728 x 90

اکسیوس: اسراییل شروط خود را برای برقراری آتش‌بس در لبنان به بایدن اطلاع داد

لبنان در جنگ
لبنان در جنگ

العربیه به نقل از اکسیوس نوشت: اسراییل شروط خود را برای برقراری آتش‌بس در لبنان به بایدن اطلاع داد.

منابع آگاه، دوشنبه ۳۰ مهر گزارش دادند که دولت اسراییل شروط خود را برای برقراری آتش‌بس و پایان دادن به درگیری در لبنان به دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اطلاع داده است.

بر اساس این منابع از جمله شروط مورد نظر اسراییل این است که نیروی هوایی این کشور از آزادی عمل در حریم هوایی لبنان برخوردار باشد.

به گزارش وبسایت اکسیوس، تل‌آویو هم‌چنین خواستار اعطای حق تحرک به نیروهایش در جنوب لبنان شده تا از ایجاد زیرساخت‌های نظامی مجدد توسط حزب‌الله جلوگیری کند.

 

استقرار ارتش لبنان در جنوب

یک مقام آمریکایی فاش کرد که واشنگتن به‌دنبال استقرار ارتش لبنان در جنوب این کشور است و می‌خواهد دست‌کم ۸ هزار سرباز لبنانی در مناطق مرزی با اسراییل مستقر شوند. این مقام آمریکایی موافقت طرف لبنانی با شروط اسراییلی را بعید دانسته است.

در همین حال نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان شامگاه یکشنبه در مصاحبه با العربیه تأکید کرد که دولت این کشور آماده اعزام ارتش برای استقرار در جنوب رودخانه لیتانی است.

 

پذیرش قطعنامه شماره ۱۷۰۱

در همین حال، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و رئیس جنبش شیعی امل و متحد حزب‌الله، روز یکشنبه در مصاحبه با العربیه تأکید کرد، یک اجماع بی‌سابقه در میان همه لبنانی‌ها برای اجرای قطعنامه شماره ۱۷۰۱ سازمان ملل وجود دارد که بر استقرار نیروهای یونیفل و ارتش لبنان در جنوب تأکید دارد.

حزب‌الله پیش‌تر اعلام کرد که به نبیه بری اجازه داده است تا مذاکرات آتش‌بس با اسراییل را ادامه دهد.

بری هم‌چنین تأکید کرد که حزب الله با اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ که پس از جنگ ژوئیه تابستان ۲۰۰۶ بین اسراییل و این حزب از سوی سازمان ملل صادر شد، موافقت کرده است.

این در حالی است که حملات سنگین اسراییل به مناطق مختلف لبنان، به‌ویژه در جنوب، بقاع و حومه جنوبی بیروت ادامه دارد.

همزمان با این تحولات قرار است، آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی، امروز دوشنبه وارد لبنان شود تا با مقامات این کشور برای رسیدن به یک راه‌حل دیپلماتیک جهت برقراری آتش‌بس اسراییل و حزب‌الله گفتگو کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/429f6c07-6185-4a53-b19b-f2696143cf45"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات