728 x 90

اولین سفر غیرمترقبه زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به اروپا

زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین
زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در اولین سفر غیرمترقبه خود به اروپا، از انگلستان، فرانسه و مقر کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار کرد. زلنسکی در این سفر از طرف ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلستان، ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و اورسولا فوندر لاین، رئیس کمیسیون اروپا مورد استقبال قرار گرفت.

رویترز با انتشار این خبر پنجشنبه ۲۰ بهمن گفت: این یک سفر نادر به خارج از کشور آن هم در بحبوحه جنگ برای رهبر اوکراین است. بسیاری انتظار داشتند وی پس از یورش نیروهای روسی به کشورش، برای نجات جان خود از آنجا بگریزد. اما او به‌عنوان سمبل مقاومت اوکراین در کی‌یف باقی ماند و به‌تدریج موفق شد پیشروی روسیه را متوقف و سپس به عقب براند.

به گفته خبرگزاریها، هدف زلنسکی از این سفر، جذب حمایتهای نظامی بیشتر کشورهای اروپایی برای دریافت تسلیحات سنگین، از جمله تانک و هواپیماهای جنگنده است. وی در ملاقات با رئیس پارلمان انگلستان، یک کلاه‌خود خلبانی را به‌عنوان سمبلی برای درخواستهای خود، به وی تقدیم کرد و گفت: «ما آزادی را به دست آوردیم. به ما بالهایی برای حفاظت از آن بدهید».

رهبران اروپایی در این ملاقاتها بر استمرار حمایت خود از اوکراین تأکید کردند و پایداری مردم و دولت اوکراین را ستودند.

ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در ملاقاتش با زلنسکی، نشان لژیون افتخار فرانسه را به وی اعطا کرد. زلنسکی در پاسخ گفت: «این برای من خیلی زیاد است، به همین دلیل همه مردم اوکراین را مخاطب این افتخار می‌دانم».

زلنسکی روز پنجشنبه به همراه ماکرون وارد بروکسل شد و مورد استقبال رؤسای اتحادیه اروپا قرار گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0bb6ca6f-a8eb-4605-b6ba-588296e0d1f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات