728 x 90

الشرق‌الأوسط: سناتورهای آمریکایی لایحه دو حزبی را برای تبدیل کردن تحریم‌ها علیه برنامه موشکی ایران به قانون ارائه کردند

کاخ سفید
کاخ سفید

الشرق‌الأوسط جمعه ۳۰تیر نوشت سناتورهای آمریکایی لایحه دو حزبی را برای تبدیل کردن تحریم‌ها علیه برنامه موشکی ایران به قانون ارائه کردند

سناتور آمریکا باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، و سناتور بیل هگرتی، قانون MISSILES را ارائه کرده‌اند که یک لایحه دو حزبی برای اعمال تحریم‌های آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران است.

منندز و هگرتی روز چهارشنبه گفتند، در آستانه مفاد دارای تاریخ انقضاء در اکتبر ۲۰۲۳ محدودیتهای کلیدی شورای امنیت سازمان ملل در مورد موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران از جمله انتقال احتمالی به روسیه برای استفاده علیه اوکراین بر ضرورت این قانون فوری تأکید می‌کند.

این لایحه تحریم‌ها علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران را تحت پیوست B قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد تبدیل به قانون می‌کند. این لایحه تضمین می‌کند که توسعه و تکثیر بی‌ثبات‌کننده فناوری موشکهای بالستیک در وضعیت احتمالی که روسیه و چین از تمدید محدودیتهای شورای امنیت ممانعت کنند، مشمول تحریم‌های مناسب ایالات متحده باقی بماند.

منندز گفت: «ایران توسعه برنامه‌های موشکی و پهپادی خود را متوقف نخواهد کرد و هم‌چنین ارائه این فناوری خطرناک به نیروهای نیابتی خود و جنگ غیرقانونی روسیه علیه اوکراین را متوقف نخواهد کرد.

در صورتی که محدودیت‌های سازمان ملل در اکتبر به پایان برسد، کاملاً حیاتی است که سیاست تحریم‌های ما این واقعیت را منعکس کند. آمریکا باید به مختل کردن تکثیر موشکها و پهپادهای ایران و هم‌چنین عرضه آن به نیروهای نیابتی و روسیه ادامه دهد».

منندز از متحدان و شرکای آمریکا خواست تا در مقابله با تهدیدات ناشی از برنامه موشکهای بالستیک ایران به ما بپیوندند.

هگرتی به نوبه خود گفت: «رژیم حامی تروریسم ایران به نقض ممنوعیت‌های بین‌المللی شورای امنیت سازمان ملل درباره صادرات موشکها، پهپادها و سایر سلاحهای بی‌ثبات‌کننده به بازیگران خارجی ادامه می‌دهد».

وی افزود: «این لایحه قانونی دو حزبی تحریم‌های گسترده‌یی را علیه هر فرد، نهاد یا دولت خارجی اعمال می‌کند که در فعالیت‌های مرتبط با موشکها، پهپادها و سایر سلاحهای بی‌ثبات‌کننده ایران فعالیت می‌کند، حتی اگر به‌طور غیرمسئولانه‌ای اجازه داده شود که ممنوعیت‌های بین‌المللی شورای امنیت سازمان ملل در اکتبر ۲۰۲۳ منقضی شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0bae91a-f3ed-405d-85a5-1aa6116add22"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات