728 x 90

قیام سراسری، شماره ۱۹۵

۹۴ امین روز قیام به آتش کشیدن مراکز سرکوب و تظاهرات و اعتراض در شیراز و اهواز

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۹۵

 

۹۴ امین روز قیام به آتش کشیدن مراکز سرکوب و تظاهرات و اعتراض در شیراز و اهواز

در تهاجم وحشیانه به زندان کرج حداقل یک زندانی جان باخت و دهها تن مجروح شدند

 

یکشنبه ۲۷آذر در نود و چهارمین روز قیام، جوانان شورشگر پایگاه بسیج ضدمردمی در محله سبلان تهران را به آتش کشیدند. دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای دومین روز دست به تظاهرات زدند و شعار «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» و «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» سر دادند. شماری از هنرمندان در مقابل زندان اوین دست به تجمع زدند.

در دانشگاه آزاد اهواز مأموران سرکوبگر، مانع برگزاری مراسم یادبود برای شهید قیام، دنیا فرهادی شدند که دژخیمان خامنه‌ای او را به‌قتل رساندند و پیکر او در رودخانه کارون انداختند.

شنبه شب در تهران، در مناطق چیتگر، جنت آباد، مرز داران، شهران و سرو آزاد، شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر خامنه‌ای قاتل»، «خامنه‌ای ضحاک می‌کشیمت زیر خاک»، «امسال سال خونه سید علی سرنگونه»، «مرگ بر دیکتاتور»، «توپ تانک فشفشه، آخوند باید کشته شه» و «بسیجی سپاهی، داعش ما شمایی» طنین‌انداز بود. جوانان شورشگر در بندرعباس بنرهای بزرگ خمینی و خامنه‌ای در ساختمان شهرداری را با کوکتل مولوتف به آتش کشیدند.

روز شنبه مردم تهران در ایستگاههای متروی دروازه دولت، شریعتی، ایستگاه توپخانه و دروازه شمیران شعارهای «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان»، «مرگ بر دیکتاتور»، «این آخرین پیامه هدف کل نظامه»، «محسن مجید سیاوش، آتش جواب آتش»، «وعده وعید کافیه سفره ما خالیه» و «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» سر دادند. بستگان زندانیان قیام در مقابل دادسرای اوین تجمع کرده و خواستار تعیین‌تکلیف عزیزان خود شدند.

در جریان تهاجم نیروهای سرکوبگر به زندانیان زندان مرکزی کرج که در اعتراض به انتقال تعدادی از زندانیان برای اعدام، با شعار «مرگ بر خامنه‌ای‌» دست به اعتراض زده بودند، حداقل یکی از زندانیان با شلیک گلوله پاسداران از پشت سر و از فاصله نزدیک جان باخت و دهها نفر مجروح شدند که شماری از آنان به بیمارستان منتقل شدند. رئیس دادگستری رژیم در البرز ناگزیر به اعتراف به‌قتل یک زندانی شد و در یک سناریوی مسخره مدعی شد که قربانی در اثر پرتاب سنگ از سوی یک زندانی دیگر کشته شد.

به این ترتیب شورش زندانیان از لاکان رشت و اوین به زندان کرج گسترش یافته و تمامی زندانها را یکی پس از دیگری در می‌نوردد، اکنون هر زندان یک کانون شورش است.

خانم رجوی گفت اعتراض زندانیان زندان کرج به اعدام سبعانه زندانیان با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» حرف تمام مردم ایران است که می‌خواهند به حکومت اعدام و شکنجه و وحشت پایان دهند. جامعه جهانی باید برای توقف اعدامها در ایران دست به اقدام فوری بزند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷ آذر ۱۴۰۱ (۱۸ دسامبر ۲۰۲۲)

-۹۴ امین روز قیام - 0

سبلان تهران- به آتش کشیدن مرکز بسیج سرکوبگر

 

-۹۴ امین روز قیام - 1
بوشهر – به آتش کشیدن مرکز بسیج
-۹۴ امین روز قیام - 2
بندرعباس – به آتش کشیدن تصاویر منحوس خمینی و خامنه‌ای

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89cb115c-7134-4558-a0fc-f9e6dcc78265"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات