728 x 90

امان‌الله قرایی مقدم: نماینده مجلس دزد می‌شود؟! این چه اعتمادی است؟

امان‌الله قرایی‌مقدم
امان‌الله قرایی‌مقدم

امان قرایی مقدم جامعه‌شناس حکومتی روز یکشنبه ۱۴فروردین در گفتگو با سایت حکومتی دیده‌بان ایران گفت: الآن نیروی انسانی متخصص موجود است، کارخانه هم وجود دارد، منابع طبیعی هم که موجود است، تکنولوژی هم که وارد کردید، پس چرا توسعه پیدا نمی‌کنید؟ چون اعتماد نیست! آقایان کار خود را انجام می‌دهند. نماینده مجلس دزد می‌شود؟! این چه اعتمادی است؟ صندوق توسعه ملی دزد می‌شود؟ حقوق‌های نجومی آقایان و آقازاده‌ها در خارج از کشور! مردم به چه چیزی اعتماد کنند؟

وی افزود: در حال حاضر به‌خاطر شرایط حاکم بر کشور یک نوع بی‌اعتمادی و نارضایتی بین مردم پدید آمده است. این حالت را چطور می‌توان تحلیل کرد؟

این کارشناس حکومتی میزان بی‌اعتمادی را این‌طور مطرح کرد: نه مسئولان به مردم اعتماد دارند نه مردم به مسئولان. در نتیجه به هزار دلیل می‌شود گفت بی‌اعتمادی وجود دارد. وقتی رشوه، دزدی، اختلاس، چک‌های بلامحل، سفته و... خودنمایی می‌کند و حتی برادر به برادر اعتماد ندارد چه انتظاری دارید؟ مردم اعتماد داشته باشند و کارفرمایان را باور کنند؟

وی افزود: عیب حکومت همین‌جاست. هر جامعه‌یی که ایدئولوژی‌زده باشد رشد نمی‌کند. چون یک ایدئولوژی حاکم است و پلورالیستی نیست. جامعه‌یی پیشرفت و توسعه پیدا می‌کند که افکار متعددی با هم التقاط و برخورد کنند؛ آرا و نظرات مختلف از پایین به بالا بیاید.

قرایی مقدم اضافه کرد: نمایندگان مجلس باید از دل مردم بربیایند نه از نظارت استصوابی! نه این‌که با رابطه‌مداری، پسر آقای عارف بگوید من ژن برترم! نه آقای رفیق‌دوست و نه شهرام جزایری و... واقعاً چرا یک فرد بی‌سواد ۸۰۰میلیارد تومان از بیت‌المال را به تاراج می‌برد؟ این نشان می‌دهد جامعه فرو ریخته و از هم پاشیده است.

وی در پایان نتیجه می‌گیرد: اگر این وضعیتی که در حال حاضر حاکم است تداوم پیدا کند، جامعه و مردم چه دشواریهایی پیدا خواهند کرد؟ با انواع مشکلات مواجه خواهیم شد. به‌نظر من از لحاظ سیاسی با خطر جدی روبه‌رو خواهیم شد که بسیار خطرناک است. اگر این رویه ادامه پیدا کند، نظام سیاسی، حکومتی و همه چیز از بین می‌رود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e88dd1a5-1db0-402a-90ae-65115078a830"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات