728 x 90

اکسپرس لندن- در حالی که دومین نفر در ملأعام اعدام می‌شود معترضان ایرانی از آمریکا می‌خواهند به سکوت خود پایان دهد

اعتراضات در ایران
اعتراضات در ایران

اکسپرس لندن روز سه‌شنبه ۲۳ آذر نوشت: مجیدرضا رهنورد، ۲۳ساله، دومین معترضی است که در هفته گذشته در ایران اعدام شد و اولین نفری است که جسدش در انظار عمومی به نمایش گذاشته شد، در حالی که تظاهر کنندگان از آمریکا می‌خواهند به توقف خون‌ریزی کمک کند.

اعدام آقای رهنورد تنها چند روز پس از اعدام محسن شکاری، یکی دیگر از معترضانی که به اتهام "محاربه با خدا" به‌دلیل مجروح کردن یکی از اعضای بسیجی به اعدام محکوم شده بود، رخ داد.

تظاهرات ضددولتی که تقریباً سه ماه است سراسر ایران را فراگرفته است، باعث شده است که معترضان از آمریکا و جهان غرب بخواهند که مداخله کنند.

سارا، ۳۰ساله، اهل کرج، یکی از معترضانی است که پس از آغاز قیامهای سراسری در اواسط شهریور پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت «گشت ارشاد» ایران، علیه حکومت سخن گفت.

سارا که معلم است به اکسپرس گفت: «اعدام محسن شکاری ۲۳ساله بسیار دردناک است، مرگ یک جوان دردناک است، مرگ معترضان و مبارزان آزادی دردناک است.

وی گفت: آمریکا و اروپا باید به سکوت خود پایان دهند و به مردم ایران در مبارزه با این رژیم ستمگر کمک کنند. آمریکا باید سفارتخانه‌های ایران را "ببندد"و"حقوق مردم ایران را به‌رسمیت بشناسد".

وی افزود: "این چیزی است که ما، واحدهای مقاومت، از آمریکا، اروپا و جهان می‌خواهیم. سفارت‌ها را تعطیل کنید و به مماشات خود پایان دهید."
تا ۱۲دسامبر، آمارهای به دست آمده توسط شورای ملی مقاومت ایران (NCRI)، ادعا می‌کند که اعتراضات در ۲۸۰شهر مشاهده شده است که بیش از ۷۰۰کشته و بیش از ۳۰۰۰۰بازداشت شده تخمین زده شده است.

مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت گفت که سازمان ملل، شورای امنیت و اتحادیه اروپا باید اقدامات مؤثر و عملی علیه "فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران برای توقف اعدام و کشتار" انجام دهند.

وی گفت: «موضع‌گیریهای لفظی کافی نیست»، سفارتخانه‌های این رژیم باید تعطیل شود، وزارت اطلاعات و سپاه در لیست تروریستی قرار گیرند و مزدوران وزارت اطلاعات و سپاه اخراج شوند. برخورد و تعامل با رژیمی که مایه ننگ بشریت معاصر است، پایمال کردن ارزشهای حقوق‌بشری است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19255d9f-1800-464d-b396-4b419257b3ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات