728 x 90

انعکاس تظاهرات ایرانیان آزاده علیه حضور رئیسی جلاد در برابر مقر ملل متحد در رسانه‌های خارجی

تظاهرات ایرانیان آزاده علیه حضور رئیسی جلاد در برابر مقر ملل متحد
تظاهرات ایرانیان آزاده علیه حضور رئیسی جلاد در برابر مقر ملل متحد

سایت تلویزیون سی.بی.اس - ۲۸شهریور

در گزارشی از انعکاس تظاهرات ایرانیان آزاده علیه حضور رئیسی جلاد در برابر مقر ملل متحد نوشت: شرکت‌کنندگان می‌گویند از مبارزه مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک و آزاد حمایت می‌کنند. آنها اشاره می‌کنند رئیسی به‌عنوان یک دادستان در اعدامهای دسته‌جمعی سال۱۳۶۷ شرکت داشته است.

مجری: برویم به مقابل ساختمان سازمان ملل جایی که گروهی از ایرانیان در حال اعتراض به رئیس‌جمهور رژیم ایران هستند که انتظار می‌رود امروز در مجمع عمومی ملل متحد سخنرانی کند. کسانی که در خیابان ۴۷ گردهم آمده‌اند اولین سالگرد قیام سراسری ایران را برگزار می‌کنند که سپتامبر گذشته در پی کشته شدن مهسا امینی آغاز شد. زن کرد ۲۲ساله به‌دلیل نقض قوانین حجاب در بازداشت پلیس بود. آنها می‌گویند که می‌خواهند آگاهی افکار عمومی را نسبت به مبارزه مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک و آزاد افزایش بدهند. آنها اشاره می‌کنند که رئیسی به‌عنوان دادستان در اعدامهای دسته‌جمعی سال۱۹۸۸ که منجر به کشته هزاران مخالف در ایران شد، شرکت داشت.

سناتور جو لیبرمن: به نظر من رژیم ایران بزرگترین تهدید موجود در دنیا را برای مردم آمریکا ایجاد می‌کند.

مجری: معترضان می‌گویند که امروز بخشی از تظاهراتهایی است که یک هفته ادامه دارد.

وایر تصویری رویترز- ۲۸شهریور:

 تظاهرات ایرانیان آزاده علیه حضور رئیسی جلاد در برابر مقر ملل متحد نوشت تظاهرات ایرانیان در جریان حضور ابراهیم رئیسی از مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک.

رابرت توریسلی سناتور سابق ایالات متحده در حالی که ایرانیان و دیگران در تظاهراتی در نزدیکی مقر سازمان ملل در جریان سفر ابراهیم رئیسی در شهر نیویورک، ایالات متحده، ۱۹سپتامبر ۲۰۲۳ شرکت می‌کنند، سخنرانی می‌کند.

-وایر تصویری رویترز، ۲۸شهریور

سایت سی.بی.اس نیوز -۲۸شهریور

سی.بی.اس نیوز ضمن انعکاس تظاهرات ایرانیان آزاده علیه حضور رئیسی جلاد در برابر مقر ملل متحد نوشت انتظار می‌رود ابراهیم رئیسی، روز سه‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پس از مبادله زندانیان ایالات متحده، سخنرانی کند. تظاهراتی پیش از حضور او در خارج از مقر سازمان ملل در قسمت شرقی برگزار شد.

این گردهمایی به‌مناسبت اولین سالگرد قیام سراسری ایران است که سپتامبر گذشته پس از مرگ مهسا امینی، یک زن ۲۲ساله کرد-ایرانی که به اتهام نقض قانون روسری اجباری ایران در بازداشت پلیس بود، آغاز شد.

تظاهرات کنندگان می‌گویند که می‌خواهند آگاهیها نسبت به مبارزه مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک و آزاد را افزایش دهند. آنها اشاره می‌کنند که رئیسی به‌عنوان یک دادستان در اعدام‌های دسته‌جمعی سال۱۹۸۸ که منجر به کشته شدن هزاران مخالف در ایران شد، شرکت داشت... .

 

فاکس نیوز ۲۸شهریور:

خشم، همزمان که رئیس‌جمهور رژیم ایران برای سخنرانی در سازمان ملل آماده می‌شود: می‌خواهد شهروندان آمریکایی را بکشد

سناتورها تد کروز و مارکو روبیو از لایحه ممنوعیت دیدار رئیسی حمایت کردند.

پس از کشته شدن صدها معترض توسط رژیم ایران، اقدام بالقوه سنا برای ممنوعیت سفرهای در پیش ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور رژیم ایران، که از ترورهای برنامه‌ریزی شده شهروندان آمریکایی حمایت کرد، به سازمان ملل با خشم همراه است. رئیسی روز دوشنبه وارد نیویورک شد و قرار است بعدازظهر سه‌شنبه سخنرانی کند... .

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان ملل متحد رئیسی را از سخنرانی منع خواهد کرد، به فاکس نیوز دیجیتال گفت: «ما نظری در مورد لایحه پیشنهادی در مجلس قانونگذاری ایالات متحده نداریم. بدیهی است که ایالات متحده حق کنترل مرزهای خود را دارد. ایالات متحده هم‌چنین تعهداتی در مورد توافقنامه مقر سازمان ملل در سال۱۹۴۷ دارد که مسئولیت ایالات متحده را به‌عنوان کشور میزبان در برابر سازمان ملل مشخص می‌کند».

هنگامی که از دوجاریک در مورد دیدگاه آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره قتل‌عام ادعایی که توسط رئیسی اجرا شد، سؤال شد، گفت: «به‌عنوان یک اصل، دبیرکل سازمان ملل صلاحیت ندارد کسی را برای جرمی گناهکار معرفی کند. این به عهده یک دادگاه صالح بین‌المللی یا ملی است. همان‌طور که گفته شد، دبیرکل به‌طور علنی و خصوصی نگرانی خود را در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران، به‌ویژه در مورد زنان و دختران ابراز کرده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da55aa83-bbcc-4f6b-b1f2-4bf8550cf90f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات