728 x 90

انگلستان شواهدی از نقض قطعنامه‌های سازمان ملل توسط ایران ارائه می‌کند

ریزپهپاد توقیف شده رژیم ایران توسط دولت انگلستان
ریزپهپاد توقیف شده رژیم ایران توسط دولت انگلستان

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به تاریخ دوشنبه ۲۴بهمن از ارائه مستنداتی توسط انگلستان به سازمان ملل خبر داد که در آن رژیم ایران سلاحهای پیشرفته در اختیار شبه‌نظامیان حوثی در یمن قرار می‌دهد.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس؛ نیروی دریایی انگلستان بر اساس بررسیهای انجام شده به روی هارد دیسک یک ریز پهپاد به اطلاعات و مستنداتی دست یافته که نشان می‌دهد رژیم ایران سلاحهای پیشرفته در اختیار شبه‌نظامیان حوثی قرار داده است.
وزارت دفاع انگلستان روز دوشنبه در لندن اعلام کرد که این سلاحها و سایر «مستندات» را به‌عنوان سند نقض قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی رژیم ایران، به سازمان ملل ارائه کرده است.
طارق احمد، وزیر مشاور دولت انگلستان در امور خاورمیانه در این باره گفت: «یک بار دیگر اقدامات ایران در اشاعه گستاخانه تسلیحات و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه برملا شده است».
ارائه این مستندات به سازمان ملل در حالی است که نیروی دریایی فرانسه ماه گذشته اعلام کرد محموله‌هایی شامل هزاران تفنگ، مسلسل و موشک ضدتانک را در دریای عمان کشف کرد که از «مبداء ایران برای حوثی‌ها بارگیری شده بود.
آسوشیتدپرس در گزارش خود می‌افزاید، نیروی دریایی انگلستان این کوادکوپتر را سال گذشته در جریان تجسس از قایق‌های سریع‌السیر در دریای عُمان ضبط کرد.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت دفاع انگلستان آمده است: تسلیحات توقیف شده توسط ناو اچ ام اس مونتروز نیروی دریایی سلطنتی به‌عنوان مدرکی به سازمان ملل ارائه شده است که یک سازمان دولتی ایران -سپاه پاسداران را با قاچاق سیستم‌های تسلیحاتی در نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مرتبط می‌کند.
بن والاس وزیر دفاع گفت: بریتانیا متعهد به رعایت قوانین بین‌المللی است و به مقابله با فعالیت‌های ایران که با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد مغایرت دارد و صلح را در سراسر جهان تهدید می‌کند، ادامه خواهد داد. به همین دلیل است که ما یک نیروی دریایی سلطنتی دائمی در منطقه خلیج‌فارس داریم که عملیات‌های امنیتی حیاتی دریایی را انجام می‌دهد و در حمایت از صلح پایدار در یمن کار می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17b96666-c2ce-46e0-b080-cc2bcdc3c2e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات