728 x 90

العرب لندن: محور اصلی نشست چهار جانبه سران در اردن، رژیم ایران و خطر آن برای منطقه

نشست سران چهار جانبه در اردن
نشست سران چهار جانبه در اردن

العرب لندن روز ۶فروردین در گزارشی از نشست سران چهارجانبه در اردن نوشت: نمایش قدرت حوثی‌ها با موج جدیدی از حملات که مراکز روانی در عربستان سعودی را هدف قرار می‌دهد، ادامه دارد.

العرب لندن از عمان نوشت: منابع آگاه اردنی به العرب گفتند، نشست چهارجانبه عربی که روز جمعه در امان، پایتخت اردن برگزار شد، با توجه به ادامه حملات حوثی‌ها به عربستان، محور اصلی آن رژیم ایران و خطر آن برای منطقه و نقش خرابکارانه شبه‌نظامیان وفادار به تهران در کشورهای مختلف عربی بود.

ملک عبدالله دوم پادشاه اردن روز جمعه یک نشست چهارجانبه با حضور شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی، عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر و مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در عقبه در جنوب عربستان برگزار کرد.

کانال تلویزیونی رسمی "اردن"اعلام کرد که نشست فوق در شهری مشرف به دریای سرخ در ۳۲۵ کیلومتری جنوب عمان به‌صورتی"مشورتی و برادرانه" برگزار و در آن به تحولات اخیر بین‌المللی و منطقه‌یی پرداخته شد.

ناظران گفتند که این اجلاس ـ هر چند کوچک ـ نتایجش برای سایر کشورهای عربی که رژیم ایران و تسلیحات آن در منطقه را برای خود خطر می‌دانند، مورد توجه قرار خواهد گرفت و اولویت نشستهای عربی در حال حاضر موضوع ائتلافهای دفاعی به‌منظور آمادگی برای تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای می‌باشد.

ناظران خاطرنشان کردند که نمایندگی عربستان در این اجلاس با حضور ترکی بن محمد یکی از اعضای شورای وزیران نشان می‌دهد که این پادشاهی به ترویج و گسترش ائتلافهای عربی با متحدان مورد اعتماد و عبور از شعارها و عدم اکتفا به مقصر دانستن دولت آمریکا که دستور کار فعلی آن به‌صورت ریشه‌ای با منافع اعراب، چه با حمایت از توافق هسته‌یی با ایران و چه با انتقال نیروهای دفاعی آن به شرق آسیا، کاملاً متفاوت است، اهتمام دارد.

این ناظران بر این باورند که گسترش دایره ائتلاف‌ها که اسراییل را هم شامل شده است، آن‌طور که برخی می‌گویند «عادی‌سازی رایگان» نیست، بلکه یک ضرورت برای جبران عقب‌نشینی آمریکا و یک عنصر حمایتی برای مقابله با تهدید ایران است که تقریباً متوقف نمی‌شود، و با حملات حوثی‌ها به عربستان سعودی در روز جمعه در یک نمایش جدید، بیان می‌شود... .

عریب الرنتاوی، مدیر مرکز مطالعات سیاسی قدس، گفت، نشست عقبه «در چارچوب مجموعه‌یی از نشستها که در نتیجه تحولات منطقه و در سطح بین‌المللی فعال شده برگزار شد و تلاش‌ها برای خاموش کردن آتش، قبل از وقوع را تشدید کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a46475a-13ee-4990-8af9-ed8a66e33c37"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات