728 x 90

انگلستان غواصان خود را برای حفاظت از کشتی‌هایش در مقابل حملات رژیم ایران به خلیج‌فارس می‌فرستد

حمله به کشتی‌ها در دریای عمان
حمله به کشتی‌ها در دریای عمان

انگلستان غواصان نخبه اس بی‌اس SBS خود را برای حفاظت از کشتی‌های این کشور از حمله رژیم ایران به خلیج‌فارس اعزام می‌کند.

سایت میرور با اعلام این خبر نوشت:‌ یک قایق خدماتی ویژه به خلیج‌فارس به‌عنوان بخشی از نیروی بازدارندگی برای جمع‌آوری اطلاعات فرستاده می‌شوند.

آنها توسط غواصان متخصص نیروی دریایی سلطنتی حمایت می‌شوند که برای خنثی کردن طیف گسترده‌یی از مینها آموزش دیده‌اند.

قایقهای ویژه خدماتی غواصان همچنین می‌تواند دست به حملات زیرآبی علیه کشتی‌ها زده و نیروهای خارجی را که تلاش برای خرابکاری علیه کشتیها بکنند کشته یا اسیر کند.

 

هفته پیش روز ۲۶خرداد نیروی دریایی انگلستان اعلام کرد تفنگدار در خلیج‌فارس مستقر می‌کند

سایت تلگراف نوشت نیروی دریایی انگلستان طرح‌هایی را برای استقرار ۱۰۰تفنگدار به خلیج‌فارس برای حفاظت کشتی‌های این کشور در نظر گرفته است. به گزارش تلگراف، این اقدام بعد از سلسله حملات رژیم ایران به نفتکشها در منطقه است.

بنا‌ به گزارش سایت تلگراف این نیروی تفنگدار از پایگاهی در نزدیکی پلایموث Plymouth حرکت می‌کند تا یک نیروی واکنش سریع به‌نام گروه ویژه شماره ۱۹را تشکیل بدهد.

این نیرو در کشتی‌های نیروی دریایی که در منطقه به گشت مشغولند عمل می‌کند و در پایگاه ۴۰میلیون پوندی بریتانیا در بحرین مستقر می‌باشند که سال گذشته راه‌اندازی شده است.

این گروه موظف خواهد بود از کشتی‌های نیروی دریایی علاوه بر کشتی‌های تجاری انگلستان حفاظت کند.

 

همچنین روز ۲۹اردیبهشت سایت سان خبر داده بود که نیروهای ویژه انگلستان در خلیج‌فارس به نیروهای ضربت آمریکا می‌پیوندند

سان نوشت تهدید رژیم ایران باعث شده است نیروهای ویژه انگلستان در خلیج‌فارس نیز به نیروی ضربت آمریکا بپیوندند.

سایت سان یکشنبه ۲۹اردیبهشت نوشت: نیروهای ویژه انگلستان به‌عنوان بخشی از یک مأموریت سری برای مقابله با هر گونه حمله رژیم ایران علیه کشتی‌های تجاری به خاورمیانه پرواز کرده‌اند.
اعضای نیروهای قایقی ویژه(SBS) به نفتکشهای بریتانیا پیوسته‌اند که به خلیج‌فارس تردد دارند.

 

سان افزود: نیروی آبی‌خاکی ناو یو.اس.اس کرسارج و ناو یو.اس.اس بینبریج که مجهز به موشکهای هدایت شده است نیز به خلیج وارد می‌شوند. این کشتی‌ها به‌محض استقرار در محل، وظیفه مانیتور فعالیت‌های نظامی رژیم ایران حول جزیره قشم را در دست می‌گیرند.

نیروی قایقهای دریایی رژیم ایران در این جزیره مستقر هستند. بعد از این‌که خدمه قایقهای ویژه دریایی بریتانیا از تنگه هرمز عبور کنند با حومه عمان هلی برد می‌شوند.

نیروی اس.بی.اس عمدتاً از تفنگداران سلطنتی انگلستان هستند که بخشی از نیروهای ویژه می‌باشند. با وجود مخفی بودن ماهیت این نیرو، افراد آن برای عملیات دشوار آبی‌خاکی تعلیم دیده‌اند.
نقش اولیه این نیرو شناسایی هدف و تعیین جهت برای توپخانه نیروی دریایی و مقابله با تروریزم است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f3e3809-6a0a-41d0-8a60-94fbaab3bd9d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات