728 x 90

اوپک: سقوط تولید نفت ایران در یک سال گذشته

اوپک - عکس از آرشیو
اوپک - عکس از آرشیو

سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک روز پنجشنبه ۲۷دی۹۷ طی گزارشی در سایت رسمی خود اعلام کرد:‌ تولید نفت ایران در ماه دسامبر نسبت به ماه قبل از آن ۱۵۹هزار بشکه و نسبت به متوسط تولید سال ۲۰۱۷ حدود یک میلیون و ۵۰هزار بشکه کاهش یافته است.

این گزارش تولید ایران در ماه دسامبر را دو میلیون و ۷۶۹هزار بشکه ارزیابی کرده که این رقم حتی از میزان تولید نفت ایران در دسامبر ۲۰۱۵، قبل از برچیده شدن تحریم‌های قبلی کشورهای غرب نیز کمتر است.

 

آمریکا ۱۸ اردیبهشت امسال از برجام خارج شد و در آبان‌ماه تحریم‌های نفتی ایران را دوباره به اجرا گذاشت.

آمریکا به هشت کشور به مدت شش ماه معافیت داده تا به‌صورت محدود نفت از ایران بخرند، اما اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی گفت ارزیابی فعلی این نهاد انرژی بر این است که معافیت آمریکا برای مشتریان نفتی جمهوری اسلامی تمدید نخواهد شد.

برایان هوک هفته پیش در نشست خبری گفت هشت کشوری که به آنها برای خرید نفت رژیم ایران معافیت شش ماهه داده شده بود تمدید نخواهد شد.

 

تایمز مالی: تحریمهای آمریکا ضربه جدی به صادرات نفت رژیم ایران

تایمز مالی گزارش داد: «آمار و ارقام نشان می‌دهند تحریمهای آمریکا ضربه جدی به صادرات نفت ایران وارد می‌کند.. آمار و ارقام ماه دسامبر نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران به یک میلیون و صدهزار بشکه در روز سقوط کرده و این کاهشی برابر با ۶۰درصد نسبت به بهار امسال است».

دو ماه بعد از این تحریمها خریداران و فروشندگان نفت شروع به دیدن روشن آسیبهای وارده ناشی از تحریمها بر روی صادرات نفت ایران کرده‌اند.

تحریم‌های نفتی و مبادلات مالی ایالات متحده آمریکا علیه ایران که رسماًً از روز دوشنبه ۵نوامبر (۱۴آبان) اعمال شد تاثیر خود را از پیش بر روی صادرات نفت ایران گذاشته است.

 

بر اساس آمار بانک جهانی، صادرات نفت رژیم در شهریور سال جاری از ۲.۵میلیون بشکه در روز به ۱.۶میلیون بشکه کاهش یافت. رژیم برای بالا بردن فروش نفت خود در بازار سیاه و دور زدن تحریم‌ها روشهای خاصی را انتخاب کرد. یکی از این شیوه‌ها قطع دستگاههای مسیر یاب یا سیستم جی.پی.اس نفتکش‌هایش بود که به سرعت توسط ماهواره‌ها کشف و خنثی شد.

 

ژاپن و کره جنوبی در اواخر سال ۲۰۱۸واردات نفتشان از ایران را به صفر رساندند و همان‌گونه که برایان هوک مسئول امور ایران در وزارت‌خارجه آمریکا بارها تأکید کرد، تصمیم کشورش به صفر رساندن صادرات نفت رژیم است.

 

برایان هوک:‌ معافیت‌های بیشتری برای خرید نفت ایران نمی‌دهیم

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات وزارت‌خارجه آمریکا علیه رژیم آخوندی طی مصاحبه‌یی در ابوظبی گفت: آمریکا به‌دنبال اعطای معافیت‌های بیشتری برای خرید نفت از ایران نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز وی دلیل اعطای معافیت‌های قبلی را، پیشگیری از افزایش قیمت نفت در بازارهای بین‌المللی عنوان کرد.

مقام‌های آمریکا می‌گویند هدف آنها رساندن صادرات نفت ایران به صفر است.

به‌دنبال تحریمهای نفتی معاون وزارت نفت رژیم ایران هفته گذشته گفت مشتریان نفت ایران حاضر نیستند یک بشکه بیشتر از حدی که آمریکا مجاز دانسته، از ایران نفت بخرند.

 

فرانسه از ماه سپتامبر واردات نفت از ایران را متوقف کرده است

آمار منتشر شده در پایگاه خبری کمیسیون اروپا نشان می‌دهند فرانسه از ماه سپتامبر واردات نفت از ایران را متوقف کرده است. فرانسه به‌طور معمول ۳۰۰هزار تا ۸۰۰هزار تن نفت از ایران به‌طور ماهانه وارد می‌کرد این رقم در ماه اوت به ۴۰هزار تن کاهش یافته و در ماه سپتامبر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است.

رسانه‌های حکومتی نسبت به کاهش واردات نفت فرانسه از ایران واکنش نشان داده و نوشتند:‌ در حالی فرانسه از ماه سپتامبر واردات نفت ایران را متوقف کرده است که این کشور یکی از امضاکنندگان توافق هسته‌یی بوده و به همراه دو کشور آلمان و انگلیس وعده داده است از تجارت خارجی ایران در برابر تحریمهای آمریکا محافظت کند.

بر اساس این گزارش ترکیه نیز واردات نفت خود را در ۹ماه اول سال ۲۰۱۸میلادی کاهش داده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳درصد افت داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ba62365-c202-49c7-9619-63bbb8acc5b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات