728 x 90

در انتخابات آمریکا کنترل سنا در دست جمهوری‌خواهان و مجلس نمایندگان در دست دموکرات ها قرار گرفت

انتخابات میان دوره ای در آمریکا
انتخابات میان دوره ای در آمریکا

با پایان انتخابات میان دوره‌ای آمریکا گزارشها حاکی است که جمهوریخواهان اکثریت خود را در سنا حفظ کردند و حزب دموکرات نیز اکثریت را مجلس نمایندگان کسب کرده است.

دونالد ترامپ در نخستین واکنش خود به انتخابات میان دوره‌ای کنگره در توئیتر خود نوشت: «امشب موفقیت بزرگی [بود]. از همه متشکرم.»

از سوی دیگر و بر اساس گزارشات ترامپ در تماس تلفنی با نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان پیروزی حزب دموکرات را تبریک گفته است.

نانسی پلوسی نیز در سخنرانی خود گفت هدف حزب دموکرات پس از پیروزی در انتخابات میان دوره‌ای برای مجلس نمایندگان تلاش برای ایجاد وحدت در کشور است.

به گزارش فاکس‌ نیوز در حدود ۳۸میلیون رأی دهنده پیش از موعد رأی‌گیری در روز سه‌شنبه رأی خود را ارسال کرده‌اند که نسبت به انتخابات میا ن دوره‌ای در سال ۲۰۱۴یعنی بیش از ۲۷میلیون رأی دهنده،۱۰میلیون افزایش داشته است.

در این انتخابات رأی دهندگان برای تعیین ۴۳۵کرسی مجلس نمایندگان، ۳۵کرسی از ۱۰۰کرسی مجلس سنا و ۳۶فرماندار ایالتی از ۵۰فرماندار کشور به پای صندوق های رأی رفتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f415fc6b-0aa1-436b-b62a-8b114ffe2ed2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات