728 x 90

ای یو ریپورتر: نمایندگان پارلمان اروپا از مقاومت ایران و قیام مردم علیه حکومت حمایت کردند

مریم رجوی - دیدار و گفتگو با گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا
مریم رجوی - دیدار و گفتگو با گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا

ای یو ریپورتر:

نمایندگان پارلمان اروپا از مقاومت ایران

و قیام مردم علیه حکومت حمایت کردند

ای یو ریپورتر: پارلمان اروپا روز پنجشنبه قطعنامه‌یی را تصویب کرد که در آن خواستار پاسخی هماهنگ بین‌المللی به اعتراضات داخلی و سرکوب مخالفان در ایران شد. پیش از تصویب این قطعنامه، بیش از ۱۳۰ نماینده پارلمان اروپا نیز بیانیه‌یی را امضا کردند که در آن از "قیام مردم ایران"حمایت و"سرکوب وحشیانه تظاهر کنندگان" را محکوم کردند. رأی‌گیری بر سر قطعنامه پارلمان اروپا یک روز پس از سخنرانی مریم رجوی، پرزیدنت مقاومت ایران در جمع گروهی از دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا صورت گرفت.

به گفته سازمان مجاهدین خلق ایران، که شبکه گسترده‌ای در داخل ایران دارد، از زمان شروع قیام اخیر نیروهای امنیتی حکومت ایران جان بیش از ۴۰۰نفر را گرفته‌اند.

ای یو ریپورتر ضمن اشاره به خشم فزاینده مردم و عمومی شدن شعارهای «مرگ با خامنه‌ای، مرگ بر دیکتاتور» می‌افزاید: بسیاری قیام کنونی را یک تغییر قابل توجه در جامعه ایرانو هم‌چنین پیشروی برای تغییر رژیم می‌دانند. خانم مریم رجوی در سخنانش خطاب به اعضای پارلمان اروپا گفت: «امروز ایران در آستانه تغییر است و زنان نقش عمده‌ای در قیام کنونی علیه این رژیم زن‌ستیز که منکر حقوق اولیه زنان است، ایفا می‌کنند... مریم رجوی افزود: «هدف واقعی زن و مرد در ایران تغییر رژیم و استقرار یک جمهوری آزاد و دمکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت است».

ای یو ریپورتر ضمن اشاره به بیانیه صادره از جانب پارلمان اروپا در همبستگی با قیام ایران گفت: بیانیه نمایندگان پارلمان اروپا تأکید کرد کانون‌های شورشی مقاومت و اپوزیسیون سازمان‌یافته با به خطر انداختن جان خود نقش حیاتی در سازماندهی و تداوم این اعتراضات و تشکیل جبهه مقاومت در برابر سرکوب ایفا می‌کنند.

قطعنامه پارلمان اروپا از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل می‌خواهد: «یک مکانیسم بین‌المللی تحقیق و پاسخگویی برای بررسی نقض حقوق‌بشر که توسط رژیم ایران انجام می‌شود ایجاد کند» و هم‌چنین توصیه می‌کند که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن «از همه تعاملات با مقامات رژیم ایران برای مطالبه این‌که رژیم ایران به سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات پایان دهد و آزادی بی‌قید و شرط همه کسانی که به‌دلیل استفاده از حق آزادی بیان، تشکل و تجمع مسالمت‌آمیز دستگیر شده‌اند را تضمین کند».

چنین توصیه‌هایی دقیقاً مشابه توصیه‌هایی است که دوستان ایران آزاد و دیگر حامیان مقاومت ایران در رابطه با طیفی دیگری از مسائل حقوق‌بشری حل‌نشده از جمله قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی در سال۱۹۸۸ ارائه کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18b40ccb-2b54-4b9e-ade1-782bd3661f90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات