728 x 90

پاتریک کندی: غرب باید هم‌اکنون علیه دیکتاتورهای اسلامی ایران اقدام کند وگرنه پشیمان خواهیم شد

پاتریک کندی
پاتریک کندی

مقالهٔ پاتریک کندی در اکسپرس انگلستان

غرب باید علیه دیکتاتوری مذهبی ایران اقدام کند وگرنه پشیمان خواهیم شد

جامعهٔ بین‌المللی باید از این رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت حسابرسی کند

 

برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی برای آینده ایران یک پلتفرم مدرن

و مبتنی بر جدایی دین و دولت است

که از حقوق زنان و اقلیتها حمایت می‌کند و یک جایگزینی ترقیخواه

در برابر سیاستهای ظالمانهٴ رژیم حاکم ارائه می‌دهد

 

قیام سراسری خود را در شعارهای «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر»

بارز کرده که نشان‌دهندهٔ رد هر دو نظام مذهبی و سلطنتی است

مردم ایران خواستار یک جمهوری دموکراتیک هستند

که از حقوق همه از جمله اقلیت‌های قومی و مذهبی حمایت کند

 

با وجود اعدامها و قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷

سازمان مجاهدین خلق بیش از هر زمان دیگری سازمان‌یافته منسجم باقی مانده

و این امر مقامات رژیم از جمله خامنه‌ای و رئیسی را بر آن داشته

که نسبت به‌نفوذ، تأثیرگذاری و جذابیت این سازمان در میان مردم ایران

به‌ویژه نسل جوان ابراز نگرانی کنند

 

اکسپرس انگلستان – مقالهٔ پاتریک کندی

غرب باید هم‌اکنون علیه دیکتاتورهای مذهبی (حاکم بر) ایران اقدام کند وگرنه پشیمان خواهیم شد.

زنان و جوانان ایران در حال نبرد مرگ و زندگی علیه دیکتاتوری مذهبی حامی تروریسم (در این کشور) هستند؛ انگلستان و غرب باید هر کاری را که می‌توانند برای کمک (به‌آنها) انجام بدهند.

تهدیدات خطرناک صلح و امنیت جهانی ناشی از برنامه اتمی (رژیم) ایران و فعالیت‌های تروریستی آن، مدت‌هاست نگرانی شدید ایالات‌متحده و قدرتهای غربی را برانگیخته است.

اگر چه اقدامات هدفمندی توسط دولت ایالات متحده و متحدانش به‌کار گرفته شده، اما بزرگی این تهدید چند وجهی مستلزم پاسخ قاطع‌تر و راسخ‌تری است.

بنابراین ضروری است که به بی‌ثباتی داخلی عمیق رژیم که با اعتراضات مداوم در شش ماه گذشته شعله‌ور شده اذعان کنیم و برای تقویت آرمانهای دموکراتیک مردم ایران اقدامی ملموس انجام بدهیم.

قیام فراگیر و پیگیری که توسط جوانان و زنان ایران رهبری شده، گواهی بر صلابت و شجاعت مردمی است که مصمم به‌ساختن آینده‌یی روشن‌تر هستند.

به‌رغم خطر دستگیری، بازداشت و حتی اعدام، آنها در مواجهه با بیش از ۴دهه سوءمدیریت اقتصادی، فساد گسترده و نقض فاحش حقوق‌بشر در رژیم کنونی، به‌طور ثابت قدم خواستار تغییر هستند.

واکنش وحشیانه و خشونت‌بار رژیم به‌اعتراضات، از جمله بازداشت خودسرانه، شکنجه و قتل‌های فراقانونی، نشانهٔ آشکاری از بی‌توجهی آشکار این رژیم به‌خواست مردم است.

اما مردم ایران در برابر چنین ظلمی، مقاوم و پایدار مانده‌اند و آرمان آنها توسط جامعهٔ جهانی مورد حمایت قرار گیرد.

باید از شورای ملی مقاومت ایران ببا هدایت بانوی خستگی‌ناپذیر مریم رجوی حمایت کرد.

برنامهٔ ۱۰ماده‌یی او برای آینده ایران، یک پلتفرم مدرن و مبتنی بر جدایی دین و دولت است که از حقوق زنان و اقلیتها حمایت می‌کند و جایگزینی مترقی و روشنگر در برابر سیاستهای ظالمانهٴ رژیم حاکم ارائه می‌دهد. این برنامه حمایت میلیون‌ها ایرانی و صدها قانونگذار و مقام در سراسر جهان را جلب کرده است.

همان‌طور که در یک راهپیمایی بزرگ در ماه مارس در بروکسل گفتم، تلاش‌های پسر شاه مخلوع، برای این‌که خود را در جایگاه چهره‌یی برای اپوزیسیون قرار دهد، به‌دلیل ناکامی او در جدا کردن خود از نقض حقوق‌بشر توسط رژیم پدرش به جایی نرسیده است.

ویژگی قیام سراسری خود را در شعارهای «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر بارز کرده که نشان‌دهندهٔ رد هر دو رژیم مذهبی و سلطنتی است.

مردم ایران خواستار یک جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیراتمی هستند که از حقوق همه، از جمله اقلیت‌های قومی و مذهبی حمایت کند.

سازمان مجاهدین خلق، ، نقشی اساسی در سرنگونی رژیم شاه ایفا کرد و هم‌چنان یک نقش‌آفرین حیاتی در قیام کنونی علیه آخوندها است.

شبکهٴ گستردهٔ کانون‌های‌شورشی مجاهدین خلق در ایران کارزارهای متعددی را علیه نیروها و پایگاههای سرکوبگر رژیم به‌راه انداخته و قیام را به‌سمت یک نتیجهٔ موفقیت‌آمیز برای سرنگونی حکومت دینی حاکم هدایت می‌کند.

با وجود اعدام بیش از ۱۰۰۰۰۰نفر از اعضا و حامیان آن، از جمله قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷ که در آن ۳۰۰۰۰نفر جان خود را از دست دادند، سازمان مجاهدین خلق بیش از هر زمان دیگری سازمان‌یافته و منسجم باقی مانده است.

این امر بسیاری از مقامات رژیم از جمله ولی‌فقیه علی خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی را بر آن داشته که نسبت به‌نفوذ، تأثیرگذاری و جذابیت این سازمان در میان مردم ایران، به‌ویژه نسل جوان، ابراز نگرانی کنند.

با توجه به‌همهٔ اینها، کاملاً ضروری است که قدرتهای غربی اقدام قاطعانه‌یی علیه رژیم ایران انجام دهند.

ما نباید اجازه بدهیم این دیکتاتوری بی‌رحم به‌حکومت وحشت و سرکوب خود در داخل و خارج ادامه دهد.

زمان آن فرا رسیده است که تحریم‌های جامع همه‌جانبه را علیه مقامات رژیم و نهادهای وابسته به‌آن اعمال کنیم و سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی انگلستان و اتحادیه اروپا قرار دهیم.

این اقدامات علامت روشنی از حمایت را به‌مردم ایران ارسال می‌کند.

ما نمی‌توانیم اشتباهات گذشته را تکرار کنیم، وقتی که بی‌عملی پیشه کردیم و به‌این رژیم اجازه دادیم به‌رفتار شرورانهٴ خود ادامه بدهد.

زمان آن فرا رسیده است که امیدی را که در میان مردم ایران وجود دارد، به‌رسمیت بشناسیم و از آنها در تلاششان برای برقراری یک ایران آزاد و دموکراتیک حمایت کنیم.

نباید فریب تبلیغات رژیم علیه اپوزیسیون سازمان‌یافته یا تلاش آنها برای قالب کردن خود به‌عنوان «میانه‌رو» را بخوریم. حقیقت این است که آخوندهای (حاکم بر) تهران متعهد به‌صدور تروریسم خود به‌سراسر خاورمیانه هستند.

واضح است که مردم ایران آمادهٴ تغییرند و روزهای رژیم حاکم به‌شمارش افتاده است. مسأله این نیست که آیا آزادی و دموکراسی به‌ایران خواهد آمد یا نه، سؤال در مورد زمان (تحقق) آن است. همان‌طور که مهاتما گاندی می‌گوید: «مستبدان و قاتلانی وجود داشته‌اند که ممکن است برای مدتی شکست‌ناپذیر به‌نظر برسند، اما سرانجام همیشه سقوط می‌کنند. همواره به‌آن فکر کنید».

جامعهٔ بین‌المللی باید از آرمانهای دموکراتیک مردم ایران حمایت کند و از رژیم حاکم به‌خاطر سیاستهای سرکوبگرانه و جنایات علیه بشریت حسابرسی کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13e8f7a4-7fd3-4bf9-9643-62f10776be2f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات