728 x 90

انتخابات آمریکا؛ افزایش آرا پستی به سود بایدن در ۴ ایالت تعیین‌کننده و واکنش شدید ترامپ نسبت به تقلبات

انتخابات آمریکا
انتخابات آمریکا

در حالی‌که شمارش آرا در ایالتهای حساس تا شامگاه روز جمعه به وقت ایران هم‌چنان ادامه دارد،

چالشها و کارزار حقوقی از سوی ترامپ و حزب جمهوریخواه بیش‌از‌پیش بالا می‌گیرد.

پس از یک شبانه روز آمار رسمی که سی.ان.ان نشان می‌دهد همان آمار روز گذشته است که برای بایدن ۲۵۳رأی الکترال و برای ترامپ ۲۱۳رأی است.

این در حالیست که نسبت آرا پستی در حال شمارش در ایالتهای باقیمانده به‌سرعت به نفع بایدن تغییر می‌کند به‌نحوی که بایدن با عبور از عدد ۲۷۰رأی الکترال که عدد برنده است فاصله‌ای ندارد و هر لحظه ممکن است همین نتیجه اعلام شود.

جو بایدن پنجشنبه شب به همراه معاونش سناتور کاملا هریس، در ایالت دلور سخنان کوتاهی ایراد کرد و در پاسخ به ترامپ که اعتبار آرای پستی را زیر علامت سؤال برده است، گفت: «این اراده رأی دهندگان است که رئیس‌جمهور آمریکا را انتخاب می‌کند، نه کس دیگر. بنابراین هر رأی باید شمرده شود. ما روی این تأکید داریم زیرا باید به این صورت باشد. دموکراسی بعضی وقتهای ریخت و پاش دارد. برخی اوقات هم باید صبور باشیم. اما این شکیبایی بیش از ۲۴۰سال است که با یک سیستم حکومت که آرزوی همه در جهان است پاسخ گرفته. سناتور (هریس) و من نسبت به وضعیت کنونی احساس بسیار خوبی داریم. ما هیچ تردیدی نداریم که وقتی شمارش آرا به پایان برسد، سناتور هریس و من را برنده اعلام خواهند کرد. بنابراین من از همه می‌خواهم که خویشتنداری کنید. همه آرامش خود را حفظ کنید. روند کار به پیش می‌رود. شمارش آرا رو به اتمام است و ما به‌زودی نتیجه را خواهیم دید.

از همه شما به‌خاطر شکیبایی‌تان تشکر می‌کنم. ما باید آرا را بشماریم».

از سوی دیگر دونالد ترامپ در کاخ‌سفید درباره انتخابات و تقلبات و شکایتها به تفصیل سخنرانی کرد. ترامپ گفت: «مایلم به مردم آمریکا در مورد تلاشهایمان گزارش کنم تا از امانتداری انتخابات بسیار مهم ۲۰۲۰حفاظت کنیم. اگر شما آرای قانونی را شمارش کنید، من به‌سادگی پیروز می‌شوم. اگر آرای غیرقانونی را بشمارید، آنها تلاش می‌کنند که انتخابات را از ما بربایند. برخی از آرا دیر رسیدند که ما قویاً آنها را پیگیری می‌کنیم، ولی تعداد زیادی از آرا دیر ارسال شد. من به‌طور قاطعانه در بسیاری از ایالتهای حساس پیروزی چشمگیری کسب کردم شامل فلوریدا، آیوا، ایندینا، اوهایو و تعداد زیادی دیگر. ما این ایالتها و پیروزیهای دیگر را به‌دست آوردیم. این به‌رغم اخلال تاریخی در انتخابات توسط رسانه‌های بزرگ، پولداران عمده و تکنولوژیهای بزرگ بود. همان‌طوری که همه دیدند ما آمار و ارقام تاریخی کسب کردیم. ولی نظرسنجیها به‌طور عامدانه گزارش خطا دادند. این نظرسنجیها خیلی مسخره هستند. آنها فکر می‌کردند که یک موج بزرگ برای دموکراتها می‌آید که درست نبود. آنها این کار را با هدف سرکوب انجام دادند. ولی برعکس یک موج بزرگ برای جمهوریخواهان بود که البته به درستی هم توسط رسانه‌ها به آن اعتراف شده است.

آنها تقریباً ۲۰۰میلیون دلار برای رقابتهای سنا فقط در دو ایالت کارولینای جنوبی و کنتاکی خرج کردند، علاوه بر صدها میلیون دلاری که برای همه کرسیها علیه ما هزینه کردند.

برای اولین بار است که ما در مجلس نمایندگان هیچ باختی نداشتیم. من از کوین مکارتی پرسیدم گفت باورش نمی‌شود. بدون هیچ باختی، خارق‌العاده است. ما در حقیقت کرسی‌های جدیدی را به‌دست آوردیم و شمار بیشتری هم در راه است. امسال هم‌چنین سال زنان جمهوریخواه بود. زنان بیشتری نسبت به هر زمان در کنگره انتخاب شدند. این یک دست‌آورد عظیم است. ما سهم بزرگی از رأی دهندگان غیر سفیدپوست را در مقایسه با هر جمهوریخواه طی ۶۰سال گذشته کسب کردیم. هم‌چنین رقم بالایی از شهروندان لاتین‌زبان، سیاه‌پوستان و آمریکایی‌های آسیایی‌نژاد و شهروندان خود آمریکا به من رأی دادند. این بزرگترین آمار در تاریخ ماست. به حزب ما ۴میلیون رأی دهنده اضافه شد. این بیشترین شرکت‌کننده در تاریخ جمهوریخواهان بوده است.

دموکراتها حزب کمک مالی دهندگان عمده، رسانه‌های بزرگ و تکنولوژی بزرگ هستند. به‌نظر می‌رسد که جمهوریخواهان بیشتر حزب کارگران و زحمتکشان آمریکایی هستند. به نظرم ما هم‌چنین حزب جمع‌گرا هستیم. همان‌طوری که همه می‌بینند نظرسنجیهای رسانه‌یی به‌معنی واقعی کلمه مداخله در انتخابات بودند، برای منافع ویژه قدرتمندان. این نظرسنجیها جعلی و دروغین، من آنرا دروغ می‌نامم، نظرسنجیهای جعلی برای این طراحی شده بودند که رأی دهندگان ما را در خانه نگهدارند و توهم پیشرفت برای آقای بایدن ایجاد کنند و توان جمهوریخواهان را برای جمع‌آوری کمک مالی کاهش دهند. به اینها می‌گویند نظرسنجی سرکوب کننده. ...

ما در پنسیلوانیا حدود ۷۰۰هزار رأی جلو بودیم. من در پنسیلوانیا با فاصله زیادی برنده شدم. ولی آنها این اختلاف را کاهش دادند و الان می‌گویند که فقط ۹۰هزار رأی بیشتر داریم. این آرای آنها همین‌طور بیشتر و بیشتر می‌شود و این رأی‌ها را از همه جا پیدا می‌کنند. نمی‌خواهند ما ناظر داشته باشیم.

سیستم انتخاباتی در جورجیا توسط دموکراتها کنترل می‌شود. ما حدود ۳۰۰هزار اختلاف در میشیگان داشتیم. آمار ما در میشیگان خیلی بالا بود و در ویسکانسین هم همین‌طور بودیم. در آنجا هم آمارمان کاهش یافت. در تمامی موارد آمارمان کاهش می‌یافت.

اقامه دعوای زیادی در جریان است و این از جمله مواردی است که می‌خواهند انتخابات ما را بدزدند. آنها می‌خواهند در انتخابات تقلب کنند. ما اجازه نمی‌دهیم این اتفاق بیفتد. دیترویت و فیلادلفیا مشهور هستند به فاسدترین محل سیاسی در این کشور... دموکراتها به دیوان عالی ایالتی رفته‌اند و قصد دارند ناظران انتخاباتی ما را ممنوع کنند. البته ما در این پرونده پیروز شدیم. ولی آنها ادامه می‌دهند. آنها نمی‌خواهند هیچکس زمانی که آنها آرا را می‌شمارند وارد آنجا شود. معلوم نیست چرا؟ قطعاً هیچ دلیل مشروعی برای این کار نیست که چرا نمی‌خواهند ناظر آنجا باشد و این روند را نظاره کند. اگر صادق بودند باید از ناظر استقبال می‌کردند. ولی معلوم است که مشغول کلاهبرداری هستند. هیچ شکی در این نیست. در فیلادلفیا ناظران را دور کرده بودند، خیلی دور. آن‌قدر دور کرده بودند که ناظران مجبور شدند دوربین بردارند تا ببینند چه می‌گذرد. آنها به پنجره‌ها کاغذ چسبانده بودند تا کسی نتواند داخل را ببیند. در آنجا تعدادی افراد ناآرام بودند که بعضاً اوضاع به خشونت کشیده می‌شد...

مقامات دموکرات هرگز فکر نمی‌کردند که واقعاً در این انتخابات پیروز شوند. من این را قبول دارم. به همین خاطر رأی پستی را به راه انداختند که در آن فساد و تقلب خارق‌العاده‌یی وجود دارد. به همین خاطر آنها دهها هزار رأی غیرقانونی فرستادند بدون این‌که ابزار تأییدی داشته باشد. من به همه گفتم که این چیزها اتفاق می‌افتد. چون که دیده بودم اتفاق بیفتد. من بر انتخابات زیادی نظارت کرده‌ام قبل از این‌که اینها بخواهند تصمیم بگیرند دهها میلیون رأی را برای همه بفرستند که در بسیاری از موارد بی‌اجازه بوده است. این کار در تاریخ آمریکا بی‌سابقه بوده است. این از پیش طوری طراحی شده بود که به‌رغم ادعای سال‌ها مراقبت از امنیت انتخابات از پذیرش هر گونه تأییدی برای امضاها یا هویت و حتی مشخص شدن این‌که آنها واجد شرایط رأی هستند یا واجد نیستند. آدمها همین‌طور میامدند نمی‌دانستند که می‌توانند رأی بدهند. آنها فقط شماره را می‌گرفتند و می‌نوشتند. کارمندان انتخاباتی کارهای بسیار بدی می‌کردند. ما اطلاعات زیادی داریم و شکایت کرده‌ایم. چیزهایی که حتی شما را اینجا می‌لرزاند. مقاماتی که بر شمارش آرا در پنسیلوانیا نظارت می‌کردند همه بخشی از ماشین فساد دموکراتها بودند که شما در مورد آنها مدتهاست می‌نویسید. ...

در یکی از پایگاههای اصلی شمارش آرا در دیترویت پنجره‌ها را با مقواهای بزرگ پوشانده بودند. می‌خواستند محل شمارش آرا را از چشم‌ها دور نگهدارند تا کسی شمارش آرا را نبیند...

من فکر می‌کنم که به‌سادگی در این انتخابات پیروز می‌شوم. اقامه دعوی زیادی در جریان است چونکه شواهد و دلائل زیادی داریم و احتمالاً این کیس به بالاترین دادگاه در کشور خواهد رفت. باید دید. ولی شکایات زیادی هست چونکه ما اجازه نمی‌دهیم انتخابات ما دزدیده شود. به شما می‌گویم من ماههاست که در این باره با شما صحبت کرده‌ام و خیلی جدی گفته‌ام که آرای پستی سرانجام فاجعه باری خواهد داشت. انتخابات کوچک که قابل کنترل است هم فاجعه‌بار است، چه رسد به این انتخابات که در ابعاد بسیار گسترده‌تر است و هر روز که می‌گذرد بدتر می‌شود. ما داستانهایی می‌شنویم که داستانهای هولناکی است. داستانهای وحشتناکی است. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این بلا سر آمریکا بیاید... . ولی به‌نظر می‌رسد که قضات باید قضاوت کنند. ولی رندی و شرارت زیادی در این کشور اتفاق افتاده و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این در کشورمان اتفاق بیفتدم».

در همین حال، پسر بزرگ ترامپ (دونالد ترامپ جونیر) اعلام کرد:

«بهترین کار برای آینده آمریکا این است که دونالد ترامپ وارد یک جنگ تمام‌عیار حول این انتخابات شود و تقلب را افشا کند. تقلب، رأی مرده‌ها، کسانی که دیگر رأی دهنده ایالت نیستند که به مدت زیادی در حال انجام بوده است. زمان آن رسیده است که این فضاحت جمع شود و باید مانع شد که مانند یک کشور بی‌ثبات، فقیر و زیر یوغ دیکتاتوری ترسیم شویم».

توئیت پسر ترامپ

پسر ترامپ در یک سخنرانی در جورجیا در میان رأی دهندگان، گفت:

«ما چه می‌خواهیم؟ ما خواستار یک انتخابات منصفانه هستیم ما خواستار یک شمارش قانونی آرا هستیم.

ولی آنچه مرا شوکه کرده است، من صحبت در مورد جرجیا را به شما (سایر سخنرانان) واگذار می‌کنم زیرا شما آنچه که در این جا می‌گذرد را می‌دانید ولی من شاهد این وضع در سراسر کشور بوده‌ام .

زمانی که من می‌شنوم ضرب‌الاجلی هست و بعد به‌طور اسرار آمیزی صندوق های رأی بعداً آن ظاهر می‌شوند. ما می‌دانیم که این خلاف قانون است ولی شما در برابر یک قاضی دموکرات و یک شهر دموکرات که تحت کنترل دموکرات است قرار می‌گیرید، می‌گویند باشد ولی بعد قبل از آن که شما آنرا به چالش بکشید آنها آن آرا را به داخل یک جعبه بزرگ می‌ریزند که شما نمی‌توانید بگویید که کدام درست است و کدام نیست.

فکر می‌کنم دموکراتها به این عادت کرده‌اند که حزب جمهوریخواه بن مایه‌ای نداشته باشد ولی این بار این‌طور نخواهد بود.

آن حزب جمهوریخواه تمام شد! و هر کسی که نجنگد باید که با آن برود.

زمانی که آنها شکایت می‌کنند یک قاضی اجازه می‌دهد که ناظران جمهوریخواه وارد شوند، ولی به ناظران می‌گویند باید ۱۲فوت دورتر بایستید و بعد ناظران مجبور می‌شوند دوربین بیا‍ورند تا که بتوانند عملاً ببینند! به این فکر کنیم که تا کجا این کار شیطانی است، مجدداً ناظران شکایت می‌کنند تا که دسترسی نزدیک‌تر داشته باشند، حزب دموکرات جلوی ناظران را سد می‌کند و شکایت می‌کند تا که مانع از آن شوند ناظران ببینند که چه می‌گذرد.

نمی‌دانم چرا؟نمی‌دانم چرا؟! من هیچ دلیل منطقی پیدا نمی‌کنم! بجز این‌که فکر کنم آنها در فکر تقلب هستند.

فکر می‌کنم اولین چیزی که دونالد ترامپ می‌تواند در این انتخابات انجام دهد این است که برای تک به تک آرا تا پای جان بجنگد تا جایی که ما بتوانیم شفافیت کامل در این مرحله را به‌دست آوریم.

و هر کدام از نفرات دموکرات باید که از این کار استقبال کنند مگر این‌که در حال تقلب باشند.

تصور کنید آرا به‌طور اسرار امیزی ظاهر می‌شوند درست مانند کاری که کردند آیا شما آن منحنی را دیدید که به یکباره بالا کشید . صددرصد آرا را گرفتند! من بعد از آن که سه روز بود نخوابیده بودم برای دو ساعت برای استراحت رفتم وقتی بیدار شدم گفته شد چیز عجیبی است ۱۳۰هزار رأی را شمارش کرده‌اند حتی یکی از آنها برای دونالد ترامپ نبود!

آنچه من می‌توانم به شما قول بدهم این است که همه می‌دانند که دونالد ترامپ یک جنگنده است .

‍و ما قرار است برای تک به تک این آرا بجنگیم،

دونالد ترامپ قرار است برای تک به تک اینها بجنگد تا که ما انتخاباتی منصفانه فارغ از نتیجه آن داشته باشیم».

سناتور لیندزی گراهام رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا و هم‌چنین سناتور تد کروز از اعضای برجسته سنا و کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری در رابطه با کارزار حقوقی ترامپ به حمایت از وی برخاستند.

سناتور لیندزی گراهام در مصاحبه با تلویزیون فاکس نیوز گفت: «نظرسنجی رسانه‌های اصلی طراحی شده‌اند که آرای جمهوریخواهان را سرکوب کنند. من با ۱۱ امتیاز برنده شدم، سوزان کالینز با ۷ یا ۸ امتیاز، میچ مک کانل با ۲۱ امتیاز برنده شدند. این یک بازی است که آنها با نظرسنجیها انجام می‌دهند تا آرای جمهوریخواهان را سرکوب کنند. اما من امشب در اینجا هستم تا در کنار پرزیدنت ترامپ بایستم. او نیز در کنار من ایستاد. وجود او دلیلی بر این است که ما اکثریت سنا را به‌دست خواهیم آورد. من به‌طور قابل توجهی بالا آمدم. او به جمهوریخواهان سنا کمک کرده و ما به یمن کارزاری که پرزیدنت ترامپ به‌طور پیروزمندانه‌ای پیش برد، کرسیهای بیشتری در مجلس نمایندگان به‌دست خواهیم آورد. من قصد دارم ۵۰۰هزار دلار امشب به بودجه تیم دفاع قانونی پرزیدنت کمک کنم. من در برنامه شما بوده‌ام و شما یک تن پول برای من جمع کردید. بینندگان شما به‌طور غیرقابل باوری به لیندزی گراهام دات کام کمک کردند. شما اکنون دونالد ترامپ دات کام را دارید تا به این ترتیب ما منابع لازم برای جنگیدن را داشته باشیم. اتهامات موجود در زمینه کارهای اشتباه، خرد کننده هستند...

بنابراین جمهوریخواهان سنا روز شنبه توسط کارزار ترامپ بریف خواهند شد و هر یک از جمهوریخواهان سنا و مجلس نمایندگان بایستی به تلویزیون آمده و داستان را بگویند.

من فکر می‌کنم که همه چیز باید روی میز باشد بنابراین یک روند نظارتی در انتخابات هست که دارد نقض می‌شود. انتخابات در فیلادلفیا مثل مار پیچ و تاب خورده است. چرا آنها افراد را بیرون می‌کنند؟ زیرا آنها نمی‌خواهند کسی ببیند دارند چکار می‌کنند. اما شما در مورد تعداد زیادی از متوفیان صحبت می‌کنید که رأی می‌دهند. هم‌چنین در مورد کسانی در نوادا صحبت می‌کنید که رأی می‌دهند در حالی‌که ساکنان قانونی آنجا نیستند».

هم‌چنین سناتور تد کروز به تلویزیون فاکس نیوز گفت: «آن‌چنان که امشب می‌گفتیم و در عرض سه روز گذشته گفته‌ایم، این موضوع شرم‌آور است! این کار حزبیست، سیاست و بی‌قانونی است. و ما این روند را در هر یک از شهرهای دموکرات می‌بینیم، ولی بدترین آن در حال حاضر در کشور فیلادلفیای پنسیلوانیاست که آنها اجازه ورود به ناظران نمی‌دهند، با وجود قانون روشن ایالتی که حضور ناظران را در آنجا الزامی می‌کند، با وجود دستور از طرف قاضی دولتی که می‌گوید ناظران باید در فاصله ۶فوتی از محل شمارش آرا باشند، آنها دقیقاً قانون را نقض می‌کنند، آنها از قانون سرپیچی می‌کنند و دلیلی برای انجام این کارشان وجود دارد .

دلیلی وجود دارد که از قانون سرپیچی می‌کنند، علت این‌که شما نخواهید ناظری در آنجا باشد این است که کاری انجام می‌دهید که نمی‌خواهد دیده شود و من از این بابت عصبانی‌ام و فکر می‌کنم مردم آمریکا هم عصبانی هستند، زیرا با بیرون انداختن ناظران، با آلوده کردن شمارش آرا و در ابهام قرار دادن آن، آنها صحنه را برای دزدیدن بالقوه انتخابات نه فقط از رئیس‌جمهور بلکه از ۶۰میلیون مردم سراسر این کشور که به او رأی دادند آماده کرده‌اند و اینکار غیرقانونی است و آنها باید که از قانون تبعیت کنند.

به‌نظر من، ما نیاز داریم که وزارت دادگستری قانون را اعمال کند، ما نیاز به موشکافی علنی داریم، در حالی که رسانه‌ها به‌عنوان توجیه‌گر آنچه در جریان است عمل می‌کنند.

چطور است که شهرهای بزرگ دموکرات نمی‌توانند یک رأی‌گیری لعنتی را انجام دهند!

می‌دانید ایالت تگزاس ۱۱میلیون رأی را انجام داد، ما آنرا کامل کردیم ولی هنوز فیلادلفیا و دیترویت و لاس‌وگاس (نوادا) نکرده‌اند! آنها در اتاق تاریک عمل می‌کنند، دیترویت پنجره‌ها را پوشانده تا کسی نتواند آنها را ببیند! و این شهرهای دموکرات ها هستند که می‌دانند مجموع ارقام چیست، ولی باید که آرا جمع کنند و باید که پرزیدنت را شکست دهند و نمی‌خواهند کسی ناظر آنها باشد. این شرم‌آور است!

من به میزانی سرخورده‌ام، زیرا هر بار که آنها دربها را می‌ببندند و چراغ ها را خاموش می‌کنند آرای دموکرات بیشتری پیدا می‌کنند.!»

مک کارتی رهبری جمهوریخواهان کنگره آمریکا نیز درباره تقلب صحبت کرد با تأکید بر حمایت از ترامپ در کارزار حقوقی به فاکس نیوز گفت: «چیزی که اینجا بسیار جالب است و تقلب را بیشتر نشان می‌دهد، این است که حتی یک عضو جمهوریخواه - در مجلس نمایندگان- در این انتخابات شکست نخورده است ما تا این نقطه هشت کرسی به‌دست آورده‌ایم و در ده مورد دیگر جلوتر هستیم. چگونه پرزیدنت ترامپ در چنین فضایی می‌تواند شکست بخورد؟! چگونه امکانپذیر است که کسی مدعی شود جو بایدن می‌تواند پیروز شود؟! در حالی‌که حتی یک عضو جمهوریخواه کنگره در انتخاب مجدد شکست نخورده است ولی تقریباً ۱۵ عضو دموکرات شکست‌خورده‌اند.آیا می‌دانید چه چیزی جالب است در نگاه به چیزی که دقیقاً در مقابل چشمان ما اتفاق می‌افتد به چه دلیل شهرهای بزرگ در این ایالتهای اصلی شمارش آرا را متوقف کرده‌اند تا آرای پستی برسند تا بدانند چه تعداد دیگری نیاز دارند.

من این قول را به شما می‌دهم که اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان کنار نخواهند ایستاد

و من این را به شما می‌گویم جمهوریخواهان عقب نخواهند نشست ما چهار سال برای تغییر این وضعیت منتظر نخواهیم شد و با این مسأله همین الآن مبارزه خواهیم کرد و آنرا تغییر خواهیم داد».

نیوت گینگریچ رئیس پیشین کنگره در گفتگویی با فاکس نیوز درباره کارزار حقوقی گفت: «من از سال۱۹۵۸ درگیر این کار بوده‌ام، یعنی ۶۲سال. من اکنون بیش از هر زمان طی این شش دهه خشمناک هستم. یک گروه از افراد فاسد هستند که نسبت به مردم آمریکا اهانت مطلق کرده‌اند و معتقدند که ما آن‌قدر بی‌عرضه، ترسو و بی‌جرأت هستیم که حاضر به دفاع از خود نیستیم و آنها می‌توانند ریاست‌جمهوری را بربایند و ما روی دستانمان می‌نشینیم و چند وکیل می‌آوریم و هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم. من امیدوارم که پرزیدنت ترامپ رهبری میلیونها آمریکایی را که می‌فهمند چه خبر شده به‌عهده بگیرد. سیستم فیلادلفیا فاسد است. سیستم آتلانتا فاسد است. سیستم در دیترویت فاسد است. آنها دارند ریاست‌جمهوری را می‌ربایند و ما نباید به آنها اجازه چنین کاری را بدهیم.

اول این‌که بر اساس قانون فدرال ما باید کسانی را که قانون را نقض کرده‌اند حبس کنیم. اگر به یک ناظر اجازه نظارت ندهند، قانون فدرال را نقض کرده‌اند. اگر مخفی‌کاری کنند و روی پنجره کاغذ بچسبانند که کسی نبیند شما چکار می‌کنید، قانون فدرال را نقض کرده‌اید.

موضوع هم دونالد ترامپ نیست. موضوع مردم آمریکاست. مردم آمریکا حق دارند که در یک انتخابات سالم با آرای منصفانه و مشروع رهبرشان را انتخاب کنند. وگرنه ما مشتی گوسفند هستیم که اجازه داده‌ایم شماری از این شرکتهای تکنولوژیک، رسانه‌های خبری و سیستمهای مختلف سیاسی ما را بچرخانند و ما هم تسلیم شویم.

لذا به‌نظر من این یکی از بزرگترین بحرانهای سیستم آمریکایی است. مشابه واشنگتن در شب کریسمس و مشابه آنچه لینکلن کرد. این یک بحران واقعی و عمیق در حیات ماست».

مجری فاکس: «الآن که ناظران را بیرون کرده‌اند و قوانین را نقض کرده، جواب چیست؟»

گینگریچ: «جواب ساده این است که دادستان کل دستوری صادر کرد که مأموران فدرال می‌توانند در تعقیب کسانی که قانون را نقض می‌کنند سلاح حمل کنند. این یک علامت است. . ». . .

سپس ران دسانتیس فرماندار فلوریدا به فاکس نیوز گفت: «به نظر من همه جمهوریخواهان صرفنظر از نقطه نظرهای سیاسی‌شان، باید حضور فعال داشته باشند و صدایشان را بلند کنند. من از همه می‌خواهم که در کادر قوانین حمایتها و کمکهای خود را به رئیس جمهور برسانند.

بنابراین دوگانگی‌هایی در این میان وجود دارد که نشان می‌دهد عجله‌ای در کار بوده که یکسری ایالتها را به نفع بایدن اعلام کنند و این تفکر را در ذهن شکل می‌دهد که می‌خواهند بایدن را برنده اعلام کنند.

... من توصیه می‌کنم رئیس جمهور کوتاه نیاید و قضیه را دنبال کند چون گزینه‌های قانونی بسیاری وجود دارد و ما می‌خواهیم این پروسه کاملاً عادلانه باشد و قانون کاملاً رعایت شده باشد».

موضع‌گیری سناتور میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا از نظارت و رعایت قانون

روز جمعه سناتور میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه سنای آمریکا درباره وضعیت انتخابات و چالشهای حقوقی مربوط به شمارش آرا موضع‌گیری کرد و در تویتر خود نوشت: «هر رأی قانونی باید شمارش شود. هر رأیی که به‌طور غیرقانونی وارد شده نباید بحساب بیاید. همه طرفهای درگیر باید بر شمارش نظارت داشته باشند و دادگاه نیز برای اجرای قانون و رسیدگی به دعاوی حضور دارد».

توئیت میچ مک کانل

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a02cf9ac-d376-40dc-8505-c3365f36c948"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات