728 x 90

العرب الیوم مصر: مریم رجوی می‌گوید رهایی کارگران ایران در گرو براندازی رژیم است

العرب الیوم مصر
العرب الیوم مصر

العرب الیوم مصر روز 11اردیبهشت 97 پیام خانم مریم رجوی به‌مناسبت روز جهانی کارگر را درج کرد

 

العرب الیوم نوشت:

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران خطاب به کارگران و زحمتکشان گفت:

به‌همه زنان و مردان کارگری درود می‌‌فرستم که برای این آرمان والا، در این سال جان خود را تقدیم کردند؛ کارگرانی که رنج زندانهای خامنه‌ای را به‌جان خریدند و کارگرانی که به‌ از دست دادن شغل و انواع محرومیتها محکوم شدند. به‌خصوص به‌ کارگران و بی‌کاران جوانی درود می‌فرستم که در ‌قیام‌های دسامبر شجاعانه به خیابانها آمدند و شماری از آنها جان‌ خود را فدا کردند. درود به کارگرانی که در سال گذشته برای گرفتن حقوق خود، یکسره در حال اعتصاب و اعتراض بودند؛ از کارگران هپکو و آذرآب اراک، تا کارگران فولاد خوزستان و پتروشیمی ماهشهر و گچساران و کارگران عسلویه و نیشکر هفت‌تپه. و سلام به‌ کشاورزان اصفهان که تظاهرات و اعتراض‌شان از دو ماه پیش، هم‌چنان ادامه دارد.

قیامی که در 28دسامبر گذاشته شروع شد و 142شهر را در برگرفت، افق روشنی در جنبش سراسری و مشخصاً در مبارزه و رزم کارگران برای رهایی نمایان کرده است. بخش بزرگی از شرکت‌کنندگان در این قیام‌ از آگاه‌ترین کارگران ایران بودند. همه آنها با شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای و روحانی خواستار سرنگونی تمامیت رژیم شدند. این قیام بر صحت مسیری تأکید گذاشت که راه رهایی و احقاق حقوق کارگران و تمام مردم سرکوب‌شده ایران است. این راه و این راه‌حل، سرنگونی ولایت فقیه است که با یک قیام سازمان‌یافته محقق می‌شود.

ادامه و گسترش جنبش اعتراضی همین چشم‌انداز را نوید می‌دهد. اعتراضهای هموطنان عرب در خوزستان، تظاهرات مردم کازرون، و اعتصابات شهرهای مختلف در کردستان و کرمانشاه و آذربایجان غربی در حمایت از کولبران ستمدیده، گویای عزم ملت ایران برای سرنگونی رژیم است.

خانم مریم رجوی افزود:‌

مبارزه متحد کارگران در پیوند با مقاومت سازمان‌یافته، کانونهای شورشی و ارتش آزادی‌ و در همبستگی با خیزش کشاورزان و زحمتکشان و محرومان ایران پیروز می‌شود. سرنگونی رژیم آخوندی این دشمن‌ترین دشمن کارگران ایران در دسترس است و عید خجسته آزادی و برابری فرا می‌رسد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c24f9bf4-a2db-4add-87c9-9aee2c4fbb9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات