728 x 90

الحره: وزرا و فرماندهان شبه‌نظامیان و لیست ۳۲هزار عراقی که از رژیم ایران حقوق می‌گیرند

مزدوران عراقی که از رژیم ایران حقوق می گیرند
مزدوران عراقی که از رژیم ایران حقوق می گیرند

تلویزیون الحره در برنامه روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه خود گزارشی از وزرا و فرماندهان شبه‌نظامیان و لیست ۳۲هزار عراقی که از رژیم ایران حقوق می‌گیرند را پخش نمود.

این تلویزیون گفت: اسناد فاش کرد که ۳۲هزار عراقی مستقیماً از ایران حقوق می‌گیرند، که در صدر آنها فرماندهان شبه‌نظامی مسلحی قرار دارند که می‌گویند عراقی هستند ولی وابسته به تهران هستند، در کنار شخصیتهایی که مناصب عالی را در حکومت عراق اشغال کرده بودند.

 

اسنادی که از سپاه پاسداران ایران به بیرون درز کرده است و شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق آنرا به‌دست آورده‌اند اسامی فرماندهان ارشد شبه‌نظامی و گروهی از شخصیتهایی که نمایندگان جریانهای سیاسی عراقی هستند را شامل می‌شود.

بسیاری از کسانی‌که در لیست حقوقی رژیم ایران در عراق هستند از نفوذ زیادی در ارگانهای دولتی عراق به‌خصوص ارگانهای امنیتی برخوردار هستند.

در شرایطی این اطلاعات افشا می‌شود که مردم عراق در حال انقلاب علیه طبقه سیاسی و نفوذ رژیم ایران در نهادهای دولتی این کشور و اغلب مسئولانی که وابسته به ایران هستند می‌باشند.

 

شبه‌نظامیان عراقی بیش از ۴۶۰عراقی را به‌قتل رسانده‌اند و صدها نفر از کسانی‌که از اول اکتبر سال گذشته به خیابان‌ها آمدند و علیه فساد و دخالت رژیم ایران در امور کشورشان شعار دادند را دستگیر کردند و یا ربودند.

این لیست دلیلی بر دخالت ولی‌فقیه در امور عراق است، دخالتی که به حد اشغال عراق توسط رژیم آخوندی بالغ شده است.

در زیر اسامی برجسته‌ترین رهبران شبه‌نظامیان و ارگانهای امنیتی که بر اساس این اسناد مستقیماً از رژیم ایران حقوق می‌گیرند آمده است:

 

ابو مهدی المهندس فرمانده کتائب حزب‌الله وابسته به حشدالشعبی

در لیست حقوق رژیم ایران، به اسم جعفر محمدعلی الابراهیمی شناخته می‌شود، وی در آغاز سال ۲۰۲۰ در حمله‌یی که نیروهای آمریکایی انجام دادند وقتی همراه قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران ایران بود به‌قتل رسید. المهندس از سال ۱۹۸۴ با سپاه پاسداران ایران کار می‌کرد.

ابو مهدی المهندس

ابو مهدی المهندس

هادی العامری فرمانده سپاه بدر

اسم کامل او هادی فرحان العامری است و در حال حاضر منصب فرمانده سپاه بدر را برعهده‌ دارد و جانشین المهندس برای فرماندهی کتائب حزب‌الله است و معاون فرمانده حشدالشعبی محسوب می‌شود، هم‌چنین نام وی بعنوان جایگزین فالح الفیاض فرمانده حشدالشعبی،مطرح است.

العامری ریاست "ائتلاف الفتح" که دومین فراکسیون بزرگ در پارلمان محسوب می‌شود را برعهده‌ دارد و روابط مستحکمی با قاسم سلیمانی داشت.

 

ابو مصطفی الشیبانی مشاور امنیتی وزیر کشور و یکی از فرماندهان حشدالشعبی

در لیستهای حقوق به اسم مصطفی عبدالحمید حسن العتابی معرفی شده است و در حال حاضر مشاور امنیتی وزیر کشور و از فرماندهان حشدالشعبی است و در تأسیس کتائب حزب‌الله با المهندس همکاری داشت. الشیبانی که اسم او نیز برای فرماندهی حشدالشعبی مطرح است از سال ۱۹۸۶ به سپاه پاسداران ایران پیوست.

ابو مصطفی الشیبانی

ابو مصطفی الشیبانی

 

ابو علی البصری معاون فرمانده حشدالشعبی

نام او در لیست ”حقوق ها“ عدنان ابراهیم محسن است و اسم ایرانی وی محسنی عدنان می‌باشد وی اخیراً و بعد از کشته شدن ابو مهدی المهندس به‌عنوان معاون فرمانده نیروهای حشدالشعبی تعیین شد.

البصری تحت فرماندهی قاسم سلیمانی به شبه‌نظامیان پیوست و منصب فرمانده عملیات حشدالشعبی را برعهده داشت، او از برجسته‌ترین فرماندهان نظامی سازمان بدر است.

ابو علی البصری

ابو علی البصری

 

ابو منتظر المحمداوی یکی از فرماندهان سپاه بدر

المحمداوی که در لیست حقوقها به اسم حاتم اسود محمد المحمداوی معرفی شده است در سال ۲۰۱۵ در جریان عملیات کشتار ساکنان سنی فلوجه به هلاکت رسید.

او یکی از فرماندهان سپاه بدر به فرماندهی هادی العامری است که از دهه هشتاد قرن گذشته به همراه خانواده‌اش به ایران مهاجرت کرد و در سال ۱۹۸۴به سپاه بدر پیوست.

ابو منتظر المحمداوی

ابو منتظر المحمداوی

 

حجی سلام الدیراوی فرمانده سپاه بدر در استان بصره

به اسم عبدالسلام عبدالزهره محسن الدیراوی معرفی شده است و فرماندهی سپاه بدر در استان بصره را برعهده‌ دارد و خودش را به‌عنوان یکی از آموزش دیدگان توسط نیروهای بسیج ایران معرفی می‌کند.الدیراوی از سال ۱۹۹۱به سپاه بدر پیوست.

حجی سلام الدیراوی

حجی سلام الدیراوی

 

محمد مهدی البیاتی وزیر حقوق‌بشر در دولت حیدرالعبادی

محمد ادیب حماس مهدی البیاتی منصب وزارت حقوق‌بشر را در دولت حیدر العبادی برعهده داشت. او برای سال‌های طولانی در سپاه پاسداران بود و در عملیات علیه مجاهدین خلق دست داشت و در لیست اعضای سپاه بدر حقوق می‌گیرد.

محمد مهدی البیاتی و ابو مهدی المهندس

محمد مهدی البیاتی و ابو مهدی المهندس

 

ابو احمد الراشد وزیر ارتباطات و استاندار بصره بود

حسن کاظم الراشد که هم‌چنین به اسم ابو احمد الراشد شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۴منصب وزیر ارتباطات را برعهده داشت وی هم‌چنین منصب استاندار بصره را برعهده داشت.

ابو احمد یک فرمانده نظامی صحنه و از فرماندهان اطلاعات نظامی لشگر "حیدر الکرار" بود از سال ۱۹۹۱در لیست حقوقها قرار دارد.

ابو احمد الراشد

ابو احمد الراشد

 

قاسم الاعرجی از فرماندهان سپاه بدر، وی قبلاً وزیر کشور بود

در لیست‌ها به اسم قاسم محمد جلال الاعرجی معرفی شده است و منصب معاون فرمانده سپاه بدر را برعهده داشت. ولی چندین منصب سیاسی را در دولتهای عراق برعهده گرفت و برای چندین سال وزیر کشور بود.

از سال ۱۹۸۸به نیروهای وفادار به ایران پیوست و از سال ۱۹۸۸ از آنها حقوق می‌گیرد.

قاسم محمد جلال الأعرجی

قاسم محمد جلال الأعرجی

 

قابل ذکر است که عراق با بحرانی در رابطه با تشکیل دولت آینده مواجه است، چرا که تظاهر کنندگانی که خیابانهای شهرهای عراق را پر کرده‌اند خواستار شخصیتی مستقل از نفوذ رژیم ایران هستند در حالی‌که فراکسیونهای سیاسی برای ابقاء این نفوذ فشار می‌آورند.

اخیراً برهم صالح رئیس‌جمهور عراق محمد توفیق علاوی را برای منصب نخست‌وزیری تعیین کرد، امری که تظاهر کنندگان که آنرا ناشی از توافقات بین فراکسیونهای سائرون و الفتح بعد از جلسه فرماندهان شبه‌نظامیان و فراکسیونهای سیاسی وفادار به رژیم ایران در قم می‌دانند نپذیرفته‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/99bcb5f8-6df2-4c80-9daf-3073757537e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات