728 x 90

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از دید رسانه‌های رژیم

ترامپ و بایدن
ترامپ و بایدن

کیهان خامنه‌ای روز شنبه ۷آبان در سرمقاله خود تحت عنوان «جعبه انتخابات آمریکا؛ مار بیرون می‌آید یا عقرب؟»، نوشت:

«برای ما چه فرقی می‌کند که جمهوری‌خواهان چهار سال دیگر مستاجر کاخ‌سفید باشند یا دموکرات‌ها؟ آنهایی که مدعی تفاوت این دو هستند کافی است چشم خود را باز کنند و نگاهی به طرح‌های ضد نظام کنگره و سنا و نتایج این طرح‌ها بیندازند. تمامی این طرح‌ها با آرای قاطع و اغلب آنها با چیزی حدود ۱۰۰درصد آرا تصویب شده‌اند. در یکی از موارد در سنا که تنها یک سناتور به طرحی رأی منفی داده بود درباره چرایی مخالفت خود با آن طرح ضدنظام گفته بود به نظرم این طرح به اندازه کافی قوی نیست!»

روزنامه حکومتی وطن امروز (۱۷آبان) به بازنشر بیانیه جو بایدن درباره هلاکت پاسدار قاسم سلیمانی پرداخت و نوشت: «در روزهای گذشته در جریان اعلام آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بیانیه جو بایدن در حمایت از ترور سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافت».

بایدن با انتشار بیانیه‌یی نوشته بود: «هیچ آمریکایی‌ای در مرگ قاسم سلیمانی عزاداری نمی‌کند. او مستحق بود برای جنایاتش علیه نیروهای آمریکایی و هزاران بیگناه منطقه در برابر قانون بایستد».

در این میان یک عضو مجلس ارتجاع مدعی شد که شکست ترامپ در ایالت میشیگان به‌خاطر اعتراض شیعیان این ایالت به ترور قاسم سلیمانی بوده است.

روزنامه حکومتی شرق ۱۷آبان: مجتبی رضاخواه، نماینده تهران، در توئیتر خود نوشت: «یکی از دلایل پیروزی ترامپ در سال۲۰۱۶، رأی ایالت میشیگان بود؛ اما این‌بار شیعیان میشیگان که چند ماه گذشته به ترور قاسم سلیمانی اعتراض علنی کرده بودند، با بسیج علیه ترامپ، شکست او در ایالت میشیگان و احتمالاً انتخابات آمریکا را کلید زدند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ea615ab-7e17-44d6-aabe-c027fefef206"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات