728 x 90

اوج‌گیری بحران کرونا و تشدید دروغ‌درمانی

سخن روز ۶ فروردین ۹۸
سخن روز ۶ فروردین ۹۸

به‌همان نسبت که فاجعهٔ همه‌گیر کرونا، وخیم‌تر می‌شود و آمار قربانیان و جان‌باختگان هر روز بالا و بالاتر می‌رود، رژیم آخوندی و به‌خصوص رئیس‌جمهور این رژیم، شیخ حسن روحانی و اعضای دولت او هم بر غلظت دروغ‌درمانی‌های خود می‌افزایند.

 

دروغ‌درمانیها و ادعاهای ضد‌ و نقیض روحانی

روز چهارشنبه (۶فروردین) آخوند روحانی بار دیگر در جلسهٔ ‌ هیأت دولت حاضر شد و درباره کرونا صحبت کرد و بار دیگر تلاش کرد القا کند که اوضاع عادی است، دولت مسلط بر اوضاع است، شیوع و گسترش بیماری مهار شده و چشم‌انداز روشن است. روحانی وقیحانه مدعی شد که در هیچ زمینه‌ای از تخت بیمارستانی تا دکتر و پرستار و غیره... کمبودی وجود ندارد و در مشهد هم که یک مقدار نگرانی وجود داشت، «معلوم شد که ۶۰درصد تخت‌ بیمارستانی و ۳۰درصد بخش مراقبت ویژه تخت‌هایش خالیست».

 

ربیعی سخنگوی دولت روحانی هم که در حاشیهٔ جلسهٔ امروز هیأت دولت صحبت می‌کرد، از قول وزیر بهداشت و درمان گفت که خوشبختانه ما موج اول شیوع را تقریباً کنترل! کردیم مسلط شدیم! در برخی از شهرها ورودی و خروجی بیمارانمان به‌یک تعادلی رسیده و تختهای خالی هم داریم».

اما واقعیت، حتی به‌همان میزانی که مدیران میانی رژیم اعتراف می‌کنند، ۱۸۰درجه در جهت مخالف این ادعاهاست.

 

رئیس شورای فرمایشی شهر مشهد، به‌نام حیدری، با انتشار توئیتی با طعنه به‌حسن روحانی، نوشت: «آقای رئیس‌جمهور هم‌چنان نگران مشهد باشید! برای این‌که بیمارستانها بیماران بدحال را پذیرش کنند. نیاز به‌تجهیزات ICU دو برابر شده است و آمار فوت‌شدگان در حال افزایش است. لااقل دستور بدهید تجهیزات ICU برای مشهد ارسال شود».

هم‌چنین پس از سخنان روحانی کانال پزشکان ایران نیز با انتشار ویدیویی از سردخانه بیمارستانی در مشهد نشان داد تعداد زیادی از افراد مبتلا به‌کرونا جان‌ باخته‌اند و جسد آنها در حیاط سردخانه است.

 

این وضعیت مختص مشهد نیست، در خود تهران، وضعیت از همین قرار است.

خسرو صادق نیّت رئیس بیمارستان هزار تخت‌خوابی با ابراز ناامیدی از آینده سیاهی که در پیش است گفت: نشانه‌های خوبی از آینده نداریم، نوع بیماران ما دارد بدتر می‌شود. نیاز به‌آی.سی.یو بیشتر می‌شود. ۹۸تخت آی.سی.یو داریم که تماماً پر است. مریضهای بدحال که نیازمند آی.سی.یو هستند، افزایش پیدا کرده است

طالب‌پور رئیس بیمارستان سینا هم وضعیت مشابهی را از این بیمارستان گزارش کرده و با اشاره به‌افزایش مستمر تعداد بیماران گفت تختهای آی.سی.یو. بیمارستان سینا در حال پر شدن است.

 

دروغ‌درمانی به‌عنوان خط تبلیغاتی رژیم، عمومیت دارد. تلویزیون رژیم (۶بهمن) از راه‌اندازی یک بیمارستان دو هزار تخت‌خوابی توسط نیروی زمینی ارتش خبر داد. در پشت سر مجری اخبار تصویر یک‌ سوله دیده می‌شد که در آن تختهای سربازی دیده می‌شد که تنها امکان موجود آن، پتویی بود که روی تخت انداخته بودند. به‌این ترتیب روشن شد که ادعای رژیم مبنی بر این‌که ۱۰هزار تخت مازاد دارد و حرفهای روز قبل سرتیپ حیدری سرکردهٔ نیروی زمینی ارتش تحت‌امر ولی‌فقیه مبنی بر راه‌اندازی یک بیمارستان ۲هزار تخت‌خوابی طی ۴۸ساعت، همین سوله و همین تختها بوده است. ادعاهای سخیفی که تنها کار کردش تمسخر مردم دردمند و نمک پاشیدن بر زخم آنهاست. تازه معلوم نیست حتی استفاده از همین تختهای خشک و خالی هم رایگان باشد.

 

جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت روز دوشنبه (۵فروردین) در ویدئو کنفرانس خبری خود در پاسخ به‌این سؤال که هزینه درمان بیماران کرونا چقدر است؟ گفت: «تعرفه مشخص است... خدمات، دارو و تجهیزات مورد استفاده برای بیماران کرونا، با دیگر بیماران تفاوت ندارد». وی سپس به‌دروغ مدعی شد که در همهٔ کشورهای دیگر هم همین طور است و درمان بیماران کرونایی رایگان نیست.

 

اخراج پزشکان بدون مرز، نمودی از ماهیت ضدمردمی رژیم

بخشی از اظهارات روحانی تلاش برای توجیه فضاحت اخراج پزشکان بدون مرز بود. وی سعی کرد مسئولیت این فضیحت را از سر خود و دولتش باز کند و به‌گردن باند خامنه‌ای بیندازد. چرا که روحانی خوب می‌داند مردم، مردمی که شاهد پرپر شدن عزیزانشان پیش چشم خود هستند، تا کجا نسبت به‌این اقدام رژیم، خشمگین و برانگیخته‌اند؛ زیرا می‌دانند دلیل این اقدام رژیم مخفی کردن ابعاد فاجعهٔ کشتار جمعی جاری در ایران، از چشم مردم جهان است.

 

روحانی بدون این‌که از پزشکان بدون مرز اسم ببرد، گفت که بنای رژیم این است که کمک همهٔ کشورها را فارغ از کم و زیادش دریافت کند و تأکید کرد: «در این زمینه وزارت کشور، وزارت ‌خارجه، بهداشت و درمان همه در یک چارچوب سیاست درستی عمل کردند و کار را پیش بردند». وی به‌این ترتیب خواست برساند که دولت او در این باره درست و مطابق همان قرار دریافت کمک از همه جا عمل کرده و مسئول اخراج پزشکان بدون مرز، باند حاکم است؛ این در حالی است که مقام‌های وزارت بهداشت دولت روحانی در توجیه اخراج پزشکان بدون مرز ادعا می‌کردند ما خودمان امکانات مکفی داریم.

 

در همین رابطه بایستی موضع‌گیری و پیام خانم مریم رجوی در واکنش به‌وقاحت حیرت‌انگیز روحانی را یادآوری کرد که گفت: «آخوندها قبرستانها را پر کرده‌اند و به‌دروغ ادعا می‌کنند بیمارستانها خالی است. پزشکان بدون مرز را اخراج می‌کنند و می‌گویند خودمان امکانات داریم. بنابراین امکانات گسترده پزشکی و مالی سپاه پاسداران و دستگاه خامنه‌ای بایستی در اختیار مردم بینوا قرار گیرد».

 

خانم رجوی به‌آنهایی که به‌بهانهٔ تحریم‌ها برای فاشیسم دینی حاکم بر ایران دل می‌سوزانند، خاطرنشان کرد، «اندکی هم برای مردم ایران دل بسوزانند. اگر راست می‌گویند رژیم را وادار کنند ناظران و خبرنگاران و هیأتها و کمکهای بین‌المللی را در ایران بپذیرد و کمکها بی‌واسطه به‌دست مردم نیازمند برسد. هم‌چنین رژیم را وادار کنند همه زندانیان را آزاد کند، دست از دستگیری و شکنجه و اعدام بردارد و به‌ویژه مانع همیاری ملی و کمکهای جوانان شورشی به‌هموطنانمان نشود».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/01314215-2d32-4c54-b08c-b720c04fce86"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات