در داخل "کانکس" درس می‌خوانند.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش رژیم در استان کردستان در گفتگو با خبرنگار حکومتی تسنیم در سنندج، با تأیید تحصیل دانش‌آموزان استان در داخل "کانکس" با کلی‌گویی و وعده سر خرمن دادن گفت: دانش‌آموزان ۴۰مدرسه کردستان در "کانکس" درس می‌خوانند اما قرار بر این است که در آن روستاها فضای آموزشی احداث شود.

این کارگزار حکومتی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در سطح استان، گفت: ۱۰درصد از مدارس کردستان دوشیفته هستند.عمده مدارس دوشیفته، در شهرستانهای مریوان، بانه و ناحیه یک سنندج واقع شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15eca0c3-b2d8-4099-9b1a-adf259c073d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات