728 x 90

امیرعبداللهیان تحریم‌های اتحادیه اروپا را تأسف‌بار خواند

امیرعبداللهیان
امیرعبداللهیان

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت، واکنش رژیم ایران علیه تحریم‌های اتحادیه اروپا را انعکاس داد و نوشت: وزیر خارجه رژیم ایران تحریم‌های اتحادیه اروپا را تأسف‌بار خواند.

امیرعبداللهیان، روز سه‌شنبه در پستی در حساب X نوشت: تحریم‌های اتحادیه اروپا که پس از حمله ایران به اسراییل اعلام شد، «مایه تأسف» است زیرا این کشور در دفاع از خود عمل می‌کرد.

رژیم ایران بیش از ۳۰۰ فروند پهپاد و موشک به سمت اسراییل شلیک کرد تا به‌گفته آن اقدامی تلافی‌جویانه علیه بمباران مشکوک اسراییل به محوطه سفارتش در دمشق باشد.

روز دوشنبه، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در اصل با گسترش تحریم‌ها علیه رژیم ایران موافقت کردند و با تمدید اقدامات محدودکننده بر صادرات تسلیحاتی تهران از هر گونه پهپاد یا موشک به نیابتیهای ایران و روسیه موافقت کردند.

امیرعبداللهیان قبل از درخواست از اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ها در X، گفت: مایه تأسف است که می‌بینیم اتحادیه اروپا به‌سرعت تصمیم می‌گیرد محدودیتهای غیرقانونی بیشتری را علیه ایران اعمال کند، فقط به این دلیل که ایران از حق دفاع از خود در برابر تجاوزات بی‌پروای اسراییل استفاده کرد.

باید در بروکسل کار بیشتری برای تصویب یک چارچوب قانونی پیش از اعمال گسترش تحریم‌ها دنبال شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/488a51e3-b31c-4964-9792-f2accb53b835"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات