728 x 90

العربیه؛ رژیم ایران صلاحیت خریداری تسلیحات متعارف را ندارد

مورگان اورتگاس
مورگان اورتگاس

روز اول شهریور ۹۹ العربیه (انگلیسی) طی مطلبی نوشت: «هیچ نشانی در رفتار ایران دیده نمی‌شود که توجیه کند رژیم ایران می‌تواند از اکتبر تسلیحات متعارف خریداری کند».

العربیه طی مصاحبه‌یی با خانم اورتگاس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در خصوص اعمال تحریمهای بین‌المللی نوشت: خانم اورتگاس در پاسخ به این سؤال که اگر آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل هم مخالف اعمال مجدد تمامی تحریم‌های سازمان ملل باشد چه می‌کنید گفت: «بستگی به تصمیم رئیس جمهور دارد اما در هر صورت ما از کشورها و شرکتها و تاجران و بانکداران در سراسر جهان انتظار داریم که از تحریم‌ها متابعت کنند».

- شورای امنیت سازمان ملل ۱۰روز بعد از شکایت‌نامه آمریکا به این شورا یعنی در ۳۰اوت (۹شهریور۹۹) می‌تواند قطعنامه‌یی علیه اعمال مجدد تحریم‌ها تسلیحاتی صادر کند که اگر چنین نشود این تحریم‌ها به‌طور خودکار ظرف ۳۰روز (بعد از شکایت برای چکاندن ماشه) برگردانده می‌شوند و اصطلاحا ماشه تحریم‌ها چکانده می‌شود. اما حتی اگر قطعنامه‌یی هم تهیه و ارائه شود آمریکا حق وتو دارد که احتمالاً از آن استفاده خواهد کرد

خانم مورگان اورتگاس گفت کشورهای ج.سی.سی (شورای همکاری خلیج‌فارس) خط مقدم حملات رژیم ایران هستند و از آن آسیب می‌بینند بنابراین ما در کنارشان می‌ایستیم و این متحدان خود بهترین کار برای امنیت‌شان را تشخیص می‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7857e8a-9f2d-4f75-937b-8ac3dfa8300e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات