728 x 90

المانیتور: رژیم ایران رکورددار ایجاد محدودیت‌های اینترنتی در سال ۲۰۲۳

ایجاد محدودیت در اینترنت
ایجاد محدودیت در اینترنت

المانیتور در گزارشی که روز دوشنبه ۳مرداد منتشر کرد به‌نقل از وب‌سایت «سرف‌شارک» اعلام کرد که رژیم ایران با اعمال ۱۴محدودیت تازه در نیمه اول سال رکورددار جهان در ایجاد محدودیت‌های اینترنتی شد.
شرکت امنیت سایبری «سرف‌شارک» اقدامات رژیم ایران را عمیقاً نگران‌کننده خوانده و اعلام کرد که در دوره پس از کشته شدن مهسا امینی و کشتار نمازگزاران در زاهدان، جمهوری اسلامی میزان قطعی اینترنت را افزایش داد تا توانایی مردم برای برقراری ارتباط، سازماندهی اعتراضات و به اشتراک‌گذاری اطلاعات را محدود کند.
چندی پیش نیز آمار شرکت امنیت سایبری سرف‌‌شارک حاکی از آن بود که در زمینه امنیت سایبری، در میان تمام معیارها، بدترین نتیجه را رژیم ایران در زمینه امنیت الکترونیک گرفته است. رتبه ایران در این زمینه ۱۱۳ از میان ۱۱۷کشور شد که ۲۰رتبه نسبت به سال ۲۰۲۱ سقوط کرده است.

معیارهای این بخش «امنیت سایبری و قوانین حفاظت از داده» هستند. قوانین حفاظت از داده برای جمهوری اسلامی در این بخش «صفر» عنوان شده است و می‌گوید جمهوری اسلامی هیچ قانونی برای حفاظت از داده‌ها ندارد.
هند و پاکستان به ترتیب با ۹ و ۳محدودیت پس از رژیم ایران رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fd2841e-79f6-4640-a2c9-f06c13d62470"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات