728 x 90

ایالت جرجیا نیز به نفع بایدن تعیین‌تکلیف شد و او به ۳۰۶رأی الکترال دست یافت

شمارش آرا انتخابات ریاست جمهور آمریکا در ایالت جرجیا
شمارش آرا انتخابات ریاست جمهور آمریکا در ایالت جرجیا

رویترز: بایدن پیروزی خود را تثبیت کرد و یک مقام تیم انتقال بایدن گفت، رئیس‌جمهور منتخب هفته آینده توسط کارشناسان امنیت ملی توجیه خواهد شد.

به‌دنبال آریزونا، ایالت جرجیا نیز به نفع جو بایدن تعیین‌تکلیف شد و به این ترتیب وی به ۳۰۶ رأی الکترال دست یافت. خبرگزاری رویترز ۲۳آبان نوشت: Lروز جمعه بعد از این‌که ایالت جرجیا وفق مراد بایدن شد، رئیس‌جمهور منتخب جو بایدن پیروزی خود بر رئیس‌جمهور ترامپ را تثبت کرد. ترامپ امید کمی برای برگرداندن نتیجه انتخابات از طریق چالشهای حقوقی و بازشمارش دارد.

خبرگزاری رویترز ۲۳آبان در گزارش دیگری نوشت: جن پساکی مقام تیم انتقال بایدن روز جمعه گفت، رئیس‌جمهور منتخب بایدن هفته آینده توسط کارشناسان امنیت ملی توجیه خواهد شد.

پساکی هم‌چنین گفت، بایدن این هفته در رابطه با انتخاب کابینه با مشاوران گفتگو خواهد ;کرد و به تعامل با کنگره از جمله با میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواهان سنا در رابطه با بسته ویروس کرونا ادامه خواهد داد.

در تحول دیگری فرانس ۲۴ گزارش داد: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز جمعه آمریکا را برای سفر به ۷کشور از جمله فرانسه، ترک کرد. پمپئو امروز در توئیتی نوشت:

«دوباره راهی سفر هستم. به امید تعامل با دوستانم حول شماری از موضوعات؛ از ارتقای آزادیهای مذهبی تا مقابله با تروریزم و رفتار بی‌ثبات کننده (رژیم) ایران. اولین توقف در پاریس است».

از سوی دیگر دونالد ترامپ جمعه شب در کاخ‌سفید یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد و درباره کشف واکسن کرونا سخنرانی کرد. وی گفت: ما این واکسن را مجانی تأمین می‌کنیم. ما یک و نه دهم (۱.۹) میلیارد دلار برای شرکتهای خصوصی فراهم کردیم تا واکسن را تهیه کنند.

خبرگزاری رویترز روز ۲۴آبان درباره این سخنرانی دونالد ترامپ نوشت: «ترامپ پیش‌بینی کرد واکسن کرونا به‌طور گسترده و برای همه مردم آمریکا تا آوریل در دسترس قرار می‌گیرد».

در عین‌حال دونالد ترامپ جمعه شب ۲۳آبان در رابطه با تظاهرات روز شنبه در واشنگتن نوشت: باعث قوت قلب است دیدن این حمایت و پشتیبانی عظیم، به‌خصوص تظاهرات خود جوشی که در سراسر کشور از جمله آن تظاهرات بزرگی که قرار است در شهر واشنگتن در روز شنبه انجام می‌شود. من هم سعی خواهم کرد که سری بزنم و سلامی کنم. این انتخابات سالم نبود از «سیستم دومینیون» گرفته تا بالا و پایین آن.

اخبار انتخابات آمریکا- شنبه ۲۳آبان

تعیین تکلیف آرای آریزونا به سود بایدن

تبریکات پاپ فرانسیس و دولت چین به بایدن

موضع‌گیری آژانس امنیت سایبری و زیرساختهای آمریکا

در مورد این‌که انتخابات انجام شده امن‌ترین انتخابات طول آمریکا بوده

و شواهدی از تقلب وجود ندارد

خبرگزاری رویترز گزارش کرد مؤسسه ادیسون روز پنجشنبه پیش‌بینی کرده است جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب، آریزونا ایالت مورد مناقشه را پیروز خواهد شد که این ضربه دیگری به تلاش چالش برانگیز پرزیدنت دونالد ترامپ برای چرخاندن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۳نوامبر است. کارزار ترامپ به‌طور مجزا شکایاتی علیه شمارش در ایالات نموده اما شماری از آنها رد شده است. کارشناسان قانون گفته‌اند که دعوی شانس کمی برای تغییر نتیجه انتخابات دارد و مقامات انتخابات ایالت گفته‌اند که هیچ مدرک جدی دال بر اختلالات یا تقلب نمی‌بینند.

در ادامه پیامهای تبریک به جو بایدن، پاپ فرانسیس و وزارت‌خارجه چین به وی تبریک گفتند.

به گزارش رویترز۲۲آبان، تیم انتقال بایدن طی بیانیه‌یی اعلام کرد: جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز پنجشنبه با پاپ فرانسیس صحبت کرد. بایدن از پاپ و از «دعا و تبریکات او» تشکر کرد. بایدن به پاپ گفت خواهان همکاری با یکدیگر در موضوعات مختلف از جمله مراقبت از فقرا، محیط‌زیست، و استقبال از مهاجرین و پناهندگان است.

آسوشیتدپرس ۲۳آبان گزارش داد: سخنگوی وزارت‌خارجه چین اعلام کرد: «ما به انتخاب مردم آمریکا احترام می‌گذاریم» و «به آقای بایدن و خانم هریس تبریک می‌گوییم. »وی افزود: «همزمان این نتیجه طبق قانون و پروسدورهای آمریکا مورد تأیید قرار خواهد گرفت».

آژانس امنیت سایبری و زیرساختهای آمریکا وابسته به وزارت امنیت داخلی ایالات متحده و هم‌چنین شورای همآهنگی انتخابات آمریکا با انتشار بیانیه‌یی که به امضای مقامات فدرال و ایالتی آمریکا رسیده است اعلام کردند «انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سوم نوامبر ۲۰۲۰ امن‌ترین انتخابات در طول تاریخ آمریکا بوده است. » در این بیانیه هم‌چنین گفته شده است «هیچ شواهدی از حذف سیستم رأی دهی، آرای گم شده، آرای تغییر یافته و یا هر گونه از دستکاری وجود ندارد». (سایت آژانس امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا ۲۲آبان)

وال استریت ژورنال ۲۱آبان با عنوان «نتیجهٔ این انتخابات عکس نخواهد شد» نوشت: در حال حاضر، پرزیدنت ترامپ در حال تعقیب چالشهای حقوقی در پنسیلوانیا، ویسکانسین، میشیگان، آریزونا و نوادا است و در ایالت جورجیا هم یک بازشماری اتوماتیک خواهیم داشت.

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا، به درستی گفته است که ترامپ ”۱۰۰% حق دارد“ که بر سر نگرانی‌هایش حول تقلب و شفافیت به دادگاه برود. اما بعید است که تلاش‌های رئیس‌جمهور بتواند حتی یک ایالت را از پیروزیهای بایدن کم کند و محققاً اینها برای تغییر نتیجهٔ نهایی کافی نخواهد بود.

از سوی دیگر اقدامات ترامپ و تیم انتخاباتی او در اعتراض به تقلبات و نقض قانون در شمارش آرا ادامه دارد:

ترامپ در توئیتر خود ۲۲آبان نوشت: از ۲۰۰هزار رأی به کمتر از ۱۰هزار رای. اگر ما بتوانیم کل آرای ریخته شده را بررسی دقیق کنیم، به‌سادگی در آریزونا هم پیروز خواهیم شد.

دونالد ترامپ در توئیت دیگری نوشت: چه چیزی باعث شده در کارولینای شمالی (شمارش آرا) این قدر به درازا کشیده شود؟ آیا آنها به‌دنبال برگه‌های بیشتری هستند تا ترتیب این یکی را هم بدهند؟ اکنون در رابطه بازشماری، ما جرجیا را هم خواهیم برد. پنسیلوانیا و میشیگان اجازه نمی‌دهند ناظر و تماشاگران ما در انتخابات وارد اتاقهای شمارش آراء شوند. این غیرقانونی است.

تلویزیون فاکس نیوز ۲۲آبان گزارش داد: یک قاضی پنسیلوانیا روز پنجشنبه به نفع تیم کمپین ترامپ رأی داد و به مقامات ایالتی دستور داد آرایی را که تا ۹نوامبر -۱۹ آبان موفق به کشف هویت نشده‌اند از شمارش حذف کند.

این دادگاه هم‌چنین نتیجه گرفته است که کیتی بوکوار، در موضع خود به‌عنوان معاون فرماندار ایالت، چنین صلاحیتی نداشته که به مدیریت انتخابات دستوری مبنی بر تغییر زمانبندی اخذ رأی از ۳نوامبر به زمان دیگری صادر کند.

کیلی مک‌انانی سخنگوی مطبوعاتی کاخ‌سفید گفت: ما معتقدیم در پروسه شمارش، رأیهای بدون امضا و تاریخ و آدرس که بنا به قانون الزامی است، در برخی از مناطق دموکرات ها شمارش شده بودند ولی در برخی از مناطق جمهوریخواه شمرده نشده بودند! که این شامل دهها هزار رأی می‌شود که بشکل نادرستی شمارش شده‌اند و ما باید در مورد آن تحقیق کنیم.

تلویزیون فاکس نیوز ۲۲آبان در مصاحبه با نیوت گینگریچ از وی پرسید: دادگاه پنسیلوانیا می‌گوید دولت محلی اجازه صدور فرصت بیشتر به افرادی که به‌طور پستی رأی داده بودند برای ارائه برگه هویتشان را نداشت. اگر چنین اجازه‌یی صادر نشده بود، آرای بیشتری به ترامپ میرسید. لذا ترامپ حدود ۵۵هزار رأی در پنسیلوانیا از جو بایدن عقب‌تر است.

نیوت گینگریچ گفت:

در ویسکانسین، میشیگان، نوادا، آریزونا، جورجیا و پنسیلوانیا تعداد قابل توجهی شکایت وجود دارد که بسیاری از آنها بر اساس شواهد ناظران و شاهدینی است که استشهاد رسمی داده‌اند. علاوه بر این تعداد قابل توجهی افراد مرده پیدا شده که رأی آنها هم به صندوق ریخته شده است. برخی از این افراد مرده تا ۱۲۰سال سن دارند. لذا آنچه مشخص است ذره ذره ماسکی را که منجر به شرایط فعلی در انتخابات شده پس می‌زنیم. به‌نظر من فرقی نمی‌کند که طرفدار بایدن هستید یا ترامپ، باید در تمامی ایالت‌های مورد مناقشه، یک بازشماری دستی انجام شود تا مطمئن شویم که آرای داده شده واقعی و حقیقی است.

«چه بایدن ببرد و چه ترامپ، ما باید در ایالتهایی که نام بردم بازشماری دستی آرا را داشته باشیم تا / شفافیت انتخابات برای همه مردم روشن شود. . . .

سناتور مارکو روبیو روز ۲۲آبان به فاکس نیوز گفت:

دونالد ترامپ صدای برتر در سیاست جمهورخواهان خواهد بود، خواه رئیس‌جمهور بشود یا خیر. ۷۰میلیون مردم به او رأی دادند . ترامپ هیچ کار غیرقانونی انجام نمی‌دهد و این حق قانونی اوست. هر کاندیدی که شواهد دال بر تقلب داشته باشد این حق قانونی اوست که به دادگاه برود و شواهد خود را ارائه کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/137fbbad-9169-47f5-b661-35f592f986c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات