728 x 90

اوکراین: رژیم ایران را متهم به دستکاری در اطلاعات مربوط به حمله موشکی سپاه به هواپیمای مسافربری خود کرد

حمله موشکی سپاه به هواپیمای مسافربری اوکراینی
حمله موشکی سپاه به هواپیمای مسافربری اوکراینی

وزارت امور خارجه اوکراین رژیم ایران را متهم به دستکاری در اطلاعات مربوط به حمله موشکی سپاه به هواپیمای مسافربری خود کرد. اوکراین هم‌چنین اعلام کرده که رژیم ایران در گزارش نهایی مربوط به انهدام هواپیمای مسافربری تناقض‌گویی کرده است.

از حمله موشکی پدافند هوایی سپاه پاسداران رژیم ایران به هواپیمای مسافربری پرواز "پی‌اس‌۷۵۲" شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین بیش از ۱۴ماه می‌گذرد. به‌رغم آن، رژیم ایران از ارائه اطلاعات شفاف درباره علت اصلی حمله موشکی به این هواپیمای مسافربری اجتناب ورزیده است.

آژانس خبری اوکراینی "یونیان" روز جمعه نهم آوریل (۲۰ فروردین) گزارشی درباره آخرین مواضع وزارت امور خارجه اوکراین درباره پرونده مربوط به حمله موشکی سپاه به هواپیمای مسافربری این کشور منتشر کرده است.

در بیانیه‌یی که وزارت امور خارجه اوکراین منتشر کرده، آمده است که رژیم ایران داده‌های ناظر بر علت حمله موشکی به هواپیمای یاد‌شده را به "سود خود" دستکاری کرده و از توضیح شفاف درباره این پرونده خودداری کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه اوکراین آمده است که رژیم ایران تلاش کرده گزارش مربوط به این حمله را بر محور خطای انسانی به سود خود و بدون ارائه دلایل مربوطه دستکاری کند.

وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه خود از جمله چنین نوشته است: «طرف ایرانی به جای پرداختن به توضیحات عینی متکی بر تجربه بین‌المللی تحقیقات مربوط به تصادفات هوایی، به‌گونه‌یی غیرمسئولانه اوکراین را متهم به برخوردی غیرسازنده کرده است».

 

وزارت امور خارجه اوکراین در عین‌حال تأکید کرده است که امتناع ایران از توضیح شفاف درباره این پرونده راه را برای تأمین امنیت پروازهای غیرنظامی بر فراز این کشور هموار نمی‌کند. به سخن‌دیگر، احتمال تکرار چنین حمله‌یی در آینده نیز منتفی نیست.

باید یادآور شد که هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ پرواز "پی‌اس۷۵۲" شرکت اوکراین روز هشتم ژانویه ۲۰۲۰ هدف حمله موشکی سپاه پاسداران واقع شد و همه ۱۷۶ سرنشین این هواپیمابر اثر این حمله جان خود را از دست دادند.

در بین قربانیان این حمله موشکی از جمله ۱۱شهروند اوکراینی (۹ خدمه این هواپیما و دو مسافر) بودند. مابقی قربانیان این حمله، شهروندان کشورهای ایران و هم‌چنین کانادا، سوئد، افغانستان، آلمان و بریتانیا بوده‌اند. (دویچه وله ۲۰ فروردین )

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4511c694-96c0-4321-9131-74ea8170c2ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات