728 x 90

انعکاس محکومیت بین‌المللی حمله تروریستی به دکتر آلخو ویدال کوادراس در رسانه‌های بین‌المللی

دکتر آلخو ویدال کوادراس
دکتر آلخو ویدال کوادراس

انعکاس محکومیت حمله تروریستی به دکتر آلخو ویدال کوادراس در رسانه‌های بین‌المللی

خبرگزاری ای اف ای اسپانیا: ۱۸ آبان ۱۴۰۲

شورای ملی مقاومت ایران که سال‌ها با آلخو ویدال کوادراس ارتباط دارد، پس از یادآوری خصومت رژیم تهران با وی، که در قرار دادن نام وی در لیست تروریستی‌اش درنگ نداشته حملهٔ امروز به این سیاستمدار اسپانیایی را «به‌شدت» محکوم کرد.

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران یادآور شد که همگان از «دشمنی شدید رژیم آخوندی» با ویدال کوادراس، که «از اولین سیاستمدارانی بود» که رژیم تهران او را در فهرست تروریست‌های خود قرار داد و همگان از آن مطلعند.

نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا از حزب مردم ی اسپانیا، که ریاست آن حزب در کاتالونیا را نیز برعهده داشت، در اوایل بعدازظهر در مرکز مادرید از سوی یک موتور سیکلت سوار مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در بیمارستان بستری شد و حالش مساعد است.

 

مریم رجوی، «این جنایت تروریستی را به‌شدت محکوم کرد»، او برای آقای ویدال آرزوی بهبودی عاجل کرد و«همبستگی عمیق» خود را با خانواده او ابراز کرد.

شورای ملی مقاومت تأکید کرد که ویدال کوادراس در ربع قرن گذشته با مقاومت ایران در ارتباط بوده و «همیشه از مقاومت مردم ایران برای آزادی و حقوق‌بشر حمایت کرده است.»

مریم رجوی هم‌چنین به «نقش اساسی و فراموش نشدنی» ویدال کوادراس در خارج کردن جنبش مجاهدین خلق ایران از فهرست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا و حصول اطمینان از حفاظت «هزاران تن» از اعضای آن در اشرف در عراق و انتقال سالم آنها از آن کشور اشاره کرد.

دیلی میل – پربیننده‌ترین سایت و روزنامه سراسری انگلستان

ارتباط رژیم ایران با سوءقصد به سیاستمدار اسپانیایی

که از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفت:

قربانی معتقد است دشمنان در تهران

به‌دلیل مواضع شدید او علیه آن رژیم، نقشه کشتن او را طراحی کردند

 

رژیم ایران با سوءقصد به‌قتل یک سیاستمدار اسپانیایی که روز پنجشنبه در مادرید مورد اصابت گلوله قرار گرفت، مرتبط است.

پلیس هیچ فرضیه‌ای را رد نمی‌کرد، از جمله ارتباط احتمالی با روابط این قانونگذار سابق اروپایی با اپوزیسیون ایران.

یک منبع پلیس نزدیک به تحقیقات به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که هیچ مدرکی دال بر ارتباط با رژیم ایران وجود ندارد، اما تأیید کرد که خود ویدال کوادراس این سوءظن را از تخت بیمارستانش مطرح کرده و بازرسان در حال بررسی آن هستند.

در نشانه‌ای که پلیس در حال گسترش تحقیقات برای بررسی این موضوع از زاویه نقش رژیم ایران است، یک مقام دیگر فاش کرد که یک واحد پلیس استانی که پرونده‌های تروریسم و افراط‌گرایی را رسیدگی می‌کند، اواخر روز پنجشنبه به تحقیقات پیوست.

ویدال کوادرس به‌عنوان بخشی از فعالیت سیاسی خود، برای دهه‌ها با اپوزیسیون ایران هم‌سو بوده است، حمایتی که مورد توجه رژیم ایران قرار گرفت.

در ماه ژانویه، وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که ویدال کوادراس را به همراه دیگر افرادی که با مجاهدین خلق در ارتباط بودند، تحریم کرده و آنها را به "حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی" متهم کرد.

مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت بیانیه‌یی منتشر کرد که در آن "جنایت تروریستی" را محکوم کرد.

او در حساب ایکس خود نوشت: "

من خواستار تعقیب و مجازات عاملان این جنایت تروریستی هستم. مقاومت ایران فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را به‌عنوان اولین مظنون متهم در این پرونده می‌بیند، زیرا پروفسور ویدال کوادراس بخش مهمی از زندگی خود را وقف مبارزه با آن کرده است.

روزنامه سراسری آب‌ث اسپانیا

اپوزیسیون ایران آخوندها را به حمله به ویدال‌کوادرس متهم می‌کند: «اولین مظنون، فاشیسم مذهبی حاکم بر کشور است».

شورای ملی مقاومت ایران مستقیماً حکومت آخوندها در تهران را مسئول حمله به آلخو ویدال کوادراس در روز پنجشنبه در مادرید می‌داند. پلیس در حال بررسی این حمله به‌عنوان یک "اقدام" تروریستی است. خود ویدال کواداس در بیمارستان قبلاً به این احتمال اشاره کرده بود.

مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت،، این "جنایت تروریستی" را به‌شدت محکوم کرده و آرزوی بهبودی عاجل کرده است. وی هم‌چنین خواستار"مجازات عاملان این اقدام تروریستی" شده است.

شاهین قبادی، عضو کمیته روابط خارجی شورای ملی مقاومت، در بیانیه‌یی از ویدال تمجید می‌کند و می‌گوید: «آلخو ویدال کوادراس، سیاستمدار برجسته و نامدار اسپانیایی، رهبر سابق حزب مردمی در کاتالونیا و نایب‌رئیس پارلمان اروپا به مدت ۱۵ سال، به مدت ربع قرن همواره از مقاومت مردم ایران در راه آزادی و حقوق‌بشر در سال‌های اخیر حمایت کرده است». ، قبادی یادآوری می‌کند که وی "نقشی اساسی و فراموش نشدنی در حذف نام سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست تروریستی اتحادیه اروپا و حفاظت از هزاران نفر از اعضای مجاهدین خلق در اشرف (عراق) و انتقال امن و دسته‌جمعی آنها به خارج از عراق آن ایفا کرد. .

خبرگزاری بلژیک

سیاستمدار اسپانیایی حمله مرگبار را به رابطه‌اش با اپوزیسیون ایران ربط می‌دهد

آلخو ویدال کوادراس، بنیانگذار حزب اسپانیایی Vox که روز پنجشنبه در مادرید مورد اصابت گلوله قرار گرفت، به پلیس گفت

که این حمله ممکن است به روابط او با اپوزیسیون ایران، که به‌عنوان شورای ملی مقاومت ایران نیز شناخته می‌شود، مرتبط باشد.

، شورای ملی مقاومت با تبادل زندانیان بین کارمند سازمان غیردولتی اولیویه واندکاستیل و تروریست رژیم ایران اسدالله اسدی که در بلژیک محکوم شده بود، مخالفت کرد.

. اسدی تروریست محکوم در کشورمان که با واندکاستیل مبادله شده بود قصد داشت به نشست اپوزیسیون ایران در پاریس حمله کند.

سایت تلویزیون کانال ۱ بلژیک – VRT

آیا ویدال کوادراس سیاستمدار اسپانیایی به دستور رژیم ایران هدف گلوله قرار گرفت؟

پلیس اسپانیا در حال تحقیق در مورد دست داشتن رژیم ایران در سوءقصد به آلخو ویدال کوادراس، سیاستمدار اسپانیایی است

در اسپانیا به‌خوبی می‌دانند که ویدال کوادراس سال‌ها متعهد به مخالفت با رژیم ا ملاها بوده است.

شورای ملی مقاومت ایران حمله به ویدال کوادراس را "جنایت تروریستی" نامیده و محکوم می‌کند.

به گفته شورای ملی مقاومت، «خصومت» رژیم ایران با ویدال کوادراس کاملاً شناخته شده است. او یکی از اولین سیاستمدارانی بود که توسط رژیم ایران در لیست تروریستی خود قرار گرفت. بنابراین بر این باور است که «رژیم مذهبی و فاشیستی حاکم بر ایران» را باید به‌عنوان «مظنون اول» نگریست.

مجاهدین خلق ایران همان جنبشی است که در تابستان ۲۰۱۸ در جریان کنفرانسی در پاریس هدف حمله تروریستی خنثی شده توسط یک زوج بلژیکی ایرانی تبار قرار گرفت. در همین پرونده تروریست رژیم ایران اسدالله اسدی در کشورمان محکوم شد. در ماه مه سال گذشته، اسدی در ازای کارمند NGO بلژیکی، اولیویه واندکاستیل، که در ایران زندانی بود، آزاد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5213c4e-2a4b-4c9b-9340-990f0c260392"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات