728 x 90

انعکاس رسانه‌های آلمان، سوئد و بلژیک از قیام مردم ایران: آخوندها زنان، مردان و کودکان را می‌کشند! اما مقاومت ادامه دارد

قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱

سایت بیلد آلمان

آخوندها زنان، مردان و کودکان را می‌کشند! با این وجود مقاومت ایرانیان ادامه دارد

سایت بیلد ۲۲مهر: تیراندازی، ضرب‌وشتم، گاز اشک‌آور و دستگیری - صحنه‌هایی که هم‌اکنون در سراسر ایران در حال وقوع است. با وجود وحشیانه‌ترین خشونت‌ها از سوی رژیم آخوندها، اعتراضات قطع نمی‌شود. تعداد زیادی کشته شدند که در میان آنها ۲۳کودک دیده می‌شود. تنها چیزی که آنها می‌خواستند: آزادی بود. دانشجویان و دانش‌آموزان نیز به‌جای کلاس در خیابان هستند. در مناطق کردنشین ایران، اعتراضات گسترده است. بسیاری از فعالان و صاحبنظران می‌گویند این آغاز یک انقلاب است.

 

استاندارد بلژیک

زنان شجاع ایران می‌خواهند به دیکتاتوری مذهبی پایان دهند

استاندارد بلژیک ۲۳مهر: رژیم ایران چهار هفته است در تلاش است اعتراضات را سرکوب کند اما زنان شجاع با به‌خطر انداختن جان خود می‌خواهند به دیکتاتوری دینی پایان دهند. ما هر چقدر هم که با آنها اعلام همبستگی کنیم، در نهایت هیچکس نمی‌تواند جای آنها بجنگد. این مبارزه برای آزادی سزاوار احترام، حمایت و همبستگی عمیق ماست. قیام در ایران قیام علیه آخوندها، علیه فساد و دیکتاتوری است. بسیاری بر این باورند که رژیم ایران از دین برای مشروعیت بخشیدن به دیکتاتوری مذهبی خشن و فاسد خود سوء‌استفاده می‌کند. زنان در ایران برای آزادی و برابری زن و مرد مبارزه می‌کنند. آنها این مبارزه را بر اساس حقوق‌بشر جهانی انجام می‌دهند. مبارزه زنان ایرانی اساساً یک مبارزه واقعی برای آزادی است که در حقوق بین‌الملل گنجانده شده است.

 

لوسوار بلژیک

قیام زنان ایران علیه حجاب نیست آنها برای آزادی مبارزه می‌کنند

لوسوار ۲۳مهرماه: پس از درگذشت مهسا امینی، زنان ایرانی جنبشی برجسته به‌راه انداختند. خیلی زود مردان نیز به آنها پیوستند. رو در رو شدن آنها با قدرت موجود، بیش از همه مبارزه برای آزادی است. دمکراتها امروز رویای تغییر رژیم در تهران را دارند. برخی تصور می‌کنند که این اتفاق می‌تواند در پی اعتراضی که در حال حاضر از شهر به شهر در ایران در حال گسترش است رخ دهد. چالشی که دانشگاه‌ها و هم‌چنین دبیرستانها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. آنچه امروز مطرح است سیستم است. آنچه در خطر است آزادی است.

لوسوار بلژیک افزود: ستیز با حجاب، درختی است که جنگل را پنهان می‌کند. این چیزی نیست که در مرکز این جنبش اعتراضی قرار دارد، حتی اگر نقطه شروع باشد. علاوه بر این، زنان محجبه در میان تظاهر کنندگان یافت می‌شوند.

 

رادیو سراسری سوئد

پیوستن نفتگران به اعتصاب ضربه بزرگی به پاشنه آشیل رژیم ایران

رادیو سراسری سوئد ۲۳مهر: اعتصاب کارگران بخش انرژی در ایران، موجب قطع درآمد صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به‌طور خاص به چین می‌شود. باید به یاد آورد که اعتصابات این بخش یکی از دلایل مهم سقوط شاه در انقلاب ۱۳۵۷ بود.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fbf7342d-6070-4f49-9d7e-f4df5a776373"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات