728 x 90

انگلستان ۸مقام رژیم ایران را به‌دلیل سرکوب مرگ‌بار معترضان تحریم کرد

وزارت خارجه انگلستان
وزارت خارجه انگلستان

انگلستان روز دوشنبه اول اسفند تحریم‌های جدیدی را علیه رژیم آخوندی اعمال کرد. در بیانیه دولت انگلستان آمده است «به‌عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای پاسخگو کردن رژیم ایران، امروز (دوشنبه اول اسفند) هشت فرد دیگر را که مسئول نقض هولناک حقوق‌بشر در ایران، از جمله قتل کودکان هستند، تحریم کرده است».

دولت انگلستان هم‌چنین اعلام کرد: «ما هرگز اجازه نخواهیم داد که تهدیدات رژیم بدون پاسخ باقی بماند».

بنا بر این گزارش، مقامهای تحریم شده شامل محمدتقی اصانلو، فرمانده نیروی زمینی سپاه در استانهای آذربایجان غربی و کُردستان، محمد کرمی، فرمانده سابق نیروی زمینی سپاه در استان سیستان و بلوچستان، موسی آصف الحسینی، قاضی شبکه یک دادگاه انقلاب کرج که در صدور احکام اعدام و زندانهای بلندمدت برای معترضان در این استان مسئولیت داشته و دارد؛ آصف‌الحسینی حکم اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی دو معترض جوان اعدام شده را صادر کرده است.

هم‌چنین مرتضی براتی، قاضی پرونده موسوم به «خانه اصفهان» که در آن برای سه شهروند به نام‌های صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی، حکم اعدام صادر کرده نیز به لیست تحریم‌های حقوق‌بشری بریتانیا اضافه شده است.

از زمان شروع اعتراضات سراسری در ایران، دولت انگلستان بیش از ۵۰فرد و نهاد ایرانی را در واکنش به نقض گسترده، خشونت‌بار و سیستماتیک حقوق‌بشر از سوی رژیم ایران، تحریم کرده است.

این تحریم‌ها شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر به انگلستان برای افراد مربوطه است.

روز دوشنبه اتحادیه اروپا نیز ۳۴فرد و نهاد مرتبط با رژیم ایران، از جمله وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی را تحریم کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/838281bb-611a-45a9-b337-b0b6aa9c2808"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات