728 x 90

اقتصاد در گل نشسته

خامنه‌ای می‌خواست هر سه قوه را از پاسداران و جلادان بچیند تا حاکمیتش را یکدست کند! اما واقعیت‌های فاز سرنگونی سخت‌تر از آن است که اجازه بدهد خامنه‌ای نظامش را جمع‌وجور کند.

اکنون که خامنه‌ای و رئیسی در تنگنای انتخاب قرار گرفته‌اند، میان این دو باید انتخاب کنند: تن‌دادن به تسلیم یا انقباض و ایستادن در برابر جهان؟! اگر تسلیم شود در درون حاکمیت پوسیده‌اش با تنش و ریزش‌های چشم‌گیری مواجه خواهد شد. همین‌که بحث پذیرش نصب دوربینهای سایت کرج به میان آمد شریعتمداری مدیرمسئول روزنامهٔ کیهان خامنه‌ای نوشت:

«مگر قرار نبود همه تحریم‌ها لغو شود، پس چرا فقط به لغو تحریم‌های برجامی تن دادید»

اما موضوع به واقعیت‌های بسیار سرسخت دوران پایانی نظام بازمی‌گردد. پاسدار قالیباف وضعیت اقتصادی رژیم آخوندی را این‌گونه توصیف کرده است: «اقتصاد در گل نشسته»

مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم اولین تصویر از کسری بودجه سال آینده را این‌گونه تصویر کرده است:

«بررسی بازوی پژوهشی مجلس حاکی از آن است که میزان کسری بودجه سال آینده به میزان ۱۵۶هزار میلیارد تومان خواهد رسید»

به کسری بودجه ۱۵۶هزار میلیارد تومان سال نیامده، برآورد فروش یک‌میلیون و ۲۰۰هزار بشکه نفت روزانه و دلار ۲۳هزار تومانی را اضافه کنید، آنوقت تصویر بهتری از شرایط نابسامان خامنه‌ای و رژیمش تصویر می‌شود.

آری تمامیت نظام در گل نشسته و اکنون خامنه‌ای میان ذلت تسلیم و شکست انقباض بر دوراهی انتخاب نشسته؛ اما خامنه‌ای با انتخاب هر یک از این دو مسیر، به سراشیبی فرومی‌غلتد که پایانش برای او کابوس است!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5be64595-18cf-47b3-b2cc-81a8cbfd4633"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات