728 x 90

اولی هاینونن: زمان آن رسیده که آمریکا و ۳کشور اروپایی قطعنامه‌یی علیه تهدیدات ایران اتخاذ کنند

اولی هاینونن
اولی هاینونن

اولی هاینونن کارشناس مؤسسه استیمسون روز ۱۵شهریور در یک رشته توییت نوشت: زمان آن رسیده که آمریکا و ۳کشور اروپایی قطعنامه‌یی علیه تهدیدات ایران اتخاذ کنند

اولی هاینونن نوشت متأسفانه پنج به‌علاوه یک هیچ دیدگاهی در مورد این ندارد که وقتی ایران با ذخایر اورانیوم غنی شده و سانتریفوژهای پیشرفته خود به "مصونیت" رسید، چه باید کرد.

با به تعویق انداختن ها مشکلی حل نخواهد شد مگر این‌که پنج به‌علاوه یک، خوش شانس باشد. شانس روش درستی برای حل بحرانهای نوظهور نیست.

 

 

زمان آن فرا رسیده است که ایالات متحده و ۳کشور اروپایی قطعنامه هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در محکومیت پیشرفتهای تهدیدآمیز هسته‌یی رژیم ایران و محکومیت کاهش نظارت و باجگیری از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و عدم همکاری در تحقیقات ضمانتهای ایمنی آژانس، را اتخاذ کند.

در اینجا موارد بیشتری در خطر است: رژیم منع تکثیر تسلیحات کشتار جمعی.

 

جای تأسف است که «این رهبران» اختیارات نظام راستی‌آزمایی آژانس اتمی را تضعیف می‌کنند.

تمایل این است که دبیرخانه آژانس اتمی تضعیف شود همان کاری که در ۲۰۰۳ صورت گرفت. اما در نهایت این مانند تف سربالا عمل می‌کند و باید پای عواقب آن نشست.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c1c0c35-ffe7-46f6-bd2d-e0aa47d424a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات