728 x 90

انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی: کانادا و جامعه بین‌الملل باید کلیت سپاه پاسداران را به‌عنوان سازمانی تروریستی اعلام کند

جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی
جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی

نشست خبری انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی شامگاه چهارشنبه سوم آذر برای ارائه بخش‌هایی از گزارش کمیته حقیقت‌یاب این انجمن درباره شواهد سرنگونی پرواز۷۵۲ به‌صورت آنلاین برگزار شد.

جواد سلیمانی، عضو انجمن و همسر الناز نبییی از جان‌باختگان پرواز۷۵۲، با حضور در نشست امروز گفت که رژیم ایران از تحویل «پیکر کامل» قربانیان این پرواز به بخش قابل توجهی از خانواده‌ها خودداری کرده است.

او هم‌چنین، عملکرد دولت کانادا در پیگیری پرونده هواپیمای اوکراینی را «بسیار کند» دانست.

 

حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی که همسر و دخترش را در این پرواز از دست داده است، نیز تأیید کرد که واکنش‌ها به حکومت ایران درباره سرنگونی هواپیمای اوکراینی «قاطعانه» نبوده است.

او با بیان این‌که سیر شواهد و وقایع نشان می‌دهد سرنگونی هواپیمای اوکراینی «عمدی» بوده است، افزود: «کانادا و جامعه بین‌الملل باید کلیت سپاه پاسداران را به‌عنوان سازمانی تروریستی اعلام کند».

 

پرواز پی‌اس ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین بامداد ۱۸ دیماه ۱۳۹۸ به فاصله کوتاهی پس از پرواز از فرودگاه بین‌المللی تهران با شلیک دو موشک پدافند سپاه پاسداران سرنگون شد و تمامی ۱۷۶ سرنشین آن از جمله ۱۶۴ ایرانی جان باختند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10dce4e5-961c-4108-b87d-5b79ccc16444"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات