728 x 90

النهار عربی لبنان - رژیم ایران اخیراً دو سیلی محکم از مقاومت ایران دریافت کرد - به‌قلم حسین عابدینی

تظاهرات ایرانیان آزاده و هواداران سازمان مجاهدین در پاریس - ۱۰تیر ۱۴۰۲
تظاهرات ایرانیان آزاده و هواداران سازمان مجاهدین در پاریس - ۱۰تیر ۱۴۰۲

روزنامه النهار عربی لبنان در مطلبی به‌قلم حسین عابدینی  درباره سیلی‌هایی محکمی که رژیم آخوندی از مقاومت ایران در این ایام دریافت کرده است نوشت:

اخیراً رژیم ایران دو سیلی محکم دریافت کرد. سیلی اول، شکست طرحش برای ممانعت از برگزاری گردهمایی سالانه «ایران آزاد» در پاریس، پایتخت فرانسه بود و دومین سیلی در برگزاری پیروزمند این گردهمایی بر گوشش نواخته شد و آه و فغان و ناله (سران) رژیم را برانگیخت. آنچه که باعث بهت و سردرگمی مهلک این رژیم شده این بود که همگان نقش و تأثیر بسزای اپوزیسیون ایران را در روند تحولات و وقایع در ایران و به‌خصوص در قیام اخیر که به‌طور بی‌سابقه‌ای طومار این رژیم را در هم پیچید، بچشم دیدند.

نقطه مشترک تمامی سخنرانی‌ها در کنفرانس «ایران آزاد» که اخیراً در پاریس با شرکت بیش از ۵۰۰ شخصیت جهانی برگزار گردید، حمایت از پلتفرم ده ماده‌ای رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، خانم مریم رجوی، بود.

فعالیت‌های اپوزیسیون ایران بر اساس این پلتفرم ده ماده‌ای، زمینه سیاسی یک اجماع بین‌المللی پیرامون مبارزات مردم ایران برای ایجاد تغییر در کشور را به‌وجود آورده است. و این آن چیزی است که سیاست‌های دولتهای غربی را به آزمایش می‌کشد و آخوندهای درمانده را در کرنر قرار می‌دهد تا در قدم بعد آنها را به‌طور بازگشت‌ناپذیری از صحنه سیاسی خارج کند.

صدور قطعنامه «محکومیت رژیم ایران به‌خاطر قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۹۸۸ و قیامهای سال‌های اخیر از جمله قیامهای سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ و هم‌چنین فراخوان برای عدالت برای قربانیان (این کشتارها)» در مجلس نمایندگان آمریکا، نمونه‌ٔ زنده و چشم‌گیری در این راستا می‌باشد. به‌خصوص که این قطعنامه به وسیله لنس گودن نماینده جمهوریخواه از کمیته قضایی کنگره به همراه استیو کوهن نماینده دموکرات کنگره و عضو بلندپایه کمیسیون حقوق‌بشر با حمایت ۴۰قانونگذار از هر دو حزب، ارائه شده است. و این بخودی خود ثابت می‌کند که «مجاهدین خلق» اپوزیسیونی هستند که فقط به وارد کردن ضربات به رژیم در داخل (کشور) بسنده نمی‌کنند بلکه در پهنه بین‌المللی نیز ضرباتی مهلک به آن می‌زنند.

گردهمایی سالانه «ایران آزاد» امسال بیشتر شبیه صف‌بندی بین‌المللی بر علیه رژیم بود. به‌ویژه که بیشترین سیاست‌مداران سرشناس بین‌المللی و عربی و اسلامی را گردهم آورده و از این بابت یک گردهمایی بی‌نظیر به‌شمار می‌آید که در پی یک نبرد سیاسی با رژیم و شکست دادن آن، طی چهار روز پیاپی در پاریس برگزار شد. باید خاطرنشان نمود که مجله «شؤون إیرانیة» صادره از مرکز مطالعات ایرانی «الخلیج» که در مصر منتشر می‌شود و سردبیر آن دکتر شریف عبدالحمید می‌باشد، یک شماره ویژه برای پوشش خبری به فعالیت‌های گردهمایی بین‌المللی سالانه اخیر که طی روزهای ۳۰ژوئن تا ۳ژوئیه ۲۰۲۳ در همبستگی با مبارزات مردم و مقاومت ایران برای آزادی و سرنگونی رژیم ایران برگزار شد، اختصاص داد.

این ویژه نامه، به فعالیت‌های گردهمایی (ایران آزاد)، نقش و تأثیر فعال مقاومت ایران در تحولات و رخدادهای جاری و این‌که این مقاومت آلترناتیو بالفعل رژیم می‌باشد، پرداخته است. و در مقدمه آن آمده است: «منطق انسانی به ما می‌گوید که یک تحول تاریخی به نفع مردم و مقاومت ایران در شرف واقع شدن است».

این «مجموعه سیاسی» در برگیرنده مهمترین فعالیت‌هایی است که طی چهار روز برگزاری گردهمایی صورت گرفته و هم‌چنین تلاش‌ها و فعالیت‌های مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیده آن خانم مریم رجوی در گردآوری حمایت و تأیید بین‌المللی از مبارزات مردم و مقاومت ایران برای آزادی و سرنگونی رژیم را به نمایش می‌گذارد.

مجله (شؤون إیرانیة) هم‌چنین به شرکت سیاست‌مداران غربی در مباحثاتی پرداخته است که طی آن در مورد اطلاعات گمراه‌کننده‌ای که بر سیاست غرب در قبال ایران سایه انداخته، (تبادل نظر کردند). در این مجله هم‌چنین به شرکت شخصیت‌های غربی و عرب و آسیایی در بحثهایی که در گردهمایی سالانه جریان داشت و هم‌چنین به حمایت آنها از (این مقاومت بعنوان) آلترناتیو دموکراتیک اشاره شده است. مجله فوق هم‌چنین بر روی تظاهرات عظیمی که در پاریس برای یک ایران آزاد برگزار گردید، متمرکز شده و تأکید شرکت‌کنندگان در این گردهمایی از پلتفرم ده ماده‌ای مریم رجوی به‌عنوان برنامه سیاسی ایران آینده را برجسته نموده است.

 

مجله «شؤون إیرانیة»

مجله «شؤون إیرانیة»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b565b33-4ea3-4bb3-923a-caf4389a23c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات