728 x 90

امیرعبداللهیان: ما در مذاکرات به یک توافق نزدیک هستیم

امیرعبداللهیان
امیرعبداللهیان

در حالی که بدلیل مخالفت نمایندگان کنگره و سنای آمریکا، تصمیم آمریکا برای خارج کردن نام سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی در هاله‌ای از ابهام و زیر علامت سوال است، وزیر خارجه رژیم آخوندی گفته است: ما در مذاکرات به یک توافق نزدیک هستیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه ۱۴فروردین حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه رژیم گفت: در مذاکرات متوقف‌‌شده برای از سرگیری توافق اتمی ۲۰۱۵ بین تهران و قدرتهای جهانی، یک توافق «نزدیک» است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: ایران با فرانسه، آلمان، انگلستان، روسیه و چین به‌طور مستقیم، و آمریکا به‌طور غیرمستقیم، درگیر مذاکرات برای احیای توافق که به‌عنوان توافق برجام JCPOA شناخته می‌شود بوده است.

در میان نکات مهم، درخواست تهران برای خارج کردن سپاه پاسداران، از لیست تروریستی ایالات متحده می‌باشد. واشنگتن اخیراً تأیید کرد که تحریم‌ها علیه سپاه باقی خواهد ماند.

بنا به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۴فروردین امیرعبداللهیان طی یک گفتگوی تلفنی با آنتونیو گوترز مدیر کل سازمان ملل گفت: «ما در مذاکرات به یک توافق نزدیک هستیم و پیشنهادات‌مان را در مورد موضوعات باقی‌مانده از طریق مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا به طرف آمریکایی منتقل کرده‌ایم و اکنون توپ در زمین آمریکاست.

 

در روزهای اخیر انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین به تهران و سپس به واشنگتن سفر کرده است.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین، روز شنبه ۱۳فروردین در واکنش به توئیت یک خبرنگار درباره برچیده شدن چادر خبرنگاران در مذاکرات وین گفت که فعلاً حضور خبرنگاران در وین «حیاتی نیست».

او افزود: «اگر ایران و آمریکا اختلافات نهایی خود را از راه دور حل کنند، به احتمال زیاد مذاکره‌کنندگان برای یک نشست بسیار کوتاه جهت تصمیم‌گیری رسمی درباره احیای برجام، در وین ملاقات خواهند کرد».

دور هشتم مذاکرات وین که از ششم دیماه گذشته آغاز شده بود در بیستم اسفند، بعد از شرط روسیه برای معافیت روابط تجاری خود با ایران از تحریم‌های مرتبط با جنگ اوکراین، متوقف شد و تیم‌های مذاکره‌کننده به پایتخت‌های خود بازگشتند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ffeb176-e950-4a44-b0cf-bc34a0ccfd4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات