728 x 90

ای‌یوریپورتر: صدها تن از قانونگذاران و مقامات فعلی و سابق در اجلاس ایران آزاد شرکت خواهند کرد

گردهمایی اجلاس جهانی ایران آزاد
گردهمایی اجلاس جهانی ایران آزاد

ای‌یوریپورتر در مطلبی درباره گردهمایی اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۲ نوشت: رویدادی بین‌المللی با عنوان "اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۲" با حضور اپوزیسیون خارج از کشور و شخصیت‌های بین‌المللی حامی ائتلاف گروه‌های اپوزیسیون ایرانی، شورای ملی مقاومت ایران و کانون‌های شورشی در داخل ایران قرار است در ۲۳ و ۲۴ژوئیه برگزار شود.

بنا به‌گفته یکی از برگزار کنندگان اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۲، رویدادی جهانی است که یک سال پس از تحلیف ابراهیم رئیسی توسط علی خامنه‌ای برگزار می‌شود. تمامی شواهد حاکی از این است که اقدام مذبوحانه خامنه‌ای برای تغییر روند، علیه نظام شکست‌خورده و نشانه‌های فزاینده‌یی مبنی بر ناپایدار شدن وضعیت فعلی و تغییر اساسی در ایران وجود دارد.

برگزار کنندگان گردهمایی امسال انتظار شرکت فهرست بالا بلندی از مقامات بین‌المللی را دارند. صدها نفر از این شخصیت‌های برجسته قبلاً حضور خود را تأیید کرده‌اند. در واقع، گروه‌های قانونگذاری در سراسر اروپا و آمریکای شمالی در سال‌های گذشته برای اعلام حمایت از شورای ملی مقاومت ایران، جنبش اصلی اپوزیسیون ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران و رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران خانم مریم رجوی تشکیل شده‌اند.

مقامات ارشد سابق شاخه اجرایی دولت ایالات متحده پیشاپیش حمایتشان را از مقاومت اعلام کردند، به‌عنوان مثال در ماه مه و ژوئن گذشته مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده و مایک پنس معاون رئیس‌جمهور سابق در خلال سفرهایشان به اشرف۳، محل زندگی حدود ۳۰۰۰ عضو مجاهدین خلق در آلبانی، حمایت‌شان را ابراز داشتند.

... از آغاز سال۲۰۲۲، کانون‌های شورشی وابسته به سازمان مجاهدین خلق، تاکتیک‌های خود را برای رسیدن به جمعیت غیرنظامی، و به چالش کشیدن مستقیم رژیم آخوندها گسترش داده‌اند. شعار "مرگ بر خامنه‌ای" و استقبال از رهبران مقاومت، (مسعود و مریم) رجوی، در ماه ژانویه در رسانه رسمی هک شده، بارز شد و از آن زمان شبکه مقاومت در داخل ایران وب سایت‌های وزارتخانه‌های دولتی را بسته و سیستم‌های شهرداری تهران را مختل کرده است.

همان‌طور که پنس در اشرف۳ گفت: "یکی از بزرگترین دروغهایی که رژیم حاکم به جهان قالب کرده است این است که هیچ جایگزینی برای وضع موجود وجود ندارد. اما یک جایگزین و آلترناتیو مورد حمایت مردمی... [که] تعهد خود را به دمکراسی و حقوق‌بشر می‌داند." رخ می‌نماید.(ای‌یوریپورتر ۷تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9517043f-97ea-42b6-b244-05033c3528bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات