728 x 90

اوجگیری و گسترش اعتراضات در هنگ کنگ، دانش‌آموزان مدارس را تحریم کردند

تحریم مدارس توسط دانش آموزان هنگ کنگی
تحریم مدارس توسط دانش آموزان هنگ کنگی

در ادامه تظاهرات گسترده مردمی در هنگ کنگ، هزاران دانش‌آموز هنگ‌کنگی به این اعتراضات دموکراسی خواهانه پیوسته و دولت چین را به چالش کشیدند. همزمان با این موضوع، گفته می‌شود که حضور پلیس ضدشورش در مترو‌های هنگ‌کنگ فضا را برای معترضان پر تنش‌تر ساخته بود

روز دوشنبه ۱۱شهریور۹۸ هزاران دانش‌آموز هنگ‌کنگی با لباس سیاه به تظاهرات دموکراسی خواهانه مردمی در این کشور پیوستند.

این دانش‌آموزان با تحریم کلاس‌های درسی خود می‌خواهند روی دولت هنگ‌کنگ فشار بیاوررند.

تحریم کلاس‌های درسی دانش‌آموزان هنگ‌کنگی همزمان با روز نخست سال تحصیلی در این کشور آغاز شد.

 

این دانش‌آموزان گفته‌اند که تحریم کلاس‌های درسی به مدت دو هفته برای اعمال فشار روی دولت چین که از دولت هنگ‌کنگ حمایت می‌کند، ادامه خواهد داشت.

دانش‌آموزان هنگ‌کنگی در حالی تصمیم به تحریم کلاس‌های درسی خود گرفتند که در آخر هفته گذشته، اعتراضات مردمی به درگیری کشیده شدند.

یک روز پس از درگیریها امروز دانش‌آموزان هنگ‌کنگی در مقابل دبیرستانهای خود زنجیر انسانی تشکیل داده و از اعتراضات مردمی در این کشور حمایت کردند.

گزارشها هچنین حاکی از درگیر میان ‌پلیس ضدشورش و معترضان در ایستگاههای متروی هنگ‌کنگ است.

اعتراضات مردمی در هنگ کنگ از ابتدای تابستان امسال در مخالفت با تلاش دولت محلی برای تصویب لایحۀ استرداد مجرمان به چین آغاز شد.

این اعتراضات به تدریج به مسائل دیگر کشیده شد و در حال حاضر به یکی از بزرگترین بحرانهای سیاسی هنگ کنگ از زمان انتقال کنترل این منطقه از بریتانیا به چین در سال ۱۹۹۷ تبدیل شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c53e6e6-67e8-40ba-966c-a6e333ae5a46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات