728 x 90

ای.بی.سی نیوز: پاسخ ایالات متحده به حمله پهپادی «طی چند روز» انجام خواهد شد

جنگنده آمریکایی
جنگنده آمریکایی

یک مقام آمریکا به ای.بی.سی نیوز گفت پاسخ ایالات متحده

به حمله پهپادی «طی چند روز» انجام خواهد شد

و آمریکا «چندین هدف» را مورد حمله قرار خواهد داد

 

سی.ان.ان روز ۱۰بهمن گزارش داد: «بایدن (رژیم) ایران را مسؤل حملهٔ پهپادی می‌داند و می‌گوید که آنها تسلیحات را فراهم می‌کنند... رئیس‌جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت که درباره واکنش آمریکا به حمله هواپیمای بدون سرنشین که منجر به کشته‌شدن ۳نظامی آمریکایی و مجروح‌شدن ده‌ها تن در اردن شد، تصمیم گرفته است».

 

به‌گزارش سایت کاخ‌سفید ۱۱بهمن یکی از خبرنگاران از رئیس‌جمهور آمریکا پرسید:

آیا (رژیم) ایران را مسئول مرگ ۳آمریکایی می‌دانید؟».

بایدن در پاسخ گفت: «من آنها را مسئول آن می‌دانم به این معنا که آنها تسلیحات را برای افرادی که این کار را انجام داده‌اند تأمین می‌کنند.

بایدن اضافه کرد: «من فکر نمی‌کنم ما به جنگ گسترده‌تری در خاورمیانه نیاز داشته باشیم. این چیزی نیست که من به دنبالش هستم».

 

ای.بی.سی نیوز روز ۱۰بهمن دربارهٔ اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا گزارش داد: «حملات تلافی‌جویانه ایالات‌ متحده تاکنون نتوانسته هیچ‌یک از گروه‌های تحت حمایت (رژیم) ایران را در منطقه بازدارد. (بایدن) در پاسخ به این سؤال که آیا پاسخ آتی واقعاً آنها را منصرف خواهد کرد یا نه، گفت: «خواهیم دید».

در ادامهٔ این گزارش، آمده است: «یک مقام آمریکایی به ای.بی.سی نیوز گفت، پاسخ ایالات متحده به حمله پهپادی «طی چند روز» انجام خواهد شد و «چندین هدف» را مورد تهاجم قرار خواهد داد.

این مقام گفت: «اینها... حملاتی سنجیده به تأسیساتی خواهد بود که آن حملات» به نیروهای آمریکایی را «امکان‌پذیر کردند».

ای.بی.سی نیوز اضافه کرد: «در پنتاگون، از سرلشکر پت رایدر، سخنگوی مطبوعاتی (وزارت دفاع)، روز سه‌شنبه در این رابطه سؤال شد که گروه شبه‌نظامی کتائب... مورد حمایت (رژیم) ایران... که ایالات‌ متحده آن‌را مسئول حمله پهپادی می‌داند گفته است، عملیات علیه نیروهای آمریکایی را تعلیق خواهد کرد.

رایدر گفت: «صدای عمل بلندتر از صدای حرف است».

 

به گزارش رویترز شبه‌نظامیان کتائب وابسته به رژیم آخوندی اعلام کرد که تمامی عملیات نظامی خود علیه نیروهای آمریکایی در منطقه را به‌حالت تعلیق درآورده است.
فرهاد علاءالدین، مشاور امور خارجه نخست‌وزیر عراق، گفت که تصمیم کتائب حزب‌الله به‌دنبال چند روز تلاش فشرده نخست‌وزیر عراق برای جلوگیری از تشدید تنش‌های جدید پس از حمله اردن صورت گرفت.

 

به‌دنبال بیانیه شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله وابسته به رژیم ایران مبنی بر توقف حملات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: این گروه که احتمالاً مسئول حمله مرگبار پهپادی به پایگاه آمریکا در اردن در اواخر هفته گذشته بود، می‌گوید تحت فشار رژیم‌های ایران و عراق عملیات خود در عراق را به‌حالت تعلیق در آورده است.

منابع نزدیک به دولت عراق می‌گویند اخیراً جلساتی در بغداد با شرکت نخست‌وزیر عراق از یک‌سو و قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و دیگر عناصر عراقی وابسته به رژیم ایران هم‌چون نوری مالکی، قیس خزعلی و هادی العامری به‌منظور کاهش تنش‌ها با آمریکا برگزار شده است.(نیویورک تایمز ۱۱بهمن)

 

به گزارش وال استریت ژورنال جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی، روز سه‌شنبه درباره پاسخ به حمله در مرز اردن گفت: ما پاسخ خواهیم داد و این کار را به روشی و زمانی که خودمان انتخاب می‌کنیم انجام خواهیم داد. یک مقام نظامی ایالات متحده گفت که این پاسخ می‌تواند یک کمپین چند روزه از حملات هوایی علیه مجموعه وسیعی از مراکز نظامی و فرماندهی و کنترل در منطقه باشد.

 

خبرگزاری قضاییه جلادان میزان ۱۱بهمن نوشت: نمایندگی جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه به وقت محلی در پاسخ به پرسش برخی رسانه‌ها درباره انتشار اخباری مبنی بر این‌که آمریکا در ۲روز گذشته از طریق واسطه‌ها پیام‌های متعددی به نظام ارسال کرده و تهران نیز هشدار داده است، گفت: چنین پیام‌هایی رد و بدل نشده است؛ اگر هر طرفی به خاک ایران یا منافع و اتباع آن خارج از مرز‌های ایران حمله کند، با پاسخ قاطع و قوی مواجه خواهد شد.

 

ویلیام برنز، رئیس اطلاعات مرکزی طی مقاله‌یی در فارین‌ افیرز با تأکید بر این‌که وضعیت کنونی خاورمیانه «پیچیده‌تر و انفجاری‌تر» از هر زمانی در ۴دههٔ گذشته است، می‌نویسد: «کلید امنیت اسرائیل و منطقه، نحوهٔ برخورد با (رژیم) ایران است. رژیم ایران به‌خاطر بحران (کنونی) جری‌تر شده و به‌نظر می‌رسد آماده باشد تا آخرین نیابتی منطقه‌یی خود بجنگد، آن‌هم در حالی که برنامه اتمیش را گسترش می‌دهد.(فارن افیرز ۱۰بهمن۱۴۰۲)

 

ان‌.بی.سی نیوز ظهر چهارشنبه ۱۱بهمن گزارش داد که دولت بایدن هنوز اهداف حملات تلافی‌جویانه به شبه‌نظامیان مورد حمایت (رژیم) ایران را که مسؤل حملهٔ مرگبار در اردن بودند... نهایی نکرده، اما مقام‌های آمریکایی آن‌را «کمپینی» توصیف کرده‌اند که می‌تواند «هفته‌ها» به‌طول بیانجامد.

ان‌.بی.سی نیوز روز ۱۰بهمن در گزارشی می‌نویسد: «به گفته کارشناسان، گزینه‌های بایدن می‌تواند شامل بمباران اهداف در عراق، سوریه یا یمن باشد؛ او و مشاورانش ممکن است هم‌چنین به‌دنبال کشتی‌های نیروی دریایی (رژیم) ایران در خلیج‌فارس بروند که مظنون به کمک به حملات موشکی و پهپادی حوثی‌ها در دریا هستند. اما مقامات سابق و کارشناسان غربی می‌گویند، ممکن است (رژیم) ایران و ایالات متحده تحلیل درستی از یکدیگر نداشته باشند.

(حکومت) تهران ممکن است به‌اشتباه تصور کرده باشد که دولت بایدن مایل به حمله مستقیم به (رژیم) ایران نیست و واشنگتن ممکن است به‌اشتباه این‌طور محاسبه کرده باشد که (رژیم) ایران پس از حملات پی‌درپی محدود هوایی آمریکا علیه شبه‌نظامیان تحت حمایت (این رژیم) و حوثی‌ها... از رویارویی مستقیم عقب‌نشینی و خودداری خواهد کرد».(سنتکام ۱۱بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7138c0c8-b0ad-40a7-a021-c45a57f52979"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات