728 x 90

انگلستان: کشتی تجاری مرسر در سواحل عمان توسط پهپاد ایران مورد حمله قرار گرفته است

بن والاس وزیر دفاع انگلستان
بن والاس وزیر دفاع انگلستان

وزارت‌خارجه انگلستان روز ۱۸مرداد بیانیه‌یی را که توسط بن والاس وزیر دفاع انگلستان در مورد حمله رژیم آخوندی به کشتی تجاری مرسر با پرچم لیبریا در آبهای عمان صادر شده است، منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: برخی به‌طور فزاینده‌یی آماده استفاده از مکانهای استراتژیک خود در خارج از آبراه‌های کلیدی بین‌المللی برای ایجاد بی‌ثباتی و تهدید آزادیهای گرانبهای ما هستند، باید همه ما را نگران کند.
یک مورد قابل توجه، حادثه ۲۹ژوئیه در سواحل عمان است که شامل کشتی تجاری مرسر با پرچم لیبریا می‌شود. بریتانیا و ارزیابیهای بین‌المللی به این نتیجه رسیده‌اند که کشتی با استفاده از یک یا چند وسیله هوایی بدون سرنشین مورد حمله ایران قرار گرفته است.

علاوه بر آسیب به کشتی، یک انگلیسی و یک تبعه رومانی کشته شدند.
ما این حمله عمدی، غیرقانونی و هدفمند را محکوم می‌کنیم. این نقض آشکار قوانین بین‌المللی از سوی (رژیم) ایران است.
چنین حمله‌یی نه تنها تجارت جهانی، ایمنی حمل و نقل، جان دریانوردان و محیط دریایی منطقه را تهدید می‌کند، بلکه سیستم مبتنی بر قوانین که صلح و امنیت مشترک ما به آن وابسته است، را تضعیف می‌کند... .

این به‌معنی سه نکته است:
اول، فاش کردن فعالیت‌های خصمانه دولتی و رفتارهای غیرقابل قبول در دریا، اعم از دزدی دریایی، قاچاق، ماهیگیری غیرقانونی، تهاجم غیرقانونی به آبهای سرزمینی یا سایر جنایات دریایی.

با هم باید آماده باشیم که چنین رفتاری را نسبت دهیم که کار چه کسی بوده، به چالش بکشیم، بازداریم و مجازات کنیم...
من اطمینان بیشتری یافته‌ام که همکاری منطقه‌یی و بین‌المللی نه تنها امکانپذیر است بلکه تنها وسیله افزایش امنیت دریایی است....

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be77b82e-42a0-4ad0-91e3-bc8f4120e634"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات