728 x 90

اکسپرس انگلستان: شبکه‌های ترور تهران باید از دور خارج شوند

پلیس بلژیک - عکس از آرشیو
پلیس بلژیک - عکس از آرشیو

روزنامه ساندی اکسپرس انگلستان ۵ اردیبهشت با اشاره به مذاکرات وین برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی نوشت: اما جنبه دیگری از رفتارهای بدخواهانه رژیم ایران تهدید فوری‌تر است. از جمله تروریسم مورد حمایت این رژیم، که به خاک اروپا رسیده است. در اروپا، رژیم از طریق وزارت اطلاعات و امنیت خود ترورهای زیادی انجام داده است. اما این نمایندگان از حسابرسی مقامات غربی فرار کرده‌اند. در سال۱۹۹۰، کاظم رجوی، نماینده اپوزیسیون دموکراتیک، شورای مقاومت ملی ایران در سازمان ملل متحد، توسط افراد مسلح رژیم ایران در نزدیکی خانه خود در ژنو در کمین قرار گرفت و کشته شد. تا به امروز هیچ‌کس در قبال آن قتل مورد حسابرسی قرار نگرفته است.

در اروپا، رژیم ایران از طریق وزارت اطلاعات و امنیت خود (MOIS) ترورهای زیادی انجام داده است. اما آنها از حسابرسی مقامات غربی فرار کرده‌اند.

پس از آن، بلافاصله ۱۳نفر به ایران گریختند. تقریباً ۲سال بعد، وقتی مشخص شد که آنها قصد حمله دیگری را دارند که در آلمان اتفاق می‌افتد، ۲نفر از آنها در فرانسه دستگیر شدند.
با این وجود افراد دستگیر شده به‌زودی به فرودگاه منتقل شدند تا بتوانند بدون مجازات به ایران بازگردند.

اروپا با استفاده از سلاحهای مرگبارتر، شاهد یک حمله بزرگ تروریسم رژیم ایران در خاک خود بوده است. تا آنجا که به انگلیس مربوط می‌شود، ممکن است از اتحادیه اروپا خارج شده باشد، اما از دشمنی تهران خارج نشده است...

در ژوئن ۲۰۱۸، صدها قانونگذار، دانشمند و کارشناس امنیتی از سراسر اروپا، ایالات متحده و بسیاری از جهان برای یک گردهمایی و کنفرانس سالانه که توسط شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) و با حضور دهها هزار ایرانی برگزار شد، گردهم آمدند.

چندین نهاد پلیس اروپا در خنثی کردن نقشه بمب‌گذاری در محل ویلپنت فرانسه همکاری کردند.
عملیات ضدتروریسم منجر به دستگیری یک زوج ایرانی-بلژیکی شد که وظیفه کارگزاری بمب را برعهده داشتند، یک ایرانی-بلژیکی دیگر که به‌طور جداگانه در این رویداد نفوذ کرده بود و یک دیپلمات عالی‌رتبه که در خارج از سفارت رژیم ایران در وین کار می‌کرد

این دیپلمات، اسدالله اسدی به‌عنوان طراح توطئه معرفی شد و متهم اصلی پرونده قضایی بود که در ۴ فوریه با ۴حکم برای مجرمین و مجازات از ۱۵ تا ۲۰ سال به پایان رسید و اسدی، حداکثر را دریافت کرد.
در نتیجه تحقیقات بی‌وقفه‌ٔ ۲سال و نیم توسط چندین آژانس پلیس اروپا از جمله بلژیک، فرانسه، آلمان و هلند، مشخص شد که اسدی شخصاً مواد منفجره تی.ای.تی. پی (TATP) مطلوب دولت اسلامی را شخصاً در یک پرواز تجاری از تهران به وین در ۲۲ ژوئن ۲۰۱۸ با استفاده از یک کیسه دیپلماتیک آورده است.
وی شخصاً مواد منفجره و چاشنی را در ۲۸ ژوئن در یک کلبه پیتزا در لوکزامبورگ به بمب‌گذاران تحویل داد. آنها هم‌چنین مشخص کردند که اسدی به دستور رژیم ایران عمل می‌کند.
در چند سال گذشته، حداقل ۵دیپلمات ایرانی به‌دلیل مشارکت در فعالیت‌های تروریستی یا سایر فعالیت‌های غیرمطلوب، از فرانسه، هلند و آلبانی اخراج شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc794634-2fbc-466c-829d-d2a49ba4bccd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات