728 x 90

اقدام سناتورهای آمریکایی در ارائه لایحه جدید در پی برکناری رابرت مالی

سناتورها بیل هاگرتی، جان باراسو، تیم اسکات، مارکو روبیو و تد کروز
سناتورها بیل هاگرتی، جان باراسو، تیم اسکات، مارکو روبیو و تد کروز

سناتورها بیل هاگرتی، عضو کمیته روابط خارجی سنا و تیم اسکات با پیوستن به دیگر همکاران خود جان باراسو، مارکو روبیو و تد کروز روز چهارشنبه ۱۷ آبان با ارائه لایحه «اطلاع‌رسانی امنیتی وزارت امور خارجه» به پنهان‌کاری وزارت امور خارجه این کشور در عدم اطلاع‌رسانی این وزارت‌خانه پیرامون لغو مجوز رابرت مالی فرستاده ویژه برای ایران واکنش نشان دادند.
این لایحه وزارت‌خارجه آمریکا را به اطلاع‌رسانی به کنگره زمانی که مقامات ارشد مجوز امنیتی خود را از دست می‌دهد ملزم می‌کند.
این قانون پس از آن تصویب شد که وزارت امور خارجه اطلاعات مربوط به تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی، فرستاده ویژه برای رژیم ایران را پنهان کرد و زمانی که کنگره خواستار شفافیت شد، کارشکنی کرد.

سناتور هاگرتی پیرامون این قانون جدید گفت: "امتناع وزارت امور خارجه از ارائه شفافیت در مورد رابرت مالی و رسیدگی به مجوز امنیتی او عمیقاً نگران‌کننده است. من خوشحالم که این قانون را معرفی می‌کنم که وزارت امور خارجه را ملزم می‌کند در صورت لغو یا تعلیق مجوزهای امنیتی مقامات ارشد، به کنگره اطلاع دهد و آنرا بریف کند».

سناتور باراسو نیز در سخنانی در این باره گفت: "مردم آمریکا سزاوار دانستن در مورد نقض جدی امنیتی در وزارت امور خارجه هستند." این امر به‌ویژه زمانی مهم است که اعضای ارشد مانند فرستاده ویژه برای ایران در آن شرکت داشته باشند. بدون شفافیت و نظارت در سوء‌استفاده گزارش‌شده از اطلاعات طبقه‌بندی شده، دولت بایدن امنیت ملی ما را به خطر می‌اندازد. با توجه به چالشهای بسیاری که ما در سراسر جهان با آن روبه‌رو هستیم، کنگره باید آگاه باشد که اعضای ارشد به‌دلیل سوء‌استفاده از اطلاعات و اطلاعات مهم مربوط به امنیت کشور ما تحت تحقیق قرار می‌گیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63fb5747-1ad8-4864-8069-3c515483b33f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات