728 x 90

ان.بی.سی: مذاکره غیرمستقیم دولت بایدن با رژیم ایران در مورد تبادل احتمالی زندانیان

بایدن رئیس جمهور آمریکا
بایدن رئیس جمهور آمریکا

شبکه ان.بی.سی خبر داد: به‌گفته چهار منبع آگاه، دولت بایدن در حال مذاکره غیرمستقیم با رژیم ایران در مورد تبادل احتمالی زندانیان است تا آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران را به‌دست آورد و قطر و انگلستان نقش میانجی در این مذاکرات ایفا می‌کنند.

این منابع گفتند که مذاکرات پیشرفت داشته است، اما مشخص نیست که آیا توافق نهایی حاصل خواهد شد یا خیر.

به گفته ان.بی.سی تلاش کاخ‌سفید پس از آن صورت می‌گیرد که ماهها مذاکرات با هدف احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ متوقف شد و دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه تهران به‌دلیل تحویل پهپاد به روسیه اعلام کرد.

سه منبع آگاه از مذاکرات گفتند، دو طرف در حال بررسی فرمولی هستند که قبلاً مورد بحث قرار گرفته است، که می‌تواند شامل تبادل احتمالی زندانیان و آزادسازی وجوه در بانک‌های کره جنوبی باشد که در حال حاضر توسط تحریم‌های آمریکا مسدود شده‌اند. فرمول پیشنهادی به رژیم ایران اجازه دسترسی به این منابع مالی را می‌دهد اما بر اساس تحریم‌های موجود آمریکا علیه رژیم ایران، فقط برای خرید غذا، دارو یا سایر اهداف بشردوستانه است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در ماه جاری با حسین امیرعبداللهیان دیدار کرد. یک منبع آگاه گفت: در این دیدار، هیأت قطری «پیام‌هایی را از سوی آمریکا به مقام‌های رژیم ایران منتقل کرد که حاوی نکاتی در مورد آزادی زندانیان بود».

(ان.بی.سی ۲۶بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8179401-3a0b-4905-ac0d-a764840db3d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات