728 x 90

اکسیوس: غنی‌سازی بالای ۶۰درصد رژیم ایران می‌تواند باعث حمله نظامی اسراییل شود

غنی سازی اورانیوم - عکس از آرشیو
غنی سازی اورانیوم - عکس از آرشیو

به‌نوشته وبسایت خبری اکسیوس، اسراییل هشدار داده است غنی‌سازی بالای ۶۰درصد در ایران می‌تواند باعث حمله نظامی اسراییل خواهد شد.

اکسیوس روز چهارشنبه دوم فروردین به‌نقل از یک مقام اسرائیلی نوشته است که این کشور به دولت آمریکا و چند کشور اروپایی هشدار داده که رژیم ایران در صورت غنی‌سازی اورانیوم بالای ۶۰درصد «وارد قلمرو خطرناکی می‌شود که می‌تواند حمله نظامی اسراییل را در پی آورد».

به‌نوشته اکسیوس مقامهای اسراییلی گفته‌اند که به‌طور فزاینده‌یی در مورد پیشرفت در برنامه هسته‌یی ایران نگران هستند و در ماه‌های اخیر تهدیدهای خصوصی و عمومی خود را در مورد اقدام نظامی علیه تأسیسات اتمی رژیم ایران به‌منظور هشدار در مورد گسترش برنامه هسته‌یی جمهوری اسلامی آشکارا اظهار داشته‌اند.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اواخر فوریه، رژیم ایران ۸۷.۵کیلوگرم اورانیوم ۶۰درصد غنی شده انبار کرده است که به‌گفته کارشناسان، در صورتی که این مقدار اورانیوم تا ۹۰درصد غنی شود، برای تولید حداقل یک بمب هسته‌یی کافی است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c01f101f-61d2-4c04-9b3b-48084dce703a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات