728 x 90

ای‌بی‌سی نیوز: نیروهای رژیم ایران به معترضان آب در خشونت آمیزترین سرکوب از ماه ژوئن شلیک می‌کنند

شلیک نیروهای سرکوبگر رژیم آخوندی به مردم در اصفهان
شلیک نیروهای سرکوبگر رژیم آخوندی به مردم در اصفهان

ای بی‌سی نیوز به‌نقل از آسوشیتدپرس در گزارشی از اعتراض و حضور مردم و کشاورزان اصفهان در اعتراض به خشک شدن زاینده رود در روز جمعه ۵آذر نوشت: نیروهای رژیم ایران به معترضان آب در خشونت آمیزترین سرکوب از ماه ژوئن شلیک می‌کنند.

ای بی‌سی نیوز روز شنبه ۶آذر نوشت: ویدئوهای آنلاین نشان می‌دهد که در یکی از شهرهای مرکزی ایران که روزها شاهد تظاهرات اعتراضی برای درخواست اقدام دولت برای مقابله با خشکسالی بوده است، پلیس روز جمعه، در حالی که با باتون با معترضان درگیر شده است، گاز اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای شلیک می‌کند.

ویدئوهای رسانه‌های اجتماعی و دیگر فعالان، پلیس و معترضان را در حال درگیری در بستر خشک رودخانه زاینده رود در شهر اصفهان نشان می‌دهد. این ویدئوها با گزارش آسوشیتدپرس و تصاویر ماهواره‌یی از این منطقه و هم‌چنین برخی گزارشهای خبرگزاری نیمه رسمی ایران از ناآرامی‌ها مطابقت دارد.

فیلمهای فعالان حقوق‌بشر در ایران نشان می‌دهد که تظاهر کنندگان به سمت پلیس سنگ پرتاب می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از معترضان خونی شده‌اند، از جمله تصویر مردی که به‌نظر می‌رسد بر اثر اصابت شلیک ساچمه‌ای به پشت او زخمی شده است. آنها هم‌چنین ناآرامی‌های مشابهی را در خیابانهای اطراف اصفهان، که در ۳۴۰ کیلومتری جنوب پایتخت تهران است، نشان می‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/313c9973-785c-4bca-abb1-47dac31a29c1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات