728 x 90

انسداد دارایی کمپانیهای مرتبط با تسلیحات شیمیایی اسد

انسداد دارایی کمپانیهای مرتبط با تسلیحات شیمیایی اسد
انسداد دارایی کمپانیهای مرتبط با تسلیحات شیمیایی اسد

فرانسه روز جمعه ۲۸اردیبهشت ۹۷داراییهای کمپانیهای مستقر در سوریه، لبنان و چین را به‌مدت شش‌ماه بعد از این‌که آنها به برنامه تسلیحات شیمیایی در سوریه مرتبط شناخته شدند مسدود کرد.

بر اساس اسامی این کمپانیها که در مجله رسمی دولت فرانسه منتشر شده است شامل سیگماتیک و گروه المحروث که هر دو در دمشق مستقر هستند و تکنو لَب لبنان و یک شرکت تجاری در گانگ ژائو چین است. دو تبعه سوریه و یک فرد متولد سال ۱۹۷۷در لبنان که ملیت او نامشخص است نیز دارائیهایشان مسدود شده‌اند. مسدود شدن دارائیها توسط برونو ل ِ مایر وزیر مالی فرانسه امضا شده است... کمپانیهای هدف قرار داده شده شامل وارد کنندگان و توزیع کنندگان فلزات، الکترونیک، لجستیکی و کم‍پانیهای حمل و نقل می‌باشند...

سازمان منع کاربرد جنگ‌افزارهای شیمیایی تأیید کرد در جریان حملات زمستان گذشته رژیم جنایتکار اسد به مردم سوریه در شهر سراقب در استان ادلب، از گاز کلر، در قالب سلاح شیمیایی، استفاده کرده است.

دبیرکل منع کاربرد جنگ‌افزارهای شیمیایی می‌گوید بازرسان بر اساس سیلندرهای یافت‌شده، شهادت افراد، نمونه‌‌برداری از خاک منطقه و همچنین آزمایش پزشکی آسیب‌دیدگان در مراکز درمانی، به این نتیجه رسیده‌اند که از سلاح شیمیایی استفاده شده‌ است. در ۱۶بهمن ۱۳۹۶ سازمان «دفاع غیرنظامی سوریه» معروف به «کلاه سفیدها» اعلام کرد در حمله به سراقب، از سلاح شیمیایی استفاده شده و ۹تن، از جمله سه داوطلب این سازمان، آسیب دیده‌اند.

از سوی دیگر روز پنجشنبه نماینده سازمان ملل‌متحد در سوریه نسبت به احتمال تکرار فجایع غوطه شرقی در ادلب ابراز نگرانی کرد. استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد: درصورتی که وقایع غوطه شرقی در ادلب نیز تکرار شود فجایع آن شش برابر بیشتر خواهد بود و ۲میلیون و ۳۰۰هزار نفر آسیب خواهند دید. وی که از طریق تله کنفرانس از ژنو درباره آخرین تحولات سوریه به اعضای شورای امنیت گزارش می‌داد در خصوص راندن غیرنظامیان و گروههای مخالف به سمت ادلب ابراز نگرانی کرد و گفت:

"در دو ماه گذشته ۱۱۰هزار نفر به شمال سوریه وارد شده‌اند. این امر فقط درگیریهای جدید را به تأخیر می‌اندازد. دور بعدی مذاکرات صلح سوریه در آنکارا انجام خواهد شد. برخی شرکت‌کنندگان در نشست آستانه با ذهنی آشفته به ژنو باز می‌گردند".

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6b67020-27d8-42fe-a7b6-924ab503810e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات