728 x 90

ایندیپندنت - مایک پنس: رژیم ایران در ضعیف‌ترین نقطه خود در دهه‌های اخیر است

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور  آمریکا تا‌ ژانویه ۲۰۲۱
مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا تا‌ ژانویه ۲۰۲۱

ایندیپندنت- انگلستان- ۷آبان۱۴۰۰: در اجلاس ایران آزاد ۲۰۲۱ که به میزبانی اپوزیسیون ایران در واشنگتن برگزار شد، مخالفان ایرانی خواست خود برای سرنگونی حکومت ایران با قیام مردم را ابراز داشتند. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا و شخصیتهای برجسته آمریکایی از هر دو حزب حضور داشتند. جوزف لیبرمن و رابرت توریسلی از دمکراتها در این کنفرانس شرکت داشتند.

سخنرانان اقدامات رژیم ایران از جمله حمایت آن از گروه‌های نیابتی‌اش در خاورمیانه را مورد بحث قرار دادند و مایک پنس از اقدامات دولت ترامپ برای افزایش فشار بر خامنه‌ای و سپاه پاسداران به‌ویژه کشتن قاسم سلیمانی تمجید کرد.

معاون رئیس‌جمهور سابق تأکید کرد، در حالی که رژیم ایران در ضعیف‌ترین نقطه خود در دهه‌های اخیر است، اگر با حداکثر فشار از طرف دولت بایدن مواجه شود، تغییر در ایران توسط مردم محقق خواهد شد.

پنس هم‌چنین رئیسی را به‌دلیل نقش اش در کشتار مخالفان ایرانی در چند دهه گذشته محکوم کرد و گفت: «ابراهیم رئیسی باید توسط مردم ایران برکنارشود و او باید به جرم جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی تحت پیگرد قرار گیرد». سخنرانی او، به‌ویژه هنگامی که در مورد مرگ سلیمانی صحبت کرد، با تشویق جمعیت مواجه شد.

ایندیپندنت افزود: هنگامی که آقای پنس از سازمان مجاهدین خلق ایران نام برد، تشویقها و شعارهای حاضران بالا گرفت.

مایک پنس گفت: یکی از بزرگ‌ترین دروغهایی که رژیم حاکم برایران، به دنیا تلقین کرده، این است که هیچ جایگزینی برای وضعیت موجود، وجود ندارد. اما یک جایگزین وجود دارد؛ یک جایگزین به‌خوبی سازماندهی شده، کاملاً آماده، کاملاً واجد شرایط و مورد حمایت مردم که نامش سازمان مجاهدین خلق ایران است.

ایندیپندنت در ادامه نوشت: شورای ملی مقاومت ایران، میزبان کنفرانس ایران آزاد، حمایت قانونگذاران آمریکا از هر دو حزب را در سال‌های اخیر جلب کرده است (کنفرانس ایران آزاد). در عین حال نقطه شروعی است برای چندین چهره اصلی جمهوریخواه از جمله آقای پنس که تصور می‌رود در حال بررسی پیشنهادات ۲۰۲۴ برای کاخ‌سفید هستند. مایک پمپئو وزیر خارجه قبلی و سناتور تد کروز هر دو در کنفرانس امسال شورای ملی مقاومت ایران سخنرانی کرده‌اند. (ایندیپندنت۷آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a50cad0-9872-41cf-b7b5-bd176299d4a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات