728 x 90

«انفجار» در خطوط انتقال گاز سراسری در بروجن

انفجار در خط اصلی انتقال گاز سراسری بروجن
انفجار در خط اصلی انتقال گاز سراسری بروجن

در پی شنیده شدن صدای انفجار در دو استان فارس و چهارمحال و بختیاری، مدیر مرکز راهبری شبکه گاز رژیم این انفجارها را «خرابکارانه» خواند.

سعید عقیلی صبح چهارشنبه ۲۵بهمن به تلویزیون حکومتی گفت: حدود ساعت یک بامداد امروز «اقدامات خرابکارانه انفجاری در چند نقطه از خطوط گاز سراسری کشور اتفاق افتاد».
به گفته او، انفجارها در «بروجن» در استان چهارمحال و بختیاری، و «صفاشهر» در استان فارس رخ داده است.
در نخستین دقایق بامداد چهارشنبه گزارشهایی درباره شنیده شدن صدای انفجار در اطراف شهرستان بروجن و هم‌چنین در بخش خرم‌بید در صفاشهر استان فارس منتشر شد.

در استان چهارمحال و بختیاری گزارشها حکایت از وحشت مردم در شهر‌های بروجن، بُلداجی و گندمان و حضور آنها در خیابان‌ها داشت.
با این حال ساعاتی بعد فتاح کرمی، فرماندار رژیم در بروجن، با اشاره به «فروکش شدن حجم آتش» ناشی از انفجار در خط لوله گاز، از مردم خواست به خانه‌های خود بازگردند.
به گفته فرماندار و هم‌چنین رئیس آتش‌نشانی بروجن، انفجار در خط لوله سراسری گاز در منطقه «گردنه حلوایی» در نزدیکی بروجن رخ داد.
در همین حال اسماعیل قزل‌سفلی، معاون سیاسی - امنیتی استاندار فارس رژیم، اعلام کرد انفجار در خط لوله گاز در شهرستان خرم‌بید «بدون خسارت و آسیب جانی» بوده است.

وی زمان وقوع انفجار را ساعت ۱.۳۵دقیقه بامداد چهارشنبه و مکان دقیق آن را حوالی منطقه موسوم به تنگ بخش قادرآباد شهرستان خرم‌بید اعلام کرد و گفت بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این حادثه خرابکاری بوده است.
گزارشهای اولیه حاکی از قطع گاز در چندین شهر و روستا و هم‌چنین مسدود شدن مسیرهای ارتباطی در اطراف محل‌های انفجار حکایت داشت.
با این حال سعید عقیلی صبح چهارشنبه به خبرگزاری صدا و سیما گفت در حال حاضر تنها «چند روستای نزدیک به محل حادثه» دچار مشکل هستند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b427ed6e-b9c1-450e-a63d-b154b6187644"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات