728 x 90

اوکراین - تخلیه بیش از ۸۰۰نفر از ساکنان دونتسک

اوکراین در جنگ
اوکراین در جنگ

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز روز ۱۳مرداد، وزیران دفاع اوکراین و آمریکا در مورد یک بسته کمکهای نظامی جدیدی به اوکراین گفتگو کردند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در گفتگو با الکسی رزنیکوف Oleksii Reznikov، وزیر دفاع اوکراین بار دیگر بر تعهد آمریکا به حمایت از توانایی اوکراین برای مقابله با جنگ روسیه تأکید کرد. آمریکا اخیراً یک کمک ۵۵۰میلیون دلاری را برای اوکراین در اوایل این هفته مورد تأیید قرار داد.

 

به گزارش رویترز روز ۱۲مرداد، شرکت عظیم نفتی آمریکایی «اکسون-موبیل» (Exxon-Mobile) اعلام کرد ۳۰درصد از سهام و فعالیت نفتی خود را از روسیه به کشور دیگری منتقل می‌کند.

 

 

نیوز ۳۶۰ اوکراین روز ۱۲مرداد نوشت: اوکراین تخلیه بیش از ۸۰۰نفر از ساکنان دونتسک را تا روز دوشنبه تأیید کرد. ایرینا ورشچوک Irina Vereshchuk معاون نخست‌وزیر و وزیر در امور ادغام مجدد سرزمینهای اشغالی اوکراین، تخلیه مجموعاً ۸۲۱نفر از ساکنان دونتسک را از روز دوشنبه به‌عنوان بخشی از عملیات جابه‌جایی اجباری از منطقه تأیید کرد.

به گفته ورشچوک در یک کنفرانس مطبوعاتی، به گزارش خبرگزاری اوکراینی «اوکراین فورم»، در میان تعداد کل تخلیه‌شده‌ها ۱۸۵کودک و حدود ۵۰نفر با کاهش تحرک وجود دارند. معاون نخست‌وزیر گفت این گروه از ساکنان دونتسک به مناطق مرکزی اوکراین، دور از خط نبرد، اعزام شده‌اند.

 

به‌گزارش دویچه وله، بازرسان استانبول اجازه عبور کشتی غلات را که عازم لبنان بود، صادر کردند. اولین کشتی غلات که از زمان آغاز جنگ، اوکراین را ترک کرد، پس از بازرسی توسط مقامات ترکیه روز چهارشنبه از طریق تنگه بسفر به سمت لبنان حرکت کرد. کی‌یف اعلام کرد ۱۷ کشتی دیگر آماده و بارگیری شده با محصولات کشاورزی در انتظار تأیید خروج است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fdc60633-383d-4e63-a06e-a3070b1df9f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات