728 x 90

قیام سراسری، شماره ۱۹۰

۸۹ امین روز قیام سراسری، ادامه تظاهرات و اعتراضات در تهران و شهرهای مختلف

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

 

قیام سراسری، شماره ۱۹۰

 

۸۹ امین روز قیام سراسری، ادامه تظاهرات و اعتراضات در تهران و شهرهای مختلف

«مرگ بر خامنه‌ای»، «برادر شهیدم، خونتو پس می‌گیرم»، «دستان به خون آلوده، ننگت باد ننگت باد»

سه‌شنبه ۲۲ آذر در هشتاد ونهمین روز قیام، نیروهای سرکوبگر به‌صورت گسترده در مشهد تلاش کردند مانع تظاهرات مردم علیه اعدام مجیدرضا رهنورد شوند. دربهای مسجدی را که قرار بود در آن مراسم یادبود شهید برگزار شود بستند و مردم در بیرون مسجد فریاد «بی شرف بی‌شرف» سر دادند و شعار دادند «اگر با هم یکی نشیم، یکی یکی کشته می‌شیم». دوشنبه شب مأموران جنایتکار خامنه‌ای به خانه مادر بزرگ مجید که در آن مراسم یادبود برگزار شده بود هجوم برده و بعضی از بستگان شهید را دستگیر کردند.

دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه سوره تهران و دانشگاه الزهرای مشهد در اعتراض به اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد با شعارهای «برادر شهیدم خونتو پس می‌گیرم» و «مجیدرضا رو بردند جنازشو آوردند» دست به تظاهرات زدند.

جوانان دلیر در صالح آباد سقز و دختران دانش‌آموز در کامیاران با شعار «خامنه‌ای قاتله، حکومتش باطله» دست به تظاهرات زدند. در اهواز با شعار «هرزه تویی، زن آزاده منم» تظاهرات شبانه برپا شد. جوانان شورشگر پایگاههای بسیج را در شیراز و یزد با کوکتل مولوتف مورد تهاجم قرار دادند.

 

سه‌شنبه صبح مراسم خاکسپاری عباس منصوری در شوش دانیال با حضور گسترده مردم برگزار شد. عباس ۱۸ساله روز ۲۵آبان بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفت و چند روز پس از آزادی به‌طرز مشکوکی جان سپرد. خانواده او تهدید شده‌اند که علت مرگ را خودکشی اعلام کنند. او دست‌کم چهارمین جوانی است که پس از آزادی به این صورت جان می‌دهد. در همین حال حبیب‌الله یعقوبی که در جمعه خونین زاهدان با شلیک پاسداران مجروح شده بود روز دوشنبه ۲۱ آذر ماه به‌شهادت رسید.

شامگاه سه‌شنبه مردم در نقاط مختلف تهران تظاهرات شبانه برپا کردند. در زیباشهر و سعادت آباد و دانشگاه شریف مردم شعار «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر حکومت بچه‌کش» و در متروی تهران شعار «قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان» سر دادند. در تهرانپارس مردم با شعار «دستان به خون آلوده ننگت باد ننگت باد» دست به تظاهرات شبانه زدند.

 

محسنی اژه‌ای رئیس قضاییه جلادان روز سه‌شنبه به قضات جنایتکار دستوراتی «در خصوص تسریع و رسیدگی به پرونده‌های عناصری که به‌نحوی از انحاء با گروهک‌های تروریستی، سرویسهای بیگانه و جریانهای معاند مرتبط هستند، صادر کرد... . و گفت ارفاق به عده‌یی که برای شهروندان ناامنی ایجاد کرده‌اند و نقش مؤثری در ناآرامی داشته‌اند، ظلم به مردم است؛ لذا نباید به این دسته از محکومان ارفاق شود» (سایت حکومتی انتخاب ۲۲ آذر). علی القاصی رئیس کل دادگستری رژیم در تهران گفت: «۴۰۰ اغتشاشگر در تهران به حبس محکوم شدند» (خبر فوری رژیم ۲۲ آذر). .

آخوند خطیب وزیر اطلاعات رژیم تهدید کرد: «هر کسی که در اغتشاشات و آشوب‌ها نقشی داشته، در هرکجای دنیا باشد مجازات خواهد شد» (خبرگزاری سپاه پاسداران - فارس – ۲۲ آذر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳ آذر ۱۴۰۱ (۱۴ دسامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e37a8f2d-9c66-43a8-9484-bebb62bde1f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات